Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI 1z] sprawne turbo ale brak mocy

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Re: [1.9 TDI 1z] sprawne turbo ale brak mocy

Post autor: gibaj » 08 cze 2010, 18:25

shooterek pisze:Witam!
Mam pewien problem ze swoim audi 80 avant 1.9 TDI z 93 roku.Problem wygląda następująco:
kiedy go kupiłem już był troszke problem z mocą gdyż identyczna audi mojego znajomego jest o wiele silniejsza, byłem u mechanika i twierdzi ze turbo jest sprawne, pali elegancko, oleju nie bierze nawet grama,nie kopci, ale na 3 biegu jak mu przyciskam to zachowuje się jak silnik wolnossący a na 5 maksymalnie to 120 i więcej nie pojedzie...żaden mechanik nie potrafi określić co to jest...czekam na propozycje i ja przedstawie swoją:) :mrgreen:
no to pewnie jeszcze na boshu także kompem też zbytnio nie zadziałasz ;-)

Maat84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 26 kwie 2010, 08:59

Post autor: Maat84 » 10 cze 2010, 13:08

Witam!
Nie wiem czy jestem na dobrym temacie, ponieważ pierwszy raz piszę na forach. Ale mam taki problem. Posiadam Audi B4 z 1994r. 1.9 TDI 90KM. Autko jest cudo no i w ogóle, ale problem polega na tym, że czasami jak utrzymuje równą prędkość w oklicach 60-90 kh to autko zaczyna dziwnie szarpać. Jak wcisnę gaz to przestaje. Co może byc przyczyną?
Myslałem, że może przewody od przepływomierza są rozszczelnione i je uszczelniłem ale nadal to samo. Proszę o jakąś odpowiedź. Pozdrawiam

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 cze 2010, 13:23

Maat84 pisze:problem polega na tym, że czasami jak utrzymuje równą prędkość w oklicach 60-90 kh to autko zaczyna dziwnie szarpać. Jak wcisnę gaz to przestaje. Co może byc przyczyną?
Nastawnik w pompie lub przeładowanie.Kilka minut jazdy z podpiętym vagiem i wszystko wiesz ;-)

Martinez
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 06 gru 2009, 22:47
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Martinez » 21 cze 2010, 01:43

shooterek Jeśli wszystko masz szczelne (dolot,paliwo,podciśnienia) obstawiam przepływomierz.
Vag nawet w 1Z na Boshu powinien pokazać problem z rezystorem przepływu powietrza.
Zmień "fachowca"

beczwóreczka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 13 lip 2010, 23:25

Post autor: beczwóreczka » 14 lip 2010, 11:40

pzet83 pisze:Sprawdz sobie przewód cisnieniowy idący z IC do ECU
a mógłbys napisac jaśniej z kąd do kąd idzie ten przewód przypuszczam że ECU to komputer który znajduje sie pod tylną kanapą ? AUDI B4 1.9 TDI

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 lip 2010, 11:52

beczwóreczka pisze:a mógłbys napisac jaśniej z kąd do kąd idzie ten przewód
No przecież pisze
beczwóreczka pisze:pzet83 napisał/a:
Sprawdz sobie przewód cisnieniowy idący z IC do ECU
IC -chłodnica powietrza w dolocie ,rury do niej znajdują się z lewej strony jak stoisz przed autem ,zaczynają się od ciśnieniowej stronyy turbiny i kończą gumowym kolankiem przy EGR .a ECU czyli kompa masz pod nogami pasażera ,ten z tyłu to od ABS-u ;-)

beczwóreczka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 13 lip 2010, 23:25

Post autor: beczwóreczka » 14 lip 2010, 13:15

dzięki MUNIOR :-)

Awatar użytkownika
kermit1978
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 19 lip 2009, 14:12
Lokalizacja: Zamość

Post autor: kermit1978 » 14 lip 2010, 18:02

Witam

W moim przypadku z takimi objawami okazał się być winien przepływomierz - używany sprawny koszt 100zł. Po jego wymianie jak ręką odjął - inne auto.

Natomiast jeśli jest nieszczelny dolot na drodze turbawka - IC - kolektor ssący to podczas przyśpieszania nie będzie kopytka i na dodatek będzie kopcił troszku.

Co do zaworu N75 to podobno jeśli jest zły to ma się to tak że auto ciągnie tylko do pewnych obrotów dla przykładu passat kolegi z 1994, 2600 obr. i koniec muł kompletny nowy zaworek załatwił sprawę. Pasek ciągnie do ponad 4000 obr. dalej nie sprawdzaliśmy bo szkoda silnika było..

Pozdro


P.S.
No i jest jeszcze sporo innych możliwości.

[ Dodano: 2010-07-14, 18:06 ]
Niestety VAG (w tym trzy różne próby u fachowców i każdego z osobna) żaden z nich nie potwierdził wadliwego działania, więc jeśli chodzi o przepływkę BOSCHA to VAG nic nie wykaże...

beczwóreczka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 13 lip 2010, 23:25

Post autor: beczwóreczka » 14 lip 2010, 20:31

MUNIOR pisze:ECU czyli kompa masz pod nogami pasażera ,ten z tyłu to od ABS-u ;-)
kolego munior pod schowkiem od strony pasażera nic niemam kompa tak jak mówiłem mam pod tylną kanapą to jest Audi z 92 roku

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4081
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 14 lip 2010, 20:50

beczwóreczka pisze:
MUNIOR pisze:ECU czyli kompa masz pod nogami pasażera ,ten z tyłu to od ABS-u ;-)
kolego munior pod schowkiem od strony pasażera nic niemam kompa tak jak mówiłem mam pod tylną kanapą to jest Audi z 92 roku
no i sedan <ok> w avantach chyba tylko jest pod nogami pasażera

Awatar użytkownika
kermit1978
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 19 lip 2009, 14:12
Lokalizacja: Zamość

Post autor: kermit1978 » 14 lip 2010, 20:56

Potwierdzam kolegów wyżej, poprzednio miałem sedana i pod siedzeniem tylnej kanapy był komp od ABS a ECU było za schowkiem z przodu. W tej chwili mam avanta i ECU nadal jest za schowkiem z przodu.

beczwóreczka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 13 lip 2010, 23:25

Post autor: beczwóreczka » 16 lip 2010, 10:11

A ja pod schowkiem nic nie mam zadnego ECU i co wy na to ? zrobię pare zdjęc tego pod kanapą i jak wygląda pod schowkiem(oczywiscie silnik TDI i żadnej linki gazu,jedyna linka jaka jest w tym aucie to ta do otwierania przedniej maski. Pozdrawiam :lol:

slawek987

Post autor: slawek987 » 07 mar 2016, 23:08

Witam
Od czerwca posiadam audi 80 1z. Posiadam jeszcze golfa 4 110hp, w porównaniu do golfa to moim zdaniem audi jest mega mega słabe. Teoretycznie ciągnie na każdym biegu,Ale jak na 90hp to moim zdaniem coś słaby.
Komputerem mogę sprawdzić tylko grupę 000 i nic więcej,więc nie mam pojęcia czy coś nie gra. Prędkość maks jaką udało mi się osiągnąć na obwodnicy to 160 km/h.
Bardzo proszę o pomoc gdzie szukać przyczyny. No chyba że audi jak ma że taki słaby.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 mar 2016, 23:22

slawek987 pisze:Bardzo proszę o pomoc gdzie szukać przyczyny.
Własnie w tym <ok>
slawek987 pisze:Komputerem mogę sprawdzić tylko grupę 000 i nic więcej,
Na starym osprzecie niestety większość marnie się zbiera :-/ Jak ja to okreslam "brak reakcji na 4 i 5 tym biegu na wciskanie gazu " gaz w podłoge i nic sie jakiś czas nie dzieje :-/ .Ale są sposoby żeby zbierało się nie gorzej niż Twój 110 konny golf 8-) Wielokrotnie opisywałem już na co nalezy zwrócic uwagę i co sprawdzić ,zeby doprowadzić do stanu ori i zblizyc się do tych ,naciąganych moim zdaniem ,fabrycznych 90 koni...Niestety nawet po regulacjach i niby doprowadzeniu do stanu ori , bez tuningu sterownika nie ma się co spodziewać jakiegoś zadowalajacego zbierania się tego auta .Zwykle jak auto jest sprawne i nic w nim nie fiksuje ,to sytuacja zmienia sie diametralnie ,po tuningu sterownika

slawek987

Post autor: slawek987 » 07 mar 2016, 23:40

Dzięki za ekspresową odpowiedź:)
Bardzo dobrze to określiłeś, brak reakcji na ostatnich biegach.
Mógłbyś przytoczyć albo odwołać się do postu co dokładnie miałbym sprawdzić?
Tuning sterownika to rozumiem jakich chip Tuning czy coś w tym stylu tak?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga