Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI 1z] sprawne turbo ale brak mocy

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 mar 2016, 17:53

slawek987 pisze:Mógłbyś przytoczyć albo odwołać się do postu co dokładnie miałbym sprawdzić?
Cisnienie doładowania ,dawkę ,kąt wtrysku 8-)
slawek987 pisze:Tuning sterownika to rozumiem jakich chip Tuning czy coś w tym stylu tak?
Tak tuning z prawdziwego zdarzenia ,czyli zwiększenie dawek paliwa i cisnienia doładowania ,w pamieci sterownika.

darko182
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 09 mar 2016, 13:00
Lokalizacja: Szczerców

Post autor: darko182 » 09 mar 2016, 16:54

Witam. Moj zetorek z 1992 roku wiec na boschu. Jakies dwa lata temu wymienilem komputer na taki z chipem. Chodzil pieknie i czuc bylo moc. Niestety cos go dopadlo i osłab. Kupilem zegar i sprawdzilem doladowanie.Dochodzilo do 0,8max i potem spadalo do 0,5. Auto nie kopcilo. Pomyslalem o wtryskach. Trafiła mi sie pompa i wtryski od AFN. Wymienilem. Czuc minimalna roznice. Sprawdzilem doladowanie 0,8 po odpieciu wezyka z gruszki 1bar max.Samochod nie kopci. Sprawdzilem klape-ok.Regulacja dawka nic nie daje. Nawet jak ustawie na 2 (nie wiem ile to odpowiada mg)nie ma roznicy i nadal nie kopci i nie idzie tak jak po wymianie kompa. Czyzby nastawnik potencjometryczny? Turbina? Jakies pomysły?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 mar 2016, 17:26

darko182 pisze:Sprawdzilem doladowanie 0,8 po odpieciu wezyka z gruszki 1bar max.Samochod nie kopci. Sprawdzilem klape-ok.Regulacja dawka nic nie daje. Nawet jak ustawie na 2 (nie wiem ile to odpowiada mg)nie ma roznicy i nadal nie kopci i nie idzie tak jak po wymianie kompa. Czyzby nastawnik potencjometryczny? Turbina? Jakies pomysły?
Doładowanie 1 bar ,po odpięciu węzyka z gruszki to stanowczo za mało ,powinno być ok 1,5 bara .Jak nie ma odpowiedniego ssania przez turbinę ,to przepływka nie pokazuje odpowiednio wysokich wartosci ,a na ich podstawie ,ECU puszcza odpowiednio dawke paliwa .Najprawdopodobniej to coś z nastawnikiem ,bo brak odpowiedniej ilości paliwa ,co potwierdzał by brak dymu ,mimo zwiększania dawki paliwa .Odkręć dekielek i sprawdz palcem czy na sciezkach jest czysto ,jak jedżąc palcem po ściezce czuć wyrażnie że palec "hamuje" ,to coś wytrąciło sie z paliwa i izoluje powierzchnię scieżki ...przemyć benzyną obie ścieżki i może pomoże

darko182
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 09 mar 2016, 13:00
Lokalizacja: Szczerców

Post autor: darko182 » 12 mar 2016, 17:25

Dzieki za odpowiedz. Jutro wyjme ten nastawnik. Szkoda ze tak pozno zaczalem czytac to forum bo napewno u ciebie bym sie zjawil na wymiane na pierburga pomimo 400km :cry: ale kupilem juz wiazke z przeplywka i kompem a nastawnik mam od pompy ktora zamontowalem. Jak przyjdzie wiosna biore sie za wymiane. Mam nadzieje ze nie polegne :-)
Czyli turbine zostawic w spokoju?

[ Dodano: 2016-03-12, 17:25 ]
No niestety. Wyczyscilem te sciezki i ten filterek w dekielku bo byl zapchany. Odkrecilem gruszke aby sprawdzic czy klapa dociska i niestety nadal to samo. Nie wiem gdzie dalej szukac. Czyzby ten nastawnik?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 mar 2016, 17:43

darko182 pisze:No niestety. Wyczyscilem te sciezki i ten filterek w dekielku bo byl zapchany. Odkrecilem gruszke aby sprawdzic czy klapa dociska i niestety nadal to samo. Nie wiem gdzie dalej szukac. Czyzby ten nastawnik?
Mozliwe ,choć nie koniecznie ...to jest niestety ''Bosch '' diagnostyka niedomagań vagiem ,praktycznie żadna :-/ Tylko własne sposoby i triki ;-)

Blakuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 05 maja 2011, 15:55
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Blakuś » 02 maja 2016, 20:38

Witam ponownie :)

Dzisiaj ze względu że długi weekend i miałem wolne w pracy wziąłem się za audiczke.
Odkurzona, wyczyszczona i się cały środek lśni i nowe dywaniki z napisem audi 80.
Więc do sedna :

Dalej mnie nurtuje i problem od tylu lat z odcinaniem powyżej 120km/h masakra. Coś czuję że przez tyle lat sobie przez to zajeb.... turbo. Wziąłem sobie do serca słowa innych a przede wszystkim MUNIORA przewody do n75 lub sam n75 i itp.

Przewody do zaworka ok z tego co widzę, wkurzyłem się i nawet nowy kupiłem n75 ale guzik to dało i jeszcze jedna rzecz co mówił Mariusz. Może też dawać w du... przewód Intercooler- Map Sensor. I co się okazuje patrzyłem dzisiaj na niego. I koło koszyka z filtrem widać naderwany przewód.

Wymieniłem ten kawałeczek przewodu pod aku od plastikowego czarnego od IC do okolicy filtra. Masakra cały zarzygany olejem był i znalazłem na jego długości może z 4 naderwania, nadgryzienia.

Super wymienione. Jadę się przejechać i o dziwo autko lepiej chodzi ale na 4 biegu od ok. 70km/h lub jak puszczę gaz i dodam przy około 2tys w górę obrotów. Po prawej stronie mi coś syczy.

Tak się cieszyłem że mi się powiodło i się coś poprawiło a tu lipa może ciut ciut lepiej idzie i nie odcina przy ok. 120 tylko gdzieś jak dam w palnik przy ok. 135-140.

Pytam się obeznanych co by jeszcze sprawdzić bo pomysły się skończyły. Syczenia wcześniej nie było jak był ten stary przewód ( no ale co kilka cm jakaś dziura ) a teraz szczelny tylko coś gdzieś jeszcze jest nie tak.

Proszę pomóżcie bo rozkładam ręce !!! Nie chce autka sprzedawać ani na złom oddawać z takiego powodu.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 maja 2016, 20:44

Blakuś pisze:Proszę pomóżcie bo rozkładam ręce !!!
Blakuś pisze:Po prawej stronie mi coś syczy.
Tylko sam możesz sobie pomóc ,bo nikt z nas ci tego syczenia na odległośc nie zlikwiduje ;-) Jak juz nie bedzie syczeć ,to podepnij vaga ,odpal blok 003 i 011 i zrób logi podczas jazdy...jak odcina ,to logiczne że albo przeładowuje ,albo do mapsensora w ECU nie dociera fizycznie ciśnienie....efekt bedzie taki sam w obu przypadkach ,odcinka ....to są proste i banalne rzeczy do namierzenia i usuniecia

Blakuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 05 maja 2011, 15:55
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Blakuś » 02 maja 2016, 20:52

Myślałem Munior że mi coś podpowiesz, już nie mam sił. Nie takie syczenie jakby był ściągnięty przewód od IC i dymu za tobą w piz.... tylko takie małe ciche syczenie po prawej stronie od pasażera ale słyszalne podczas przyspieszania kiedy się turbo włącza, a jak odejmuję nogę z gazu to tego nie ma. Więc ki pieron w tym siedzi ??????

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 maja 2016, 21:00

Blakuś pisze:Myślałem Munior że mi coś podpowiesz, już nie mam sił.
Wszystko co można zrobic juz podpowiedziałem ...szukaj nieszczelności ,jak znajdziesz i nadal bedzie to samo ,to vag i logi ...nic tu wiecej nikt nie wymyśli,chyba że ktoś jasnowidz

Blakuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 05 maja 2011, 15:55
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Blakuś » 02 maja 2016, 21:20

No to ok. szukam dalej nieszczelności a jak znajde napisze co i jak :) Także thx za wskazówki piwoa80 piwoa80 piwoa80

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 02 maja 2016, 21:53

Blakuś pisze:Proszę pomóżcie bo rozkładam ręce !!!
Najlepiej byłoby żebyś dał cały nowy przewód z IC do ECU , wtedy bedziesz miał pewność , że jest dobrze.

Awatar użytkownika
darekmalickiwp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie

Post autor: darekmalickiwp » 11 maja 2016, 22:15

Sprawdz gumowy przewód od turbiny do kolektora ssącego o średnicy ok 50 mm i długości ok 115mm. Guma lubi pękać od spodu. U mnie tak było i też syczało.

Blakuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 05 maja 2011, 15:55
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Blakuś » 11 maja 2016, 22:28

Ten przewód co mówisz darekmalickiwp jest nowy dzisiaj zakładałem bo sobie zamówiłem po nr ori oraz nowe przewody do zaworka n 75 przy okazji bo coś poparciałe były i co : byłem się przejechać na próbę i dalej to samo.

Kur... juz człowiek nie ma siły do tego ustrojstwa

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 maja 2016, 07:54

Blakuś pisze:zamówiłem po nr ori oraz nowe przewody do zaworka n 75 przy okazji bo coś poparciałe były i co : byłem się przejechać na próbę i dalej to samo.

Kur... juz człowiek nie ma siły do tego ustrojstwa
Tu żadna siła nie jest potrzebna ...tylko najprostsza diagnostyka,polegająca na podpięciu manometru i zmierzeniu doładowania .Bo "odcinka" praktycznie zawsze jest przyczyną przeładowania ,lub tego że ECU nie "widzi" doładowania wcale ,mimo ze doładowanie jest ,bo i tak się zdarza.''Naprawa " na zasadzie "nie wiem co jest przyczyną ,ale powymieniam co sie da i powinno być dobrze " nie jest najlepszą opcją i zwykle generuje zupełnie nie potrzebne wydatki ;-)

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 31 maja 2016, 16:38

Witam, dość nietypową sytuacje mam z zetorkiem, mianowicie po kapitalnym remoncie głowicy zetorem pojeździłem ze 2-3 tyś z baaardzo mulastym przyśpieszaniem, musiałem go ciągle do 3 tyś kręcić żeby w miare się rozbujać na Turbince T2- Sprawna. Do rzeczy zacząłem kombinować z zaworkiem od turbiny, do tej pory cykał jak szalony a po remoncie całkowicie mi wyleciało z głowy że on musi cykać, bo cicho było no i w formie testu znalazłem gdzieś jakąś wtyczkę taką samą jak jest wpięta w zawór tylko koloru czarnego (Przerobiony bosch z 92r na pierburga- trochę po lepiony ale jeźdżę już 3 lata i nic się nie dzieje) no i po tym wpięciu odzyskał moc a napięcie było między tymi pinami w tej kostce 12V a w tej prawidłowej co jest do N75 jest w jednym 12V a w drugim 6V, no i odzyskał moc, więc kupiłem nowy n75 od 1.8t używka za 50zł zapiąłem i ładnie śmiga tylko że za dużo zasłony czarnej bo miałem dawke na 2.0 ustawioną i odziwo chodził i nie telepało i ze 3 razy zmniejszałem dawke zwiększając wartość aż do 5,0 i na tej mojej T2 ciągnie jakbym miał tą T15 bo kręce do 1,8-2 tyś obrotów żeby w kilka sekund osiągnąć setke na zegarach, i mnie to zastanawia dlaczego przy takiej dawce takiego kopa ma? a jak dobrze przyłoże to i czarną chmurkę puści, Mam ten komp 16bit od muniora i wtryski AFN w Świetnej kondycji :P Pewnie komputer wymaga korekcji mapy pod tą turbinkę? bo przy zakupie tego 16bit z chipem miałem ori wtryski jeszcze a później dołożyłem od AFN.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga