Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ Audi B4 1.9 TDI 1Z ] Cichociemny Zetor

Prezentacja w/w od 1991 do 1996.
Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

[ Audi B4 1.9 TDI 1Z ] Cichociemny Zetor

Post autor: Krzysiek 84 » 08 paź 2017, 21:31

Cześć.
W końcu zdecydowałem się na przedstawienie swojego "" Cichociemnego Zetor'a "" za namową kolegi andrzejsz23.

Auto zakupione pod koniec maja 2009 r.
Kolor LY9Z , czarny panthero metalic.
1.9 TDI 1Z
Jest to rocznik 1993 , a więc na osprzęcie z nastawnikiem potencjometrycznym i przepływomierzem powietrza klapkowym Bosch.
Auto było wyprodukowane na rynek Włoski.

Z początku miało byc bez modyfikacji , aby tylko utrzymac auto w jak najlepszym stanie i systematycznie dokonywać napraw / wymian pasków , olei , płynów eksploatacyjnycjnych i pozostałych elementów układu hamulcowego i zawieszenia, by auto służyło jak najdłużej.

Wyposażenie auta :
-4x elektryczne szyby
-elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka
-Klimatyzacja ( Ale już jej nie ma )
-Halogeny z przodu
-Centralny zamek
-wspomaganie kierownicy.
-tylnie hamulce tarczowe


W Aucie zaszło trochę zmian - większych i mniejszych, generalnie na poczatku skupiam sie na sprawach mechanicznych , dlatego może wizualnie auto nie sprawia auta zbyt dopieszczonego.
Z takich ważniejszych rzeczy to zostało zrobione:

Przekładka osprzętu na tzw Pierburga u Muniora, czyli nastawnik indukcyjny , pompa Afn z głowiczką 11 , Ecu 16 bit , wtryski z Volvo 2.5 TDI ,
przepływomierz powietrza.
Póżniej wtryski 210-tki poszły do kolegi z forum , a wleciały 216-tki WZM.
Montaż FMIC u Słonika w Garage Customs 550 x 230 x 65.
Turbo Gt 1549s od Filipa ,
sprzęgło 240 mm od Bizon Garage
I na koniec delikatny program.
Piaskowanie i malowanie proszkowe elementów układu zawieszenia i montaż poliuretanów.
Remont silnika.

To takie grubsze naprawy które zaszły w aucie , jak cos tam jeszcze przypomnę sobie to dopisze jeszcze.

Z elementów takich zewnętrznych upiększających wygląd auta to wpadły:
Lampy zespolone ,
zderzak przedni Competition i lotka na tylnią klapę ,
lampy tylne Black Hella ,
koła aluminiowe z competition


Do zrobienia przy Aucie pozostało mi:
Montaż przednich zacisków G60 czyli popularne dwu tłoki
Mantaż tylnich zacisków ze Skody Superb pierwszej generacji
Obniżenie auta sprżęynami Eibach - 35 / 30
Oddac do obszycia i zamontować kierownice z coupe.
Ogarnąć tylni zderzak Fake S2
Jak trafi się ładne wnętrze z parapetami to bym też zmienił i fotel kierowcy , bo niestety ale przetarł się.
I na koniec finalnie wisienką na torcie byłoby pomalowanie całego auta w tym samym kolorze czyli LY9Z panthero metalic.

Poniżej trochę zdjęć jakie tam posiadam na komputrze , bo tych pierwszych od momentu zakupu auta , to niestety nie posiadam.
Pozdroo i do zobaczenia na trasie i spotach ;-)





Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Jak ktos ma chęć , to zawsze też znajdzie się trochę informacji na FB:
Jak B4 to tylko w TDI. [/b]
Ostatnio zmieniony 09 paź 2017, 20:21 przez Krzysiek 84, łącznie zmieniany 2 razy.

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Post autor: Roman_S » 08 paź 2017, 22:06

Bardzo schludnie jest :-) Napisz coś o tych poliretanach, w czym są lepsze od normalnych części. I jak wygląda sprawa w zaciskami od Superba, duza rzeźba z tym jest?

Mzet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 31 mar 2015, 23:35
Imię: Marcin
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Mzet » 08 paź 2017, 22:08

W końcu jest! okok Myślałem, że się już nie doczekam tego tematu.
Bardzo fajnie ogarnięty mechanicznie Zecior. Amorki seryjne?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 08 paź 2017, 22:19

Roman_S pisze:Napisz coś o tych poliretanach, w czym są lepsze od normalnych części. I jak wygląda sprawa w zaciskami od Superba, duza rzeźba z tym jest?
Zaciski pasują zamiennie zamiast naszych , nawet jarzmo zostaje.
Trzeba zmienić przewód elastyczny , bo ma inną końcówkę niż te nasze.
Klocki tez trzeba brac pod ten zacisk.
Poliuretan trwalszy jest od elementów gumowych , ale i troszkę twardszy.
Auto teraz jest stabilniejsze w zakrętach.
Mzet pisze: Amorki seryjne?
Tak , sachs gazowo olejowe , sprężyny już seria , bo miałem zamienniki i straszna koza była.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 08 paź 2017, 22:36

W końcu temat się pojawił na forum. I to bardzo dobrze bo jest o czym pisać. okok.
Auto oglądałem wielokrotnie i jest w to Audi włożone bardzo dużo pracy jak i pieniędzy. Choć już bardzo wiele zrobiłeś to wiem, że to jeszcze nie koniec modów oraz rezania :-)
Wielki szacun z mojej strony dla Ciebie Krzysiek 84, za tyle dobrej roboty oklasky
Także czekam na dalsze wieści z modyfikacji Zetora ;-)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 08 paź 2017, 22:44

andrzejsz23, Dzieki za dobre słowo , do ogarnięcia jest sporo rzeczy , niektóre leżakują i czekaja na montaż , ewentualnie jakieś przeróbki tak jak : BC , zderzak tylni zrezany z dwóch coupe, zaciski przód i tył.
Zawsze coś do roboty znajdzie sie przy aucie , także końca szybko nie będzie. piwoa80 piwoa80

Awatar użytkownika
michaelsoltys
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 24 wrz 2017, 17:42
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: michaelsoltys » 10 paź 2017, 10:44

Brawo! Kawał dobrej roboty.

AdiGassler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 206
Rejestracja: 14 gru 2013, 20:57
Lokalizacja: TKI

Post autor: AdiGassler » 10 paź 2017, 18:49

Wkońcu założyłeś temat okok

Awatar użytkownika
zakwas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 29 kwie 2014, 20:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: zakwas » 10 paź 2017, 20:16

To już trochę się odpycha względem serii ;)
Ładnie ;)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 10 paź 2017, 20:24

Brawo! Kawał dobrej roboty.
Dzieki , jeszcze dużo brakuje do ideału i sporo czasu trzeba poświęcić.
Wkońcu założyłeś temat okok
A jakos tak za namową Andrzeja , poszukałem trochę zdjęć z grubszych napraw i utworzyłem temat.
zakwas pisze:To już trochę się odpycha względem serii ;)
Teraz jeździ sie przyjemnie i wyprzedza bezproblemowo muza_

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4645
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 10 paź 2017, 21:08

O w mordę!... git malina! okok oklasky
Nie no... to przynajmniej zapach "choinki" do twojego 'zetorka' Krzyśku! bo będzie ostro zapierdzielał. :-D okok

Obrazek

oklasky

Awatar użytkownika
Rastaman25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 290
Rejestracja: 03 gru 2011, 13:57
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: Rastaman25 » 11 paź 2017, 23:11

Krzysiek 84 w końcu założyłeś temat! Pięknie ogarnąłes dieselka. Brawo oklasky

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 21 paź 2017, 23:17

Krzysiek 84, Super, że w końcu założyłeś temat na forum :-) , może je trochę ożywisz, bo tak szczerze to kiedyś więcej się tu działo :-P
Jesteś dla wielu ludzi przykładem jak dbać o auto i podchodzić do wielu spraw przy naprawach - tak trzymaj ;-)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 22 paź 2017, 15:06

Rastaman25 pisze:Krzysiek 84 w końcu założyłeś temat! Pięknie ogarnąłes dieselka
Takich aut już nie robią , więc trzeba dbać o to co jest , żeby jak najdłużej służyło okok
brabus124 pisze:może je trochę ożywisz, bo tak szczerze to kiedyś więcej się tu działo :-P
Kiedyś jak zaczynało się grzebać , to od takich mniejszych rzeczy zaczynało się , więc szybciej szło i co raz coś innego było.

Teraz takie trochę grubsze sprawy , więc więcej czasu trzeba poświęcać i większe nakłady finansowe.
Sporo gratów czasem jest przygotowanych do montażu , tylko potem czas jeszcze jest potrzebny do zamontowania tego.

Awatar użytkownika
M4teusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 28 paź 2012, 10:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Sączów

Post autor: M4teusz » 22 paź 2017, 16:08

Kawał dobrej roboty oklasky Jak wygląda temat poliuretanowych poduszek skrzyni biegów? Pojawiły się jakieś wibracje, drgania przenoszone na karoserie w porównaniu do ori poduszek?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B4.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl