Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9 TDI]czujnik temperatury

Awatar użytkownika
jeanmar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 27 maja 2009, 16:49
Lokalizacja: Bytom

Post autor: jeanmar » 16 gru 2009, 10:54

No to i ja podepnę się pod temat. Mianowicie po podpięciu pod komputer wyskoczył błąd 522 - czujnik temperatury płynu chłodzącego G-62. No to do sklepiku i proszę o taki czujnik. A tu się okazało że te dane nie wystarczą :shock: I że muszę konkretnie wiedzieć który to jest. Tylko skąd wziąć tę wiedzę? A więc wskaźnik temperatury jest chyba ok tzn pracuje w pełnym zakresie. Natomiast nigdy nawet w lato nie włączyły się wiatraki ale temperatura też nigdy nie była wyższa niż 100 stopni więc może nie było takiej potrzeby. Natomiast mam pewne problemy z włączaniem świec bowiem czasem nawet koło zera się nie zapalają. Lub dopiero po ponownym przekręceniu kluczyka. Gdy już się włączą to działają idealnie tj: kontrolka gaśnie i autko odpala od strzału (Świece wymienione - beru <ok> ) Ale kontrolka od świec zapala się potem każdorazowo po przekręceniu kluczyka nawet gdy silnik jest cieplutki. Tyle opisu sytuacji. Więc który to koledzy będzie walnięty czujnik?

Awatar użytkownika
jagna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 396
Rejestracja: 25 sie 2008, 16:58
Lokalizacja: Gdańsk/Wejherowo

Post autor: jagna » 16 gru 2009, 11:54

Dziwne, że u Ciebie nie właczają się wiatraki skoro miałeś 100 stopni, u mnie załaczają się kiedy jest temperatura 92 stopnie. Co do czujnika temperatury płynu chłodzącego to jest on po częsci odpowiedzialny za załaczenie świec także po jego wymianie powinien problem ustapić.
:evil:Life is brutal and full of zasadzkas and sometimes kopas w dupas :evil: Pal gumę nie duszę! <zly>

Awatar użytkownika
jeanmar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 27 maja 2009, 16:49
Lokalizacja: Bytom

Post autor: jeanmar » 16 gru 2009, 12:18

Czyli sugerujesz że walnięty jest ten na chłodnicy?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 16 gru 2009, 17:58

jeanmar pisze:Czyli sugerujesz że walnięty jest ten na chłodnicy?
ten w chłodnicy odpowiada za włączanie wentylatorów wiec jeśli przy 100 stopniach ci się one nie włączyły to pewnie ten czujnik też masz do wymiany.a co do czujnika od świec to jest on niebieski na dwa piny a znajduje się chyba koło silnika na króćcu węża idącego do chłodnicy.piszę chyba bo już dawno tam nie zaglądałem wiec musisz się rozejrzeć dokładnie gdzie on jest...tylko kup dobrej firmy ten czujnik bo ja kiedyś go wymieniłem na jakiś włoski i temp. na zewnątrz było 0 stopni a on pokazywał +30 czyli dopiero przy -25 załączyły by się świece :mrgreen:

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 16 gru 2009, 19:05

jeanmar, jeżeli przy 100 się wiatraki nie załączyły to walnięty jest ten w chłodnicy. Natomiast jeżeli na ciepłym Ci się świeczki zapalają to jest to czujnik niebieski. Zobaczysz go koło głowicy. ;-) Na dwa piny tak jak Łukasz pisze. I także dobrze prawi z kupowaniem markowych czujników. ;-) Jednym słowem polać mu. :mrgreen: <piwo>
Forum A6Klub i Audi80

Awatar użytkownika
Grześko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 15 sty 2007, 18:19
Lokalizacja: Góra

Post autor: Grześko » 17 gru 2009, 18:57

Witam Panowie i Panie oczywiście też ;-)
Pozwolicie że podłączę się do tematu. Więc dziś rano przy temperaturze -8 po włączeniu zapłonu włączyły mi się wentylatory na chłodnicy. :shock: Po przejechaniu 10 km. temperatura podeszła do około 70 stopni-trochę mało. Kupiłem więc czujnik ten w chłodnicy, wymieniłem i wszystko było ok do czasu gdy wskaźnik pokazał 85-88 stopni, wtedy znów załączyły się wentylatory-na starym czujniku włączały sie przy 98-100. I tu pojawia się pytanko: czy to normalny objaw że po wymianie czujnika wentylatory załączają się o około 10 stopni wcześniej?
1.9TDI 90KUCY

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 17 gru 2009, 21:05

wszystko zależy od tego który czujnik był sprawny czy ten wymontowany czy ten który teraz masz zamontowany.po drugie nie wiadomo czy czujnik pokazujący wskazania na zegary jest w 100% sprawny i może zaniżać lub zawyżać.po trzecie sam wskaźnik może trochę przekłamywać...ale powiem ci że dziwna sprawa u ciebie jest że wentylatory przy takiej niskiej temperaturze się załączają.u mnie nawet w lecie trudno tak zagrzać samochód no chyba ze w korku.ale w zime jeszcze nigdy nie osiągnąłem takiej temperatury...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 17 gru 2009, 21:18

Grześko pisze:Kupiłem więc czujnik ten w chłodnicy, wymieniłem i wszystko było ok do czasu gdy wskaźnik pokazał 85-88 stopni, wtedy znów załączyły się wentylatory-na starym czujniku włączały sie przy 98-100
Zależy na jaką temp.załączaania kupiłeś ten czujnik bo są np.takie które załączają się przy 82stopniach .W naszych tdikach powinien być 92stopnie .Jest też opcja że zaniża ci wskażnik temp.ale mało prawdopodobna bo przy obecnych temp.raczej trudno o właczanie sie wentylatorów
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

przemo1552
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 15 gru 2009, 21:22
Lokalizacja: Łódź

Post autor: przemo1552 » 18 gru 2009, 09:35

koledzy mam problem;/;/. Autko mi się nie chciało grzać, więc zastawiłem chłodnicę styropianem wszystko byłó spoko. Dziś rano w drodze do szkoły temp niebezpiecznie wzrosła i zaczął lecieć płyn z pod korka wywaliłem ten styropian bo myślałem że się ochłodzi a tu nic tak samo jak przed tem. przez 25 km musiałem dolać 8 litrów płynu. czy mógłby to być termostat? zaciąć się w pozycji zamkniętej że to autko się tak grzeje?? audi 80b3 1.6 TD

Awatar użytkownika
jagna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 396
Rejestracja: 25 sie 2008, 16:58
Lokalizacja: Gdańsk/Wejherowo

Post autor: jagna » 18 gru 2009, 10:18

Oczywiście że to moze być termostat, a wentylatory normalnie się właczają?
:evil:Life is brutal and full of zasadzkas and sometimes kopas w dupas :evil: Pal gumę nie duszę! <zly>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 gru 2009, 10:34

przemo1552 pisze:więc zastawiłem chłodnicę styropianem wszystko byłó spoko
Kompletnie bez sensu. Przy sprawnym termostacie chłodnica i tak jest zimna do momentu jego otwarcia czyli ok 87stopni.
przemo1552 pisze:myślałem że się ochłodzi a tu nic tak samo jak przed tem.
Powinny ci się włączyć wentylatory ,jak się nie włączyły to czujnik w chłodnicy do wymiany.
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 18 gru 2009, 13:54

przemo1552 pisze:więc zastawiłem chłodnicę styropianem
a ja myślałem że tylko w poldkach się takie zabiegi robiło... <ok> jak nie chciał ci się samochód grzać to sprawdź termostat.nie zastawiaj niczym chłodnicy bo nie będzie miało jej co chłodzić po otwarciu termostatu.druga sprawa to tak jak piszą koledzy sprawdź czujnik w chłodnicy bo wentylatory powinny się załączyć lub do sprawdzenia same wentylatory jeśli czujnik będzie ok...

Awatar użytkownika
jeanmar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 27 maja 2009, 16:49
Lokalizacja: Bytom

Post autor: jeanmar » 18 gru 2009, 14:40

No i tu nasuwa się pytanie jak sprawdzić czy wiatraczki są sprawne? Ma ktoś może fotkę gdzie jest ten czujnik na chłodnicy w 1z 1.9 tdi? Naszukałem się go i nie znalazłem :oops:

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 18 gru 2009, 14:51

czujnik jest wkręcony na dole chłodnicy po prawej stronie patrząc od przodu samochodu... jak już znajdziesz ten czujnik to wypnij z niego wtyczkę, weź kawałek kabla i połącz w tej wtyczce dwa wejścia (nie powiem ci teraz które dokładnie, są tylko 3 więc znajdziesz) i jak je połączysz to powinien się uruchomić jeden z biegów wiatraka... we wtyczce są 3 wejścia jak połączysz 1 z 2 to włączy się 1 bieg wiatraka a jak połączysz 1 z 3 to włączy sie 2 bieg wiatraka. tak sprawdzisz sprawność wiatraków <ok>

Awatar użytkownika
jeanmar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 27 maja 2009, 16:49
Lokalizacja: Bytom

Post autor: jeanmar » 18 gru 2009, 15:40

Wielkie dzianki kolego tak też zrobię.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga