[B4 1.9 1Z] brak turbo - przepływka bosch
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
A skad ci przyszło do głowy żeby wyciagać pin z wtyki ? siedzi to siedzi i zostaw go w spokoju , połacz to co ktoś przeciał ,tak zeby było tak jak wczesniej i nie utrudniaj sobie życia próbujac bez potrzeby wyciagać pinbartek93m pisze:za cholere nie moge tego kabla z tej wtyczki wyciągnac... jakos musze to podwarzyc czy cos ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
To są tak proste rzeczy ,że bardziej być nie mogą.Napięcie +12v zasilajace n109 , wychodzi z 3 pinu po właczeniu zapłonu ,wiec nalezy tam sprawdzić ,a nie pisaćbartek93m pisze:ok ok zrobilem jak pisales, puscilem nowy kabel od kompa do pomy i dalej nie chce odpalic auto tak jakby w ogole nie bylo napiecia w tym kablu od kompa...
Nie masz woltomierza to żaróweczką się sprawdza ,jeden biegun do masy ,drugi do 3 pinu .Jedyna możliwość że tam nie ma napięcia ,to albo uszkodzona końcówka mocy w kompie zasilająca n109 co jest bardzo mało prwdopodobne ,albo zrobione przez jakiegoś "magika" odcięcie zasilania kompa .A komp jest zasilany z przekażnika 339 pod półką kierownicy . Nic innego go nie może "odcinać " a innej opcji braku napięcia na 3 pinie ,nie ma ...i to jest wszystko co trzeba wiedzieć żeby znależć "zgubione" napięcie na 109 ,takze nie pytaj o nic wiecej ,bo wszystko na ten temat napisałem ,wiec pozostaje dokładnie przeczytać i działaćbartek93m pisze: tak jakby w ogole nie bylo napiecia w tym kablu od kompa...
sprawdzilem i przy kompie nie ma napięcia rozebralem polke pod kierwnica ale tam jest jeden przekaznik 217 a drugi bez obudowy ale nie widac zeby ktos przy tym bez obudowy grzebal przy kablach ale tez chyba czegos brakuje jakis przekaznikow.. ale podpinajac ten Januszowy kabel przy pompie to ten przekaznik w skrzynce bezpieczników sie zalacza. zrobilem kilka zdjec jeszcze tylko zebyś Munior spojrzal jak mozesz
przekaznik 1
przekanik 2
foto
foto 2
przekaznik 1
przekanik 2
foto
foto 2
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Skrzynka bezpieczników cię nie interesuje ,nie ma tam żadnego zasilania kompa ,a ten przekażnik na drugim zdjęciu ,ze zdjętą obudową,to przekaznik zasialający świece żarowe .Interesuje cię tylko przekaznik 339 pod kierownicą ,który masz w ręku na pierwszym zdjęciu i to on zasila kompa .Ma "cyknać" i zamknać styk roboczy po właczeniu zapłonu .Plus po zapłonie powinien pojawić się na styku oznaczonym 15 czyli cienki czarny kabelek ,styk 31 kabelek brazowy to masa, czyli minus podłaczony na stale .Jak przekażnik po przekręceniu kluczyka się nie "odzywa ",to ktoś przeciał któreś z opisanych połaczeń.Styk 30 ,to styk roboczy z plusem na stałe ,który zamyka obwód ze stykiem 87 który zasiala kompa i znajdziesz go we wtyce kompa w pinach 16 17 18 kolor ten sam co w przekazniku czyli czerwono zielony ...sprawdzić czy na stykach 15 i 31 pojawia się to co powinno , a jak nie to podłaczyć jak opisałem
[ Dodano: 2017-11-19, 15:06 ]
[ Dodano: 2017-11-19, 15:06 ]
Niczego nie brakuje ...tam są puste miejsca na przekazniki ,które są montowane w zaleznosci od wyposażeniabartek93m pisze:ale tez chyba czegos brakuje jakis przekaznikow..
Witam.
Nic nie było kombinowane z przewodem fioletowym z czarnym paskiem trzymanym na tym zdjęciu. https://zapodaj.net/cbc923cd44c83.jpg.html.
Chodzi o ten z prawej trzymanym w palcach.
Nic nie było kombinowane z przewodem fioletowym z czarnym paskiem trzymanym na tym zdjęciu. https://zapodaj.net/cbc923cd44c83.jpg.html.
Chodzi o ten z prawej trzymanym w palcach.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
To co napisałem wyczerpuje temat zasilania n109 .Temat z mojej strony został wyjaśniony w najdrobniejszych szczególach i nic tu się wiecej nie da dopisać.Każdy średnio zaawansowany w elektryce ,po tym co opisałem powinien ogarnąć to bez problemu ,gacek6 pisze:Nic nie było kombinowane z przewodem fioletowym z czarnym paskiem trzymanym na tym zdjęciu. https://zapodaj.net/cbc923cd44c83.jpg.html.
Chodzi o ten z prawej trzymanym w palcach.
gacek szczerze to skupiłem sie na tym drugim co wchodzi do kompa z nr.3 czarno-fioletowym tak jak pisal Munior. Munior za pomoc bardzo Ci dziekuje sprawdze jak bede znowu w domu jedyne co to mnie czas ogranicza i to bardzo bo do roboty duzo i jeszcze audi trzeba ogarnac sprawdze jak wroce to co napisales i jesli dalej bedzie kicha to oddam do mechanika chyba. Ty bys pewnie ogarnal to w 15min.. szkoda ze mam tak daleko do Ciebie
[ Dodano: 2017-12-09, 18:59 ]
Czesc, dopiero teraz zjechalem do domu i moglem pogrzebac w Audi i powiem tak przekaznik juz "cyka" na przewodach od kompa prad jest i blad z kompa wykasowany ale turbo dalej nie ma... Pod maska krociec na kolektorze dolotowym zaslepiony i przy turbo i gruszcze zrobiony bajpas
[ Dodano: 2017-12-09, 18:59 ]
Czesc, dopiero teraz zjechalem do domu i moglem pogrzebac w Audi i powiem tak przekaznik juz "cyka" na przewodach od kompa prad jest i blad z kompa wykasowany ale turbo dalej nie ma... Pod maska krociec na kolektorze dolotowym zaslepiony i przy turbo i gruszcze zrobiony bajpas
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Turbo to jest i pompuje ,tylko gdzieś to cisnienie ucieka ,albo jest uchylona klapka WG i "cała para idzie w gwizdek " czyli spaliny zamiast napedzać wirnik turbiny ,uciekają w wydech przy uchylonej klapce .Więc mierzysz cisnienie manometrem przy odpietym wężyku z gruszki i jak brakuje to szukasz nieszczelnosci .Ale jako pierwszą należy sprawdzić klapke WG ..a w jaki sposób to opisywałem szczególowo nie raz ,wystarczy poszukaćbartek93m pisze:ale turbo dalej nie ma..
Munior powiem Ci ze jak odlaczylem przewod od gruszki nagle turbo zaczelo cos tam ciagnac tylko oczywiscie czasu braklo zeby sie juz bawic w manometry itp.. ale powiedz mi jesli by mi przeladowalo i komp wpadlby w tryb awaryjny to resetuje sie on po wylaczeniu zaplonu czy dopiero po podlaczeniu kompa?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Przy odpiętym węzyku z gruszki WG powinien wpadać w tryb awaryjny ,bo cisnienie w dolocie powinno dochodzić do 1,6 bara .Choć do wpadania w awaryjny wystarczy już lekko powyżej 1 bara .Reset po wyłaczeniu zapłonu .Wymień n75 i nie kombinujbartek93m pisze: jesli by mi przeladowalo i komp wpadlby w tryb awaryjny to resetuje sie on po wylaczeniu zaplonu czy dopiero po podlaczeniu kompa?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Sprawdż manometrem jakie masz cisnienie z odpiętą gruszką .Jak przynajmniej 1,5 bara to jest ok i wystarczy zalożyć sprawny n75 .Jazda na "bajpasie " n75 powoduje spadek osiagów przez zaniżone doładowaniebartek93m pisze: problem w tym ze ja mialem wezyk od turbo podlaczony do gruszki nie mam podlaczonego n75