Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

2.6 a 2.8 - dlaczego aż taka różnica mocy??

Wszystko co tyczy się silników V6
Arcan84

Post autor: Arcan84 » 04 sie 2009, 10:23

pytam sie gdyz potrzebuje silnik z potencjałem ale głownie na autostrady... długie trasy... a wiem ze v-ki sa dobre... a moim zdaniem 150-170 koni wystarczy... do scigania sie to ja mam inna zabawke:)


a czy lepiej może kupic C4 AUDI 100 ? tez taka wersje rozważam.... tylko C4 wieksze...

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3794
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 04 sie 2009, 16:24

C4 wygodniejsze, wolniejsze...

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 04 sie 2009, 19:01

i mało ekonomiczne ;-)

Awatar użytkownika
8S3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 15 lip 2007, 18:34
Lokalizacja: Bełchatów/W-wa
Kontakt:

Post autor: 8S3 » 04 sie 2009, 19:19

Ja użytkuję swoje Coupe na długich trasach (motor 2.6) i moim zdaniem auto jak najbardziej sprawdza się. Jazda z większą prędkością przez dłuższy czas nie sprawia żadnego problemu.
Moim zdaniem V-ka lepiej sprawdza się właśnie na takich trasach niż w mieście przy jeździ od świateł do świateł.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 04 sie 2009, 22:18

Zgadzam się moje 2.8 sprawuje sie wprost idealnie,nie jeździłem jeszcze 2.6 ale uważam że różnica jest niewielka jeśli chodzi o jazdy w trasach ;-)

Awatar użytkownika
klepa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 23 lis 2006, 22:46
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: klepa » 21 sie 2009, 09:54

Ja natomiast mam 2.8 na przednim napędzie a kolega ma 2.6Q to powiem tak ze z miejsca nie mam szans a dalej to pewnie już to samo, jeśli będziesz brał to ja bym teraz wybrał 2.8Q ponieważ gaz lepiej znoszą nawet zwykły tyle ze na zwykłym ucieka kilka koni, bo jest zwężka do gazu, kolektory sa leprze przy gazie, bo przy plastikowych potrafi zamieszać z klapkami przy strzale.No i tylko Q jazda tym to sama przyjemność ;-)

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 21 sie 2009, 19:02

a powiedzcie mi czy jest jakaś drastyczna różnica w spalaniu między tymi jedostkami :?:
czytałem opinie że niby ABC pali więcej :?: czy to możliwe chyba nie :?:

Awatar użytkownika
Michalsc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 22 mar 2009, 20:23

Post autor: Michalsc » 26 sie 2009, 00:50

klepa pisze:Ja natomiast mam 2.8 na przednim napędzie a kolega ma 2.6Q to powiem tak ze z miejsca nie mam szans a dalej to pewnie już to samo, jeśli będziesz brał to ja bym teraz wybrał 2.8Q ponieważ gaz lepiej znoszą nawet zwykły tyle ze na zwykłym ucieka kilka koni, bo jest zwężka do gazu, kolektory sa leprze przy gazie, bo przy plastikowych potrafi zamieszać z klapkami przy strzale.No i tylko Q jazda tym to sama przyjemność ;-)
No właśnie, jeżeli chodzi o ruszanie np. ze świateł, to ja też mam problem bez Q :)

Co do różnicy w mocy, jak przejechałem się 2.6, to pomyślałem, że jest w porządku, ale spodziewałem się lepszego kopa, potem, jak pojechałem oglądac moją przed kupnem, to bardzo się zdziwiłem, że czuc tą różnice mimo, że ten 2.6, którym jechałem był w lepszym stanie niż mój, a różnica i tak jest dośc odczuwalna, a co do trasy, to jest faktycznie bez różnicy, którym się jedzie, bo nawet kiedyś lecąc 180 dogoniła mnie jedna osiemdziesiątka, dałem się zgonic na prawy pas, bo miałem nadzieje, że z tyłu będzie miał emblemat z silnikiem, zwolniłem, wyprzedził mnie i okazało się, że to 1.9 TDI, więc nawet 90 końmi można :)

zbychu88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 02 wrz 2007, 22:47
Lokalizacja: k-kozle

Post autor: zbychu88 » 18 paź 2009, 22:40

Arcan84, ja mam 2.6 w a6 c4 i juz mi malo ,2.8 bylo by lepsze i oszczedniejsze nawet w danych producenta 2.8 pali mniej.Teraz co do wybrania modelu audi 80 czy audi c4 ma dluzsze trasy moim zdaniem audi c4 jest lepsze bo jest wieksze i wygodniejsze ,a audi 80 mniej wazy noi troche lepiej chodzi.

Awatar użytkownika
flgmnft
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 384
Rejestracja: 13 gru 2008, 10:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: flgmnft » 18 paź 2009, 23:22

2.8 pali mniej bo ma lepszy moment na niskich obrotach, zmienna dlugosc dolotu poprawia moment na wyzszych obrotach stad az tak "duzy efekt roznicy mocy" tych silnikow. 2.8 z faktu ze ma przeplywomierz paliwo dawkowane jest dokladniej, stad ta roznica w spalaniu. W kazdym razie bierz V-ke, do miasta tez sie nadaje bo ma fajnie rozlozony moment. Gdzies widzialem wykresy hamowni silnika ABC, 170Nm ma juz przy 2000obr. Fajnie sie tym smiga jezdzac po miescie tak do 2500obr, nie ma potrzeby zeby go bardziej krecic.

TadekB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 26 kwie 2008, 20:47
Lokalizacja: WG

Post autor: TadekB4 » 19 paź 2009, 13:52

Czy jest duża różnica w spalaniu pomiędzy B4 ABT a B4 AAH Q przy normalnej, spokojnej jeździe ? Mam na myśli cykl mieszany oraz ile spala 2.8Q w trasie, przy prędkości około 130 km/h. Wiem, że są dane katalogowe, ale zawsze lepiej sprawdzić jak jest w rzeczywistości.

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 19 paź 2009, 14:35


michalwielun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 02 sty 2008, 15:24
Lokalizacja: wielun

Post autor: michalwielun » 26 kwie 2010, 21:31

różnica między 2.6 a 2.8 jest duża sam mam AAH jeździłem kilkoma innymi 2.8 i kilkoma 2.6 jesli trafi sie na zdrowe AAH z realnym przebiegiem poniżej 200tys km to naprawdę potrafi zadziwić jeździ bardzo fajnie i niejedno bmw z vanosem sie mocno ździwi. Spalanie obu silników jest podobne moja na sekfencji stag 300-6 w budzie c4 pali od 10 w trasie przy jeździe emeryckiej do 16 zima w mieście mowa o LPG średnio mam spalanie w granicach 12.5-13 litrów LPG a wolno nie jeżdże. Główną wadą AAH jest to, że jest ich mało w porównaniu do ABC, ja szukając auta brałem pod uwagę tylko silnik AAH lub ACK ten jest naprawdę fajny ale niestety w 80 seryjnie nie występował w c4 już tak. Co do awaryjności tego silnika to śmiem twierdzić ze dobrze eksploatowany jest prawie nieśmiertelny mam znajomego który na instalacji 2 gen zrobił AAH okolo 400tys km a w momencie jak kupował autko mialo 200tys km tak, że łączny przebieg okolo 600tys km i silnik chodził dobrze do samego końca(wypadku auta).Ogólnie jak ktoś robi trasy to nic innego jak V6 nie brał bym wogóle pod uwagę spala bardzo rozsądnie i jazda trasy 2000km z przerwami jedynie na tankowanie w przedziale prędkości 140-200 to dla niego żaden wyczyn. Często slyszałem ze V6 biorą olej moja ma 340tys km i jeździ na mobilu 0w40 i dolewek od wymiany do wymiany(15tys km) nie wymaga. Każdemu kto myśli nad AAH powiem tylko jedno WARTO!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga