Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 1.9 TDI 1Z] CHIP TUNING

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 30 paź 2014, 23:41

Krzysiek 84 pisze:drivtens, 230-tki były do AEL'a
Tam w serii są 210-tki, więc zkładanie 216-tek to mało zauważalna różnica
W 1Z są 185 a zakładasz 205
więc taka sama różnica w AEL'u ja przescie z 210 na 230-tki.
Nie do końca się z tym zgodzę. Kiedyś mi odpisał inżynier z WZM-a i postrzeganie arytmetyczne nie ma najmniejszego sensu. Fragment korespondencji kiedy to chciałem więcej coś pogrzebać :

Poniżej podaję wypływy hydrauliczne przy ciśnieniu 100bar :

PDSLA150P357 – 5xn0,185 Q=910cm3/min.

PDSLA150P520 – 5xn0,205 Q=1040cm3/min.

PDSLA150P502 – 5xn0,21 Q=1185cm3/min.

Dla rozpylacza - 5xn0,24 Q=1510cm3/min.

Wypływy z tolerancją ±4%

Wystarczy znać podstawowe prawa fizyki/matematyki <ok>

Można sobie zadać pytanie dlaczego pierwsze 0.216 ori były szybko wycofywane z produkcji? Bo nie było norm emisji spalin. Gdyby różnice były znikome końcówki dalej były by montowane. Proste <ok>

Ale do 0.216 lub więcej "wskazana" pompa 11mm <ok>

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 31 paź 2014, 10:23

A w gre wchodzi tak jak w moim przypadku chcę wsadzić AFN, no i żeby nie kupować zużytych wtrysków, a w zamian zarzucić nowe końcówki? z którychś z tych firm tj. Firad,firds,WZM lub ewentualnie jakieś inne sprawdzone? czy lepiej kupić używki od pewnych rąk :-P
Komp 16bit+chip+wtryski AFN <ok>

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 31 paź 2014, 12:17

MarcinexB4, jak używka to najlepiej żebyś miał możliwość sprawdzić na maszynie i w razie czego gdyby coś nie tak to zwrócić je. Bo różnie możesz trafić

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 03 lis 2014, 06:54

Tak jeździłem sobie dziś, i wczoraj, i przedwczoraj i doszedłem do wniosku, że załaduję jeszcze z ciekawości 0.210 lub 0.205 pod obecny soft, i na tym się skończy..bez zmiany turbosprężarki, robienia FMIC raczej nie ma sensu ładować większych wtrysków..a to są koszta, kalkulując sobie to w niektórych przypadkach(np. w moim) wolałbym sprzedać i kupić po prostu mocniejsze auto..ale że Audiola od zrobienia rozrządu i tylnego łożyska, ponad pół roku temu chodzi bezawaryjnie a od roku jest na chipie to oby tylko tak dalej. ;)

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 03 lis 2014, 18:40

Kolejne prawo fizyki.

Zostawiamy turbo mając już chipa oraz wtryski chociażby AFN. Wystarczy, że zmienimy dolot i wydech (zmienimy kolektor, zwiększymy średnicę układu dolotowego, FMIC przy jednoczesnym powiększeniu też wydechu) i T15 leci z dymem... Przy zwiększonej pojemności układu dolotowego utrzymanie ciśnienia doładowania żądanego przez ECU będzie morderstwem dla T15. Lepiej wcześniej zmienić turbo na większe albo wszystko naraz <ok>

Bezpieczniej zaczynać od pompy (11 mm) <ok> Która duuuuużo daje zwłaszcza na dole <ok>

P.S. Przy seryjnym dolocie i wydechu, wtryski AFN plus pompa 11mm moje T15 przy 1.4 bara śmiało daje radę. A nawet przy ogarnianiu softu popełniłem błąd i chwilowo T15 mi dmuchnęła 1.57 bara (jedna mapka a taka różnica)...

No i najważniejsze... Chipsa trzeba używać z głową a nie pałować silnik bo i standardowe 1z 90KM można zajechać...

Kocham TDI bo szybko znika na starcie a jak jesteś maruderem portfela nie nadwyręża <ok>

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 03 lis 2014, 20:13

Francis1982 pisze:Bezpieczniej zaczynać od pompy (11 mm) <ok> Która duuuuużo daje zwłaszcza na dole <ok>
To jest dobra propozycja ;-)

Jaką masz temp. w dolocie przy doładowaniu 1.4bara ? Nie dziwne że jest dym :-P
Oferuję turbo gt1549s (WG) pod montaż w 1.9TDI- na zamówienie Wydajność 150KM-170KM) 784 013 002 i
Gt1849v (VGT/VNT) pod moc 170-200KM
Na sprzedaż garrett T15 oraz pompy 1z/afn/sdi

audi-b4-tdi-avant-95r-szarak-d-t2-gt154 ... 86461.html

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 03 lis 2014, 22:41

Panowie nie ma dymu bez ognia :-) jest dym i jest moc :-)
1z, komp 16 bit made by kostrz, wtryski 0,210, egr out, kat out, wolna odma, skrzynia een. Co dalej czas pokaże.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 04 lis 2014, 12:14

brabus124 pisze:
Francis1982 pisze:Bezpieczniej zaczynać od pompy (11 mm) <ok> Która duuuuużo daje zwłaszcza na dole <ok>
To jest dobra propozycja ;-)

Jaką masz temp. w dolocie przy doładowaniu 1.4bara ? Nie dziwne że jest dym :-P
Nie sprawdzałem ale EGT jest już chyba na limicie bo po chwilowym pałowaniu czuć metal <ok> Jest to jakby jazda na "ustawionym" przeładowaniu bo paliwo nieznacznie ruszyłem.

Dym pojawia się tylko przy pełnym wciśnięciu gazu. Taki bardzo brudny szary. Czyli za dużo powietrza lub za gorące.

Nie zauważyłem też tendencji do przegrzewania się silnika.

Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

Post autor: drivtens » 07 lis 2014, 19:12

Francis1982, z tym turbem jestem gotowy się nie zgodzić...
Turbo dopasowuje ciśnienie w zależności od programu, a program uzależniony jest od ilości wtryskiwanego paliwa...
Wynika z tego, że nawet jak dwukrotnie powiększysz objętość dolotu od turbo do bloku silnika to przecież nic ci to nie da, no może jedynie lepszą temperaturę w dolocie, bardziej korzystną dla mieszanki, czyli niższą.
Dlatego wsadzając większe turbo należy dopasować ciśnienie turbiny po pierwsze do natężenia przepływu powietrza w nowym T a tym samym ilości dawki i należy dokładnie przeliczyć to, bo T15 była dopasowana nie do długości dolotu, ale do wtrysków (programu). I jeżeli turbo ma ci paść to tylko jeżeli wsadzisz 230 i stworzysz program który będzie zapewniał idealny stosunek mieszanki paliwowo-powietrznej... czyli turbina będzie musiała walić 2 bary <ok>
AUDI 80 B4 AVANT 1Z Seria +:
-TEMPOMAT
-CHIP
-KAT OUT
-EEN

https://audi80.pl/audi-80-b4-19-tdi- ... t=drivtens

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 07 lis 2014, 21:16

Francis1982 pisze:Przy zwiększonej pojemności układu dolotowego utrzymanie ciśnienia doładowania żądanego przez ECU będzie morderstwem dla T15.
Też się z tym nie zgodzę :-> to nie długość dolotu jest morderstwem dla t15, bo to nie ma żadnego znaczenia, jedynie takie że na samym początku ciut ciut później na pompuje się cały dolot, poza tym sam dolot czy jest krótki czy długi - nie upuszcza powietrza, a problemem jest przepływ powietrza w dolocie. Jeśli chodzi o długość dolotu to w passacie b4 był dolot dłuższy niż u mnie dolot zrobiony pod FMIC - a program był napisany tak samo jak w audi ;-)
Oferuję turbo gt1549s (WG) pod montaż w 1.9TDI- na zamówienie Wydajność 150KM-170KM) 784 013 002 i
Gt1849v (VGT/VNT) pod moc 170-200KM
Na sprzedaż garrett T15 oraz pompy 1z/afn/sdi

audi-b4-tdi-avant-95r-szarak-d-t2-gt154 ... 86461.html

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 07 lis 2014, 23:01

Pierwsza zasada chiptuningu czyli zwiększanie ciśnienia doładowania:

Ciśnienie doładowania ustala się w mapach. SVBL, mapa "ustawiania" turbo oraz limit doładowania w stosunku do ciśnienia atmosferycznego. To tak w bardzo dużym skrócie.

Sterowniki po takich zmianach "dążą" do tego i odczytują dane z Map Sensora.

Zwykle przy zmianie tylko doładowania pojawia się dym lub nie można uzyskać żądanego ciśnienia. Więc trzeba podlać (bo z spalin paliwa bierze się doładowanie). Stąd ECU tak dobiera paliwo by wytworzyć odpowiednią ilość spalin do "napędzenia" suszarki. Oczywiście w swoim zakresie (który trzeba oczywiście zmodyfikować). Stąd potrzebny "remap" przy montażu głowiczki 11mm bo ECU widzi mniej paliwa niż faktycznie leci.

Tak więc wsadzając nawet 0.260 na pompie 11mm i tak nie załatwimy turbiny bo N75 odetnie (otworzy WG) gdy Map Sensor odczyta zadane ciśnienie. Plusem takiego setupu będzie doskonały "dół". Czyli będzie dużo więcej Nm nim turbo się załączy. A gdy się załączy i uzyskane zostanie ciśnienie nie dość N75 upuści spalin to w dodatku pompa nie da więcej paliwa. Z tym, że tematu pompy nie znam do końca (mapy dawki oraz napięcia czego staram się nauczyć).

Teraz odrobinę fizyki:

Przy określonej wydajności dolotu turbo jest w stanie wytworzyć odpowiednie ciśnienie. Jeżeli zwiększymy "wydajność" przepływu (przepływomierz i tak pracuje na limicie) to pomimo tego samego ciśnienia przepływ masowy (mg/R) będzie większy.

Dalej... Turbiny nie niszczy ciśnienie lecz żądanie wydajności. Zwiększając ZNACZNIE pojemność dolotu zwiększamy żądanie chwilowego przepływu by uzyskać zadane ciśnienie.

To zadane ciśnienie (Map sensor) ogranicza turbinę. ECU nie dopuści by turbo ładowało więcej niż było ustalone. Czy to przez N75 (uchylając WG) czy to odcinając paliwo dla ochrony turbiny (w sumie na wzór uszkodzonego N75 brak przyspieszania pow. 120 km/h)

Aby nie było dymu istnieje przelicznik paliwa do kg spalanego powietrza by uzyskać optymalne spalanie... I ten "przelicznik" jest jednym z najtrudniejszych do opanowania według mnie.

To wszystko i tak bardzo duży skrót myślowy <ok>

Oczywiście chodzi mi o bardzo duże zmiany w dolocie a nie tylko montaż FMIC-a. Czyli montaż wydajnego stożka, dioda zamiast przepływomierza, dolot minimum 50-60mm plus odpowiedni kolektor dolotowy...

Sam FMIC dla serii nie jest zagrożeniem bo tylko lepiej chłodzi powietrze w dolocie przy tym samym "gardle" <ok>

Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

Post autor: drivtens » 07 lis 2014, 23:10

Francis1982 pisze:Zwiększając ZNACZNIE pojemność dolotu zwiększamy żądanie chwilowego przepływu by uzyskać zadane ciśnienie.
Co rozumiesz przez to żądanie chwilowego przepływu?
Dla mnie to bez znaczenia, ciśnienie to ciśnienie i przy równej jego wartości liczy się tylko jaka jest wartość przepływu, czyli większe turbo, większy przepływ, więcej powietrza.
Francis1982 pisze:Tak więc wsadzając nawet 0.260 na pompie 11mm i tak nie załatwimy turbiny bo N75 odetnie (otworzy WG) gdy Map Sensor odczyta zadane ciśnienie.
Tu chodziło mi raczej o to, że jakbyś chciał uzyskać dobrą mieszankę to defakto musiałbyś ustawić na tak duże ciśnienie, że turbina nie dałaby rady...
AUDI 80 B4 AVANT 1Z Seria +:
-TEMPOMAT
-CHIP
-KAT OUT
-EEN

https://audi80.pl/audi-80-b4-19-tdi- ... t=drivtens

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 08 lis 2014, 00:32

Napiszę inaczej. Umownie T15 ma granice wytrzymałości ok. 1,4-1,5 bara. Ale ta "umowna granica" bierze się z właśnie z wydajności seryjnego układu dolotowego.

Napisałeś : "liczy się tylko wartość przepływu" czyli sam sobie odpowiedziałeś <ok>

Innymi słowy silnik aby uzyskać odpowiednią moc musi dostać ileś tam mg powietrza w stosunku do paliwa... Samo ciśnienie to tylko "skrót myślowy" <ok>

oOo

Post autor: oOo » 08 lis 2014, 01:53

drivtens pisze: Dla mnie to bez znaczenia, ciśnienie to ciśnienie i przy równej jego wartości liczy się tylko jaka jest wartość przepływu, czyli większe turbo, większy przepływ, więcej powietrza.
Problem w tym, ze cisnienie w dolocie to jest wartosc ciagla a nie dyskretna i stala jak pokazuje manometr. Od wydajności sprezarki i pojemnosci dolotu zalezy spadek cisnienia w dolocie jaki wystepuje pomiedzy otwarciem a zamknieciem zaworu przed suwem sprezania. W tym momencie zwieksza sie pojemnosc ukladu i cisnienie w nim spada. Przy pominieciu wplywu sprezarki spadek cisnienia mozna obliczyc z roznicy pojemnosci ukladu dolotowego i pojemnosci cylindra. Wplyw sprezarki zmniejsza spadek, ale go nie niweluje.[/quote]

Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

Post autor: drivtens » 09 lis 2014, 19:48

oOo, nie rozumiem jaki ma to związek z tym, że mieszanka paliwowo powietrza przy większej ilości paliwa wymaga większej ilości powietrza...

Oczywiste jest, że przy otwarciu zaworu spada ciśnienie. To tak jak przebijanie balonika...
AUDI 80 B4 AVANT 1Z Seria +:
-TEMPOMAT
-CHIP
-KAT OUT
-EEN

https://audi80.pl/audi-80-b4-19-tdi- ... t=drivtens

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga