Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 tdi] Wymiana rozrządu

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 01 paź 2011, 11:16

misiekdzwon pisze: To koło od wałka rozrządu trzeba koniecznie popuścić, bo przy zakładaniu paska rozrządu, to koło pełni ważną rolę.
bajki, bajki i jeszcze raz bajki opowiadasz, jeżeli nie ma takiej konieczności (demontaż wałka rozrządu lub jeśli koło się obróciło względem wałka) to tego koła nie należy ruszać :!: po zdjęciu tego koła ustawienie rozrządu już nie jest takie proste i najlepiej ustawiać na starym pasku żeby nie uszkodzić nowego przy dokręcaniu śruby (mimo założonej blokady z tyłu wałka)
Ono nie jest na klinie tylko na stożku
zgadza się, dlatego jak jest dobrze to nie powinno się go ruszać :!:
Gdy naciąga się pasek po przez napinacz, to poluzowane koło wałka rozrządu kręci się nie powodując naprężeń w rozrządzie
później przy dokręcaniu śruby powodujesz o wiele większe naprężenia niż byś tego wcale nie ruszał
A takie naprężenia mogą spowodować, że nie uda się ustawić rozrządu, bo zawsze "coś ucieknie".
jak było dobrze to co ma uciec :?: widać zdejmujesz koło żeby potem ustawić dokładnie tak samo jak było wcześniej, myślisz że jak nie zdejmiesz koła to potem Ci coś ucieknie :?: a niby jak :?: ząbki na kółku się przemieszczą :?: no chyba że nie potrafisz założyć paska na te same ząbki co był stary, no to wtedy musisz luzować bo inaczej wałek byłby przestawiony np. o jeden ząbek
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 paź 2011, 16:40

UKI_XX pisze:jak było dobrze to co ma uciec
Zgadza się :mrgreen: rozrząd jak był dobrze przed wymianą ,tak będzie identycznie po wymianie ,nie ruszając koła wałka ,i wszystko da się napiąć bez problemu i tak jak trzeba ,nie czepiając się koła na wałku ,kto chce robić inaczej jego sprawa ... nadgorliwość czasem ma opłakane skutki :mrgreen:
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 01 paź 2011, 22:34

kojak85 pisze:
To koło od wałka rozrządu trzeba koniecznie popuścić, bo przy zakładaniu paska rozrządu, to koło pełni ważną rolę. Ono nie jest na klinie tylko na stożku i gdy naciąga się pasek po przez napinacz, to poluzowane koło wałka rozrządu kręci się nie powodując naprężeń w rozrządzie, a takie naprężenia mogą spowodować, że nie uda się ustawić rozrządu, bo zawsze "coś ucieknie".
Przepraszam, że wykorzystam temat, ale Piotrze masz jakiś "domowy" patent na zdjęcie koła wałka rozrządu i dokręcenie go później? Jak blokujesz wałek i czym "zbijasz" koło.
Zdjęcie koła wałka rozrządu faktycznie może przysparzać kłopot jak dawno nie było odkręcane, ja osobiście mam zrobioną dziurkę w tej blasze oddzielającej blok od rozrządu. Ta dziurka jest wywiercona na wysokości zębów koła (może trochę niżej). I po prostu po poluzowaniu tej głównej śruby pukam jakimś wybijakiem w koło wałka. Nie schodzi łatwo, ale da się to zrobić. Choć najlepszym sposobem na pewno jest ściągasz, ale za bardzo miejsca na to nie ma, dlatego używam "młotka i wybijaka" :mrgreen:
Wałek od tyłu blokuję suwmiarką, bądź pilnikiem, ale ten drugi lubi pękać jak się gdzieś przeciągnie rozrząd. Najlepiej to kupić blokadę, ale tu znowu koszta.
Dodam że mam domowy przyrząd do blokowania koła wałka rozrządu. Jest to pręt o długości ok 1 metr i na końcu tego pręta są przyspawane dwie śruby chyba 16 mm. Te śruby są w odstępie takim, aby jedna weszła w otwór z prawej strony koła, a druga w otwór po przeciwnej stronie. Mam nadzieję że sprawa wyjaśniona, ale w razie czego mogę cyknąć fotkę tego urządzenia <ok>

P.S.
UKI_XX i MUNIOR, napisałem wg tego jak kiedyś byłem nauczony i faktycznie może nie mam racji co do tego koła, ale dlaczego zaraz musiałem zostać pojechany?! Przez takie coś będę się bał pisać podpowiedzi, bo zaraz ktoś napisze, że bajki i bzdury wypisuję. A z resztą...
Pozdrawiam

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 paź 2011, 00:02

misiekdzwon pisze:napisałem wg tego jak kiedyś byłem nauczony i faktycznie może nie mam racji co do tego koła, ale dlaczego zaraz musiałem zostać pojechany?!
Ja tam po nikim nie jadę ,wyrażam tylko swoją opinię na ten temat a kazdy ma prawo robić jak mu pasuje ...fakty są takie że rozrząd o ile przed wymianą było wszystko ok.to po wymianie ,również będzie tak samo i nie trzeba do tego zbijać koła z wałka rozrządu ,mozna zdjąć pokrywę rozrządu i sprawdzić czy wchodzi blokada ,zbijanie koła nie jest warunkiem poprawnej wymiany ,jak to nie którzy się upierają ,ale to tylko moje skromne zdanie i nikt nie musi sie z nim zgadzać ;-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 02 paź 2011, 03:59

misiekdzwon pisze:napisałem wg tego jak kiedyś byłem nauczony i faktycznie może nie mam racji co do tego koła
Szkoda że wcześniej tego nie napisałeś, głąb nauczył a uczeń na tym wyszedł najgorzej :-/ chociaż w sumie to bezmyślnie powtórzyłeś głupotę

Ja jak na razie to dwa razy w życiu musiałem ściągać to koło, raz przy wyciąganiu wałka, a drugim razem po tym jak urwany pasek alternatora wciągnęło w rozrząd i aż koło było przesunięte względem wałka.

A co do zbijania tego koła to nie trzeba żadnych specjalnych przyrządów, wystarczy płaski klucz np. 13mm i mały młotek, po zdjęciu pokrywy zaworów wystarczy włożyć klucz między blachę a koło i lekko stuknąć młotkiem przez blachę (można nie wkładać klucza ale wtedy trzeba prostować blachę). Ale mam nadzieję, że prędko nie będę musiał tego robić <ok>
TDI POWER:) with Full Synthetic Motor Oil 5W-40
audi-b4-tdi-diesel-power-t28713.html
Pierburg MAF <yes>
czyszczenie nastawników indukcyjnych Audi, VW TDI, rozrząd - wymiana

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga