Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Wymiana nastawnika potencjometrycznego

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 kwie 2014, 12:26

bazoo6 pisze:Ustawić samemu większą dawekę czy jak ? jeżeli tak to jak to dokładnie zrobić ?
ale MUNIOR, już Ci napisał jak to zrobić :-P skoro nadal nie wiesz to radzę zaprowadzić auto do kogoś kumatego w tych sprawach.

ps po co drugi temat złożyłeś :?:
WRC is for boys.
Group B was for men.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 kwie 2014, 15:40

bazoo6 pisze:No tak tylko co zrobić żeby odpalił ;/ jak paliwa wgl nie podaje na wtryski .

Ustawić samemu większą dawekę czy jak ? jeżeli tak to jak to dokładnie zrobić ?
:shock: Obawiam się ,że tłumaczenie Ci co i jak ,nie ma najmniejszego sensu ...napisane co trzeba zrobić ,jak nie odpala ,dwa posty wczesniej , a Ty jakbyś kompletnie nie zrozumiał o czym napisałem :roll: tak to jest ,jak ktoś bierze się za robotę ,bez jakiejkolwiek wiedzy teoretycznej ,w temacie tego ,za co się wziął :roll: Gdybyś przeczytał wcześniej jakikolwiek temat ,o wymianie nastawnika ,czy wymianie jego uszczelek ,to byś przynajmniej wiedział podstawową rzecz ,że przed zdjęciem nastawnika ,zaznaczamy sobie jego położenie ,i że dawka paliwa ,a co za tym idzie możliwość odpalenia ,ściśle zalezy od zorientowania nastawnika na pompie,czyli od dokładnego zamontowania go w miejscu ,w którym był wczesniej
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Vinciel

Post autor: Vinciel » 19 wrz 2019, 12:36

Witam, po wymianie nastawnika auto odpala bez problemu. Na poczatku troche twardo chodził przesunałem delikatnie w strone sciany grodziowej pracuje miękko tak jak przed wymianą. Problem jest taki że auto ma dziure w mocy przy ruszaniu z jedynki/dwójki. (Wrażenie jakby było słabsze na niskich obrotach/być może na wszystkich). Co może być przyczyną i jak wyeliminować problem. Pacjent Audi 80 B4 1.9 TDI 1Z 1993. Bosch.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 20 wrz 2019, 01:35

Na początek VAG i sprawdzić jaka jest dawka paliwa ustawiona , po zmianie nastawnika.

vinci

Post autor: vinci » 20 wrz 2019, 11:55

Zebym mogl sobie wyobrazic dalsze kroki, dawke gdyby wartosc byla nieprawidlowa mogę ustawić elektronicznie za pomocą VAG, czy tylko mechanicznie?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 20 wrz 2019, 12:26

Na Vagu masz podgląd parametrów , a zmiana dawki paliwa , to mechanicznie poprzez przesuniecie nastawnika do przodu lub do tyłu.
Jak zmieniasz położenie nastawnika , to na VAGu zmieniają się wartości w okienku nr4.
Fabryczna wartość dawki paliwa to 22.
Więc jak ustawisz nastawnik i wartość dawki paliwa będzie zawierać pomiędzy 18-22 to będzie ok.
Silnik oczywiście musi być nagrzany do tych 90-ciu stopni.


Obrazek

vinci

Post autor: vinci » 20 wrz 2019, 20:47

Nie zdobyłem vaga, zdobyłem WOW! 5.0 pokazalo mi blad czujnik obrotów, oraz wtryskiwacza sterujacego oba wymieniłem. Niestety WOW nie ogarnał wskazan dawki paliwa a jutro musze jechac na mazury. Nie zdazylem VAGa ogarnac na już. Próbowałem ustawić stukajac efekt jest taki gdy dobilem na makasa pod kabine dół obrotów jest bardzo słaby ale nie tragicznie słaby. Jakiekolwiek zmniejszanie dawki powodowało problemy z ruszeniem. Pozniej już wchodząc na obroty + turibna wszystko smiga. Najgorzej jest ruszyć. Nie było probelmu z tym na starym nastawniku który przerywał ale ciągnał od dołu. Teraz zastanawiam się skoro jedyną zmienną było zamiana nastawnika a dawka paliwa musi byc maksymalna zeby wgl jechac to w czym jest tak naprawde problem. Ma ktoś pomysly? Mam nadzieje ze uda mi się dotoczyć na połnoc i tam podłaczyc sie do Vag ustawić dawke.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 20 wrz 2019, 22:18

vinci pisze:Jakiekolwiek zmniejszanie dawki powodowało problemy z ruszeniem. Pozniej już wchodząc na obroty + turibna wszystko smiga. Najgorzej jest ruszyć. Nie było probelmu z tym na starym nastawniku który przerywał ale ciągnał od dołu. Teraz zastanawiam się skoro jedyną zmienną było zamiana nastawnika
To niestety ale wygląda na to ,ze zmieniłes swój niesprawny "przerywajacy " nastawnik ,na inny "niesprawny inaczej " ....gdyby to była kwestia zbyt malej dawki paliwa ,objawy były by inne niż opisujesz ....tzn.przy zbyt malej dawce paliwa mialbyś utrudniony rozruch silnika i ogólnego "muła " w calym zakresie obrotów
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

vinci

Post autor: vinci » 25 wrz 2019, 20:10

Cenne wskazowki, dziekuje. Zamoiwlem interfejs, ustawie przy pomocy VAG-a wlasciwa dawke paliwa i w celach doswiadczalnych sprawdze czy cos sie smieni. Jezeli nie podmienie nastawnik.

[ Dodano: 2019-09-25, 20:10 ]
Nie moglem sie podlaczyc przy pomocy interfejsu i vcds/vag. Chcialem sprobowac metoda pin 61 do lini K. Niestety nie wiem ktory to pin. Komputer byl rozpiety z 30min. Zlozylem wszystko przekladajac prace as uzyskam wiedze jak polaczyc sie z pinem nr 61. Odpalam dol chodzi jak trzeba. Mozliwe ze reset komputera przyczynil sie do prawidlowej pracy. Jak uda mi sie polaczyc z ecu ustawie jeszcze prawidlowa dawke.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 wrz 2019, 20:25

vinci pisze:Nie moglem sie podlaczyc przy pomocy interfejsu i vcds/vag. Chcialem sprobowac metoda pin 61 do lini K. Niestety nie wiem ktory to pin.
Bo pewnie masz nieodpowiedni interfejs .Tu połaczenie idzie po lini K i L a nie jak w nowszych tylko po lini K ...a 99 % dostępnych interfejsów laczy się po tylko po lini K i nie ma możliwosci połaczenia się z tym sterownikiem .Poza tym zeby się połaczyc z tym sterownikiem ,to w opcji programu trzeba zmienić paramter "Start boud "
vinci pisze: Mozliwe ze reset komputera przyczynil sie do prawidlowej pracy
Tu nie ma takiej opcji jak "reset komputera " ...to nie jest komputer adaptacyjny ,gdzie takie rzeczy były możliwe ....nic tu nie "zresetujesz " żebys na tydzień odlaczył zasilanie ....pełno o tym info na forum ,a Ty "bladzisz jak slepy we mgle " .....
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

vinci

Post autor: vinci » 26 wrz 2019, 08:46

Wartosci start bound zmieniałem schodzac 9600 4800 1200, to samo opoznienie nie pomogło. Interfejs jaki posiadam to interfejs Viaken (najpopularniejsz w sprzedażny na all.) USB VAG KKL we wtyku OBD2 PL (USB VAG Z 2 LINIAMI K - KKL).

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 wrz 2019, 08:59

vinci, a czytałeś na forum?
vinci pisze:Wartosci start bound zmieniałem schodzac 9600 4800 1200
ma być 240 z tego co pamiętam, próbowałeś?
WRC is for boys.
Group B was for men.

vinci

Post autor: vinci » 26 wrz 2019, 16:32

240 tez probowalem, nie pomoglo

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 wrz 2019, 17:53

vinci pisze:240 tez probowalem, nie pomoglo
A port com przypisany dla interfeisu i port com w vagu masz własciwie przypisane ?
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 26 wrz 2019, 18:06

Masz ten zestaw za 69 zł czy tańszy :?:

https://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-k ... -piny.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga