[B4 1,9 TDI]czujnik temperatury
No to i ja podepnę się pod temat. Mianowicie po podpięciu pod komputer wyskoczył błąd 522 - czujnik temperatury płynu chłodzącego G-62. No to do sklepiku i proszę o taki czujnik. A tu się okazało że te dane nie wystarczą :shock: I że muszę konkretnie wiedzieć który to jest. Tylko skąd wziąć tę wiedzę? A więc wskaźnik temperatury jest chyba ok tzn pracuje w pełnym zakresie. Natomiast nigdy nawet w lato nie włączyły się wiatraki ale temperatura też nigdy nie była wyższa niż 100 stopni więc może nie było takiej potrzeby. Natomiast mam pewne problemy z włączaniem świec bowiem czasem nawet koło zera się nie zapalają. Lub dopiero po ponownym przekręceniu kluczyka. Gdy już się włączą to działają idealnie tj: kontrolka gaśnie i autko odpala od strzału (Świece wymienione - beru <ok> ) Ale kontrolka od świec zapala się potem każdorazowo po przekręceniu kluczyka nawet gdy silnik jest cieplutki. Tyle opisu sytuacji. Więc który to koledzy będzie walnięty czujnik?
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
ten w chłodnicy odpowiada za włączanie wentylatorów wiec jeśli przy 100 stopniach ci się one nie włączyły to pewnie ten czujnik też masz do wymiany.a co do czujnika od świec to jest on niebieski na dwa piny a znajduje się chyba koło silnika na króćcu węża idącego do chłodnicy.piszę chyba bo już dawno tam nie zaglądałem wiec musisz się rozejrzeć dokładnie gdzie on jest...tylko kup dobrej firmy ten czujnik bo ja kiedyś go wymieniłem na jakiś włoski i temp. na zewnątrz było 0 stopni a on pokazywał +30 czyli dopiero przy -25 załączyły by się świece :mrgreen:jeanmar pisze:Czyli sugerujesz że walnięty jest ten na chłodnicy?
- Niki20
- Forum Audi 80
- Posty: 6758
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
- Imię: Dominik
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Harta/Rzeszów
- Kontakt:
jeanmar, jeżeli przy 100 się wiatraki nie załączyły to walnięty jest ten w chłodnicy. Natomiast jeżeli na ciepłym Ci się świeczki zapalają to jest to czujnik niebieski. Zobaczysz go koło głowicy. Na dwa piny tak jak Łukasz pisze. I także dobrze prawi z kupowaniem markowych czujników. Jednym słowem polać mu. :mrgreen:
Witam Panowie i Panie oczywiście też
Pozwolicie że podłączę się do tematu. Więc dziś rano przy temperaturze -8 po włączeniu zapłonu włączyły mi się wentylatory na chłodnicy. :shock: Po przejechaniu 10 km. temperatura podeszła do około 70 stopni-trochę mało. Kupiłem więc czujnik ten w chłodnicy, wymieniłem i wszystko było ok do czasu gdy wskaźnik pokazał 85-88 stopni, wtedy znów załączyły się wentylatory-na starym czujniku włączały sie przy 98-100. I tu pojawia się pytanko: czy to normalny objaw że po wymianie czujnika wentylatory załączają się o około 10 stopni wcześniej?
Pozwolicie że podłączę się do tematu. Więc dziś rano przy temperaturze -8 po włączeniu zapłonu włączyły mi się wentylatory na chłodnicy. :shock: Po przejechaniu 10 km. temperatura podeszła do około 70 stopni-trochę mało. Kupiłem więc czujnik ten w chłodnicy, wymieniłem i wszystko było ok do czasu gdy wskaźnik pokazał 85-88 stopni, wtedy znów załączyły się wentylatory-na starym czujniku włączały sie przy 98-100. I tu pojawia się pytanko: czy to normalny objaw że po wymianie czujnika wentylatory załączają się o około 10 stopni wcześniej?
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
wszystko zależy od tego który czujnik był sprawny czy ten wymontowany czy ten który teraz masz zamontowany.po drugie nie wiadomo czy czujnik pokazujący wskazania na zegary jest w 100% sprawny i może zaniżać lub zawyżać.po trzecie sam wskaźnik może trochę przekłamywać...ale powiem ci że dziwna sprawa u ciebie jest że wentylatory przy takiej niskiej temperaturze się załączają.u mnie nawet w lecie trudno tak zagrzać samochód no chyba ze w korku.ale w zime jeszcze nigdy nie osiągnąłem takiej temperatury...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zależy na jaką temp.załączaania kupiłeś ten czujnik bo są np.takie które załączają się przy 82stopniach .W naszych tdikach powinien być 92stopnie .Jest też opcja że zaniża ci wskażnik temp.ale mało prawdopodobna bo przy obecnych temp.raczej trudno o właczanie sie wentylatorówGrześko pisze:Kupiłem więc czujnik ten w chłodnicy, wymieniłem i wszystko było ok do czasu gdy wskaźnik pokazał 85-88 stopni, wtedy znów załączyły się wentylatory-na starym czujniku włączały sie przy 98-100
-
- Forum Audi 80
- Posty: 18
- Rejestracja: 15 gru 2009, 21:22
- Lokalizacja: Łódź
koledzy mam problem;/;/. Autko mi się nie chciało grzać, więc zastawiłem chłodnicę styropianem wszystko byłó spoko. Dziś rano w drodze do szkoły temp niebezpiecznie wzrosła i zaczął lecieć płyn z pod korka wywaliłem ten styropian bo myślałem że się ochłodzi a tu nic tak samo jak przed tem. przez 25 km musiałem dolać 8 litrów płynu. czy mógłby to być termostat? zaciąć się w pozycji zamkniętej że to autko się tak grzeje?? audi 80b3 1.6 TD
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Kompletnie bez sensu. Przy sprawnym termostacie chłodnica i tak jest zimna do momentu jego otwarcia czyli ok 87stopni.przemo1552 pisze:więc zastawiłem chłodnicę styropianem wszystko byłó spoko
Powinny ci się włączyć wentylatory ,jak się nie włączyły to czujnik w chłodnicy do wymiany.przemo1552 pisze:myślałem że się ochłodzi a tu nic tak samo jak przed tem.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
a ja myślałem że tylko w poldkach się takie zabiegi robiło... <ok> jak nie chciał ci się samochód grzać to sprawdź termostat.nie zastawiaj niczym chłodnicy bo nie będzie miało jej co chłodzić po otwarciu termostatu.druga sprawa to tak jak piszą koledzy sprawdź czujnik w chłodnicy bo wentylatory powinny się załączyć lub do sprawdzenia same wentylatory jeśli czujnik będzie ok...przemo1552 pisze:więc zastawiłem chłodnicę styropianem
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
czujnik jest wkręcony na dole chłodnicy po prawej stronie patrząc od przodu samochodu... jak już znajdziesz ten czujnik to wypnij z niego wtyczkę, weź kawałek kabla i połącz w tej wtyczce dwa wejścia (nie powiem ci teraz które dokładnie, są tylko 3 więc znajdziesz) i jak je połączysz to powinien się uruchomić jeden z biegów wiatraka... we wtyczce są 3 wejścia jak połączysz 1 z 2 to włączy się 1 bieg wiatraka a jak połączysz 1 z 3 to włączy sie 2 bieg wiatraka. tak sprawdzisz sprawność wiatraków <ok>