Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 tdi] Wymiana rozrządu

krzysiek21_01_1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 29 lip 2010, 19:22
Lokalizacja: Labiszyn/Bydgoszcz

Post autor: krzysiek21_01_1989 » 23 wrz 2011, 22:40

Samych śrub właśnie nie mogłem dostać w tej hurtowni, dlatego wolałem zamówić komplet, rolki, pasek i śrubki, na poniedziałek dopiero mam je mieć u siebie, bo z samej Dębicy idą… A co do tych śrub to pamiętam, że są 3, jedna do rolki prowadzącej, druga bodajże do napinacza, a trzecia to nie pamiętam. Pytałem w warsztatach w okolicy o wymianę, tzn. cenę i najtaniej 170zł i musiałbym czekać min. tydzień, w sumie już rok pojeździłem to ten tydzień by mnie nie zbawił, ale pogadałem z wujem – też mechanik, specjalizuje się w Oplach, ale powiedział, że tu jest jeszcze łatwiej, mam wpaść w przyszłym tygodniu, 2-3h i ogarnięte, mam zabrać 50zł i dużą faszynę, którą potem mamy razem „opracować”:) Ale to tak po dużej znajomości, sporo udało się na tej wymianie zaoszczędzić, a powinno być ok., bo już niejednego golfa tdi na wymianie rozrządu u niego (wuja) widziałem…

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 24 wrz 2011, 06:36

krzysiek21_01_1989 pisze:druga bodajże do napinacza,
Napinacz siedzi na szpilce wystającej z głowicy.
krzysiek21_01_1989 pisze:jedna do rolki prowadzącej,
Rolka prowadząca ma swoją śrubę.
<ok>

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 24 wrz 2011, 09:13

W kompletach dają śrubę do koła zębatgo wałka rozrządu. Nakrętkę chyba do napinacza jeszcze. Wiem, bo jak kupiłem INA to wszystko się walało w pudełku.
Sprzedam nowe tulejki wózka, listwa w zderzak bez halogenu prawa, pompa wtryskowa bez nastawnika, tuleja belki tylnej LEM, zaciski hamulcowe. Kontakt PW.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 24 wrz 2011, 09:56

Tylko że przy wymianie paska śruby na wałku rozrządu się nie rusza :!: Tą śrubę należy odkręcić tylko jeśli istnieje taka konieczność
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 24 wrz 2011, 10:14

Tylko że przy wymianie paska śruby na wałku rozrządu się nie rusza Tą śrubę należy odkręcić tylko jeśli istnieje taka konieczność
Zgadza się bezwzględnie. Niemniej jednak polecam ją skontrolować. Wziąć np. grubą szmatę, żeby nie pokaleczyć koła, klucz żaba taki dosyć solidny i sprawdzić czy koło nie ma luzów. Praktycznie nikt tego nie robi a później wychodzi jak u mnie. Koło zaczęło się gibać i musiałem je wymienić bo na szczęście to ono ustąpiło a nie wał.
Sprzedam nowe tulejki wózka, listwa w zderzak bez halogenu prawa, pompa wtryskowa bez nastawnika, tuleja belki tylnej LEM, zaciski hamulcowe. Kontakt PW.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 24 wrz 2011, 13:05

Samo koło się nie poluzuje, widać ktoś pchał tam niepotrzebnie łapy i zbyt słabo dokręcił śrubę na wałku.
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana

krzysiek21_01_1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 29 lip 2010, 19:22
Lokalizacja: Labiszyn/Bydgoszcz

Post autor: krzysiek21_01_1989 » 30 wrz 2011, 22:54

Witam,
Już po wymianie rozrządu, wszystko przebiegło ok., jednak doszedł nieplanowany wydatek &#8211; pompa wody razem z płynem, przekonywałem wuja &#8211; mojego mechanika, że pompę można wymienić niezależnie od rozrządu, a on zdjął osłony, rozpiął rozrząd i pokazał, że jednak nie da się wymienić pompy bez rozpięcia rozrządu, bo 2-3 śrubki mocujące pompę do korpusu silnika są zasłonięte przez koło pompy olejowej i do demontażu pompy, trzeba zdjąć te koło, a żeby zdjąć te koło to trzeba rozpiąć rozrząd. Właściwie sama wymiana przebiegła bez komplikacji, no może problemem było odkręcenie śruby na wale korbowym. Jak ktoś nie jest pewien, kiedy była wymieniana pompa wody, niech nie oszczędza, tylko dołoży parę groszy na pompę i będzie miał spokój na dłużej, co by za kilka tygodni znowu rozrządu nie trzeba było rozpinać&#8230;
Silnik jakby trochę stracił na mocy, ale może to tylko moje wrażenie&#8230;
Dzięki za wszelkie wskazówki raz jeszcze

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 30 wrz 2011, 23:09

Po co ruszałeś śrubę na wale korbowym?
Rozpiąć rozrząd to nie jest żadna filozofia i nie trzeba do tego połowy samochodu rozbierać :-/
Luzujesz napinacz, odkręcasz rolkę prowadzącą i pasek rozrządu palcami można ściągnąć.
A później się dziwić, że tyle klinów na wale poobrywanych... Zadam pytanie - śrubę na wale korbowym dałeś nową?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 30 wrz 2011, 23:12

krzysiek21_01_1989 pisze:no może problemem było odkręcenie śruby na wale korbowym
której śruby :?: jednej z czterech trzymających koło pasowe paska alternatora czy jednej mocującej do wału dolne kółko rozrządu :?: :?:

jak tej mocującej kółko rozrządu do wału to gratuluję głupoty i bezmyślności, jak została źle dokręcona to możesz się spotkać z bardzo przykrą niespodzianką skutkującą zniszczeniem silnika :!:
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana

krzysiek21_01_1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 29 lip 2010, 19:22
Lokalizacja: Labiszyn/Bydgoszcz

Post autor: krzysiek21_01_1989 » 01 paź 2011, 00:25

1) koła zębatego od wałka rozrządu nie rozbieraliśmy &#8211; bo po co,
2) odkręciliśmy śrubę WAŁU KORBOWEGO, w przeciwnym razie nie udało by się zdjąć tej &#8222;szajby&#8221; do paska wielorowkowego od alternatora, poza tym te 4 mniejsze od tej &#8222;szajby&#8221; od paska pompy wody, śruba WAŁU KORBOWEGO oczywiście nowa w zestawie,
3) nie wiem, czy to normalne i czy tak powinno być, ale ta zębatka przy wale korbowym jest zespolona z szajbą paska wielorowkowego, nie widać śladów łączeń, wygląda jakby to było oryginalne, po to rozebraliśmy ten dół, żeby mieć pewność, że ta dolna zębatka jest ok.,

Myślałem, że trochę łatwiej to pójdzie, ale i tak nie było najgorzej, 3,5h i po sprawie, oczywiście z przerwami&#8230; Naprawde warto wszystko po kolei sprawdzać, żeby dwa razy tego samego nie robić.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 01 paź 2011, 00:51

krzysiek21_01_1989 pisze:ale ta zębatka przy wale korbowym jest zespolona z szajbą paska wielorowkowego
Uderzyć porządnie klockiem drewnianym i już nie będzie zespolone.

http://allegro.pl/kolo-pasowe-vw-golf-p ... 41084.html

Jaki momentem dokręciłeś śrubę na wale?

krzysiek21_01_1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 29 lip 2010, 19:22
Lokalizacja: Labiszyn/Bydgoszcz

Post autor: krzysiek21_01_1989 » 01 paź 2011, 08:15

Nie wiem, jaki moment, ale dokręcone jest porządnie, czyli klucz nasadowy + jakies 1,2 m rury, auto na biegu z wciśniętym hamulcem i klocki pod kołach dodatkowo, bo nie utrzymywały już hamulce...

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 01 paź 2011, 08:22

krzysiek21_01_1989 pisze:1) koła zębatego od wałka rozrządu nie rozbieraliśmy &#8211; bo po co,
2) odkręciliśmy śrubę WAŁU KORBOWEGO, w przeciwnym razie nie udało by się zdjąć tej &#8222;szajby&#8221; do paska wielorowkowego od alternatora, poza tym te 4 mniejsze od tej &#8222;szajby&#8221; od paska pompy wody, śruba WAŁU KORBOWEGO oczywiście nowa w zestawie,
3) nie wiem, czy to normalne i czy tak powinno być, ale ta zębatka przy wale korbowym jest zespolona z szajbą paska wielorowkowego, nie widać śladów łączeń, wygląda jakby to było oryginalne, po to rozebraliśmy ten dół, żeby mieć pewność, że ta dolna zębatka jest ok.,
Ad.1
To koło od wałka rozrządu trzeba koniecznie popuścić, bo przy zakładaniu paska rozrządu, to koło pełni ważną rolę. Ono nie jest na klinie tylko na stożku i gdy naciąga się pasek po przez napinacz, to poluzowane koło wałka rozrządu kręci się nie powodując naprężeń w rozrządzie, a takie naprężenia mogą spowodować, że nie uda się ustawić rozrządu, bo zawsze "coś ucieknie".

Ad.2
Żeby ściągnąć te szajby (paska klinowego i wielorowkowego) nie trzeba ściągać najpierw tej zębatki z wału, która jest centralnie mocowana do wału śrubą na nasadówkę dwunastokątną. To było by głupie rozwiązanie inżynierów, bo w takim wypadku za każdym razem trzeba by popuszczać rozrząd. Aby te szajby ściągnąć, należy odkręcić 4 śruby tam w środku w tych szajbach i nie ma innej możliwości. A jak nie chcą zejść to trochę siły trzeba użyć :mrgreen:

Ad. 3
Zębatka nie jest zespolona z szajbami, trzeba je rozdzielić <ok>

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 01 paź 2011, 08:50

To koło od wałka rozrządu trzeba koniecznie popuścić, bo przy zakładaniu paska rozrządu, to koło pełni ważną rolę. Ono nie jest na klinie tylko na stożku i gdy naciąga się pasek po przez napinacz, to poluzowane koło wałka rozrządu kręci się nie powodując naprężeń w rozrządzie, a takie naprężenia mogą spowodować, że nie uda się ustawić rozrządu, bo zawsze "coś ucieknie".
Przepraszam, że wykorzystam temat, ale Piotrze masz jakiś "domowy" patent na zdjęcie koła wałka rozrządu i dokręcenie go później? Jak blokujesz wałek i czym "zbijasz" koło.
Sprzedam nowe tulejki wózka, listwa w zderzak bez halogenu prawa, pompa wtryskowa bez nastawnika, tuleja belki tylnej LEM, zaciski hamulcowe. Kontakt PW.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 01 paź 2011, 09:09

kojak85 pisze:Jak blokujesz wałek
Śrubę wałka odkręcasz jak masz rozrząd jeszcze zapięty.
kojak85 pisze:czym "zbijasz" koło
Klocuszkiem drewnianym albo ściągacz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga