no to pewnie jeszcze na boshu także kompem też zbytnio nie zadziałaszshooterek pisze:Witam!
Mam pewien problem ze swoim audi 80 avant 1.9 TDI z 93 roku.Problem wygląda następująco:
kiedy go kupiłem już był troszke problem z mocą gdyż identyczna audi mojego znajomego jest o wiele silniejsza, byłem u mechanika i twierdzi ze turbo jest sprawne, pali elegancko, oleju nie bierze nawet grama,nie kopci, ale na 3 biegu jak mu przyciskam to zachowuje się jak silnik wolnossący a na 5 maksymalnie to 120 i więcej nie pojedzie...żaden mechanik nie potrafi określić co to jest...czekam na propozycje i ja przedstawie swoją:) :mrgreen:
[1.9 TDI 1z] sprawne turbo ale brak mocy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
Re: [1.9 TDI 1z] sprawne turbo ale brak mocy
Witam!
Nie wiem czy jestem na dobrym temacie, ponieważ pierwszy raz piszę na forach. Ale mam taki problem. Posiadam Audi B4 z 1994r. 1.9 TDI 90KM. Autko jest cudo no i w ogóle, ale problem polega na tym, że czasami jak utrzymuje równą prędkość w oklicach 60-90 kh to autko zaczyna dziwnie szarpać. Jak wcisnę gaz to przestaje. Co może byc przyczyną?
Myslałem, że może przewody od przepływomierza są rozszczelnione i je uszczelniłem ale nadal to samo. Proszę o jakąś odpowiedź. Pozdrawiam
Nie wiem czy jestem na dobrym temacie, ponieważ pierwszy raz piszę na forach. Ale mam taki problem. Posiadam Audi B4 z 1994r. 1.9 TDI 90KM. Autko jest cudo no i w ogóle, ale problem polega na tym, że czasami jak utrzymuje równą prędkość w oklicach 60-90 kh to autko zaczyna dziwnie szarpać. Jak wcisnę gaz to przestaje. Co może byc przyczyną?
Myslałem, że może przewody od przepływomierza są rozszczelnione i je uszczelniłem ale nadal to samo. Proszę o jakąś odpowiedź. Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 14
- Rejestracja: 13 lip 2010, 23:25
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
No przecież piszebeczwóreczka pisze:a mógłbys napisac jaśniej z kąd do kąd idzie ten przewód
IC -chłodnica powietrza w dolocie ,rury do niej znajdują się z lewej strony jak stoisz przed autem ,zaczynają się od ciśnieniowej stronyy turbiny i kończą gumowym kolankiem przy EGR .a ECU czyli kompa masz pod nogami pasażera ,ten z tyłu to od ABS-ubeczwóreczka pisze:pzet83 napisał/a:
Sprawdz sobie przewód cisnieniowy idący z IC do ECU
- kermit1978
- Forum Audi 80
- Posty: 72
- Rejestracja: 19 lip 2009, 14:12
- Lokalizacja: Zamość
Witam
W moim przypadku z takimi objawami okazał się być winien przepływomierz - używany sprawny koszt 100zł. Po jego wymianie jak ręką odjął - inne auto.
Natomiast jeśli jest nieszczelny dolot na drodze turbawka - IC - kolektor ssący to podczas przyśpieszania nie będzie kopytka i na dodatek będzie kopcił troszku.
Co do zaworu N75 to podobno jeśli jest zły to ma się to tak że auto ciągnie tylko do pewnych obrotów dla przykładu passat kolegi z 1994, 2600 obr. i koniec muł kompletny nowy zaworek załatwił sprawę. Pasek ciągnie do ponad 4000 obr. dalej nie sprawdzaliśmy bo szkoda silnika było..
Pozdro
P.S.
No i jest jeszcze sporo innych możliwości.
[ Dodano: 2010-07-14, 18:06 ]
Niestety VAG (w tym trzy różne próby u fachowców i każdego z osobna) żaden z nich nie potwierdził wadliwego działania, więc jeśli chodzi o przepływkę BOSCHA to VAG nic nie wykaże...
W moim przypadku z takimi objawami okazał się być winien przepływomierz - używany sprawny koszt 100zł. Po jego wymianie jak ręką odjął - inne auto.
Natomiast jeśli jest nieszczelny dolot na drodze turbawka - IC - kolektor ssący to podczas przyśpieszania nie będzie kopytka i na dodatek będzie kopcił troszku.
Co do zaworu N75 to podobno jeśli jest zły to ma się to tak że auto ciągnie tylko do pewnych obrotów dla przykładu passat kolegi z 1994, 2600 obr. i koniec muł kompletny nowy zaworek załatwił sprawę. Pasek ciągnie do ponad 4000 obr. dalej nie sprawdzaliśmy bo szkoda silnika było..
Pozdro
P.S.
No i jest jeszcze sporo innych możliwości.
[ Dodano: 2010-07-14, 18:06 ]
Niestety VAG (w tym trzy różne próby u fachowców i każdego z osobna) żaden z nich nie potwierdził wadliwego działania, więc jeśli chodzi o przepływkę BOSCHA to VAG nic nie wykaże...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 14
- Rejestracja: 13 lip 2010, 23:25
- kermit1978
- Forum Audi 80
- Posty: 72
- Rejestracja: 19 lip 2009, 14:12
- Lokalizacja: Zamość
-
- Forum Audi 80
- Posty: 14
- Rejestracja: 13 lip 2010, 23:25
Witam
Od czerwca posiadam audi 80 1z. Posiadam jeszcze golfa 4 110hp, w porównaniu do golfa to moim zdaniem audi jest mega mega słabe. Teoretycznie ciągnie na każdym biegu,Ale jak na 90hp to moim zdaniem coś słaby.
Komputerem mogę sprawdzić tylko grupę 000 i nic więcej,więc nie mam pojęcia czy coś nie gra. Prędkość maks jaką udało mi się osiągnąć na obwodnicy to 160 km/h.
Bardzo proszę o pomoc gdzie szukać przyczyny. No chyba że audi jak ma że taki słaby.
Od czerwca posiadam audi 80 1z. Posiadam jeszcze golfa 4 110hp, w porównaniu do golfa to moim zdaniem audi jest mega mega słabe. Teoretycznie ciągnie na każdym biegu,Ale jak na 90hp to moim zdaniem coś słaby.
Komputerem mogę sprawdzić tylko grupę 000 i nic więcej,więc nie mam pojęcia czy coś nie gra. Prędkość maks jaką udało mi się osiągnąć na obwodnicy to 160 km/h.
Bardzo proszę o pomoc gdzie szukać przyczyny. No chyba że audi jak ma że taki słaby.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Własnie w tym <ok>slawek987 pisze:Bardzo proszę o pomoc gdzie szukać przyczyny.
Na starym osprzecie niestety większość marnie się zbiera Jak ja to okreslam "brak reakcji na 4 i 5 tym biegu na wciskanie gazu " gaz w podłoge i nic sie jakiś czas nie dzieje .Ale są sposoby żeby zbierało się nie gorzej niż Twój 110 konny golf 8-) Wielokrotnie opisywałem już na co nalezy zwrócic uwagę i co sprawdzić ,zeby doprowadzić do stanu ori i zblizyc się do tych ,naciąganych moim zdaniem ,fabrycznych 90 koni...Niestety nawet po regulacjach i niby doprowadzeniu do stanu ori , bez tuningu sterownika nie ma się co spodziewać jakiegoś zadowalajacego zbierania się tego auta .Zwykle jak auto jest sprawne i nic w nim nie fiksuje ,to sytuacja zmienia sie diametralnie ,po tuningu sterownikaslawek987 pisze:Komputerem mogę sprawdzić tylko grupę 000 i nic więcej,