Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] jaki olej silnikowy?

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
mikisysia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 12 cze 2009, 20:08

Post autor: mikisysia » 13 cze 2009, 09:11

siwusek216, a trudno do tego dojsc i to wymienic? i na jaki moment dokręcic?
Ostatnio zmieniony 13 cze 2009, 13:42 przez mikisysia, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kamilB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 01 lip 2007, 20:19
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: kamilB4 » 14 cze 2009, 09:37

No tak olej minerlany to powolna smierc dla tego silnika,moje v6 jezdzi na 5w30 Liqui Moly i może na 10 000 podbierze 0,5l.

tryk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 12 cze 2009, 15:05
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: tryk » 15 cze 2009, 05:37

ja mam 5W40 Petro Canada Duron Syntetic, po przejechaniu 7 tys. nie musiałem nic dolewać (nie widać też żadnych wycieków), wszystkim polecam oleje tej marki, przede wszystkim dlatego, że rozlewany jest w Kanadzie;
przekonanie, że wszystkie silniki V6 w AUDI b4 spalają olej jest lekko przesadzone - myślę wszystko zależy od kondycji motoru;
mój ma przebieg 228 tys. niby udokumentowane, ale wydaje się to być mało prawdopodobne dla 15-toletniego auta,
osobiście nie wlałbym do swojego auta minerału, co najwyżej półsyntetyk,
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Darek 80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 15 maja 2007, 19:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Darek 80b3 » 15 cze 2009, 09:35

"Olej mineralny to powolna śmierć dla tego silnika"-bardzo proszę o wnikliwe rozwinięcie tego stwierdzenia,bo jestem bardzo ciekawy,co autor ma na myśli konkretnie.

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 15 cze 2009, 15:03

"Olej mineralny to powolna śmierć dla tego silnika"-bardzo proszę o wnikliwe rozwinięcie tego stwierdzenia,bo jestem bardzo ciekawy,co autor ma na myśli konkretnie.
Też mnie to zastanawia, bo takie stwierdzenie to chyba trochę przegięcie :shock:
Było b3 3A + blos
jest:
--------Vectra A C20NE----------
------- Omega 3.0 MV6 x30XE----------

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 15 cze 2009, 23:05

mam podobnie :-P olej mineralny jest lekarstwem dla starych i wyekspoatowanych silników!bo po co niby go ktoś wymyślił?Nowe auta nie jeżdżą na nim ;-)

Hawker

Post autor: Hawker » 15 cze 2009, 23:10

misiek440 pisze:
"Olej mineralny to powolna śmierć dla tego silnika"-bardzo proszę o wnikliwe rozwinięcie tego stwierdzenia,bo jestem bardzo ciekawy,co autor ma na myśli konkretnie.
Też mnie to zastanawia, bo takie stwierdzenie to chyba trochę przegięcie :shock:
hmmm....

olej mineralny szybciej robi się rzadki, czarny. Jesli samochod byl jezdzony na syntetyku lub pół i zalejemy minerał to już nie bedzie to samo smarowanie w wyniku czego scieranie metalu wręcz rośnie. Dodać do tego że minerałek szybciej się zużywa i ma mniejszą redukcję cieplną to masz odpowiedź na powyższe stwierdzenie.

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 15 cze 2009, 23:25

A mnie cieszą takie wypowiedzi
"Olej mineralny to powolna śmierć dla tego silnika"
to tak jakby powiedzieć
"Każdy rozruch na zimno to powolna śmierć dla tego silnika"
albo
"Każdy ruch tłoka w cylindrze to powolna śmierć dla tego silnika" ;-)

A tak btw to mamy w domu przykłady silników które chodzą na najgorszym możliwym oleju mineralnym tedex za 5 zł za litr i ciągle mimo wielu tyś km sprawują się nieźle. Ale fakt faktem olej ten zmieniany jest 2x częściej niż książka przewiduje. Silniki nie są pierwszych lotów jeśli chodzi o jakość wykonania ale pod względem smarowania jeszcze nie zawiodły. Tak że nie wiadomo do końca jak to jest i czy te całe "lepsze" oleje wlewane do starych bądź co bądź aut to nie jest zwykły "chłyt markentindody"

Hawker

Post autor: Hawker » 15 cze 2009, 23:39

Skuciok pisze:A mnie cieszą takie wypowiedzi
"Olej mineralny to powolna śmierć dla tego silnika"
to tak jakby powiedzieć
"Każdy rozruch na zimno to powolna śmierć dla tego silnika"
albo
"Każdy ruch tłoka w cylindrze to powolna śmierć dla tego silnika" ;-)

A tak btw to mamy w domu przykłady silników które chodzą na najgorszym możliwym oleju mineralnym tedex za 5 zł za litr i ciągle mimo wielu tyś km sprawują się nieźle. Ale fakt faktem olej ten zmieniany jest 2x częściej niż książka przewiduje. Silniki nie są pierwszych lotów jeśli chodzi o jakość wykonania ale pod względem smarowania jeszcze nie zawiodły. Tak że nie wiadomo do końca jak to jest i czy te całe "lepsze" oleje wlewane do starych bądź co bądź aut to nie jest zwykły "chłyt markentindody"
No zgadza się jak najbardziej. Ale jak dla mnie to nie jest zaden chwyt tam...
jezdzilem nissanem sunny GTi mineralny nie dawał po prostu rady! 4.000km i już był czarny a silnik chodził głośno a i temp. silnika był wyższa średnio o 5-10stopni... po remoncie to samo i te same symptony, więc przeszedłem szybciutko po ok. kolejnych 5.000 na pół syntetyk i objawy ustały... olej miód, silnik pracuje z kulturą, temperaturka niższa.... więc jak dla mnie przynajmniej i w moim japońcu ma to znaczenie co leje, jakiej firmy i o jakiej gęstości...

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 15 cze 2009, 23:59

Hawker, kolego po remoncie to też bym zalał syntetyk albo chociaż pól ale jak auto ma zrobione 300-400tyś to uważam że dobrej jakości mobil cateroll itp będzie lepszym wyjściem. Zwróć również uwagę że oleje mineralne się zmienia kilka razy częściej niż syntetyk ze względu na jego skład i szybciej się zużywa.

a jak zalejesz do syntetyk to do już mocno wyeksploatowanego silnika to może sie on porostu wylać wypłukując osad("uszczelnienie" silnika) nie mieć ciśnienia itp
Było b3 3A + blos
jest:
--------Vectra A C20NE----------
------- Omega 3.0 MV6 x30XE----------

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 16 cze 2009, 07:31

Pinokio,skoro gość robi vw i audice(prywatnie też ma) to zadnej "rzezby" być nie powinno.
Myśle że zaproponuje ci półsyntetyk osobiście użył bym materiału smarnego tej klasy np.mobila,czy innego producenta o ugruntowanej renomie,konkretnej firmy nie podam każdy ma swoje preferencje i raczej trudno udowodnić np.wyższość mobila nad castrolem i odwrotnie.
Świeżo po prawdziwej kapitalce silnika(a nie po wymianie uszczelki po głowicą i klawiaturą ;-) )można się na fullsyntetyka szarpnąć,ale przy przebiegach 200-300tyś.jakie mają auta kilkunastoletnie nie bardzo widze sens.
Jasne że lanie minerala do szczelnego silnika który spokojnie może pracować na półsyntetyku jest niepotrzebną ostrożnością,ale demonizowanie minerala też jest przegięciem i stwierdzenia typu"mineralny to śmierć dla silnika" raczej nie ma sensu i zródła tej opinii szukał bym gdzieś w biurach marketingowców promujących oleje(reklamy z wybuchającymi silnikami działają na wyobraznie...).
Jazda na mineralnym w silniku który np.łyka 0.5/1000km wcale nie jest bez sensu,bo nie każdy może z marszu wjechać na warsztat a jezdzić trzeba.
Uważam też że super fullsytetyki typu 5w60 niewiele dają(w porównaniu do zwykłego fullsyntetyka),oprócz tego ze poprawiają samopoczucie właściciela.Jeżeli olej jest przystosowany do obciążeń których dana jednostka nie osiąga to tak jak bym założył opony o indeksie prędkości powyżej 300km/h do mojego quattro(wystarczą z palcem w uchu do 240km/h ale mam "lepsze"
bo do 300km/h ;-) ).
W sumie olej dobieramy do kondycji i konstrukcji silnika i tyle.

Awatar użytkownika
Darek 80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 15 maja 2007, 19:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Darek 80b3 » 16 cze 2009, 10:51

takie stwierdzenia po prostu są śmieszne,to nie jest silnik wyczynowy bolidu formuły 1,żeby nie mógł chodzić na mineralnym,ponadto nawet w mineralnych olejach rozwój poszedł bardzo do przodu i to nie te oleje co kiedyś lane za czasów malucha i dużego fiata.
Co do tej większej ścieralności metalu,przy mineralnym oleju,to gruba przesada.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 16 cze 2009, 16:34

Ciekawe czy w '86 roku gdy wyjechało z fabryki pierwsze b3 lub w '91 roku b4, to czym zalany był jego silnik. Wtedy nie było ani syntetyka ani półsyntetyka. Był za to olej letni i zimowy. O takich olejach jest bynajmniej mowa w książce do Audi. Wynikałoby zatem, że nasze Audiczki od nowości śmigały na mineralnym.

tryk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 12 cze 2009, 15:05
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: tryk » 16 cze 2009, 17:06

skąd takie informacje??? z czego to niby wynika???
"W roku 1980 Castrol wprowadził oleje przeznaczone do silników z turbodoładowaniem. Na przełomie lat 1985 i 1986 w Europie wprowadzono oleje syntetyczne, pół-syntetyczne i mineralne przeznaczone do silników z katalizatorem - efekt pracy naukowców firmy Castrol"
cytat ze strony www.castrol.com!!!
z tego co kiedyś wyczytałem na forum BMW to MOBIL wyprodukował jeszcze prędzej!!!

Awatar użytkownika
paco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 09 mar 2007, 10:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: paco » 16 cze 2009, 20:39

U mnie również siedzi półsyntetyk, silnik ma nabiegane blisko 250 tyś.

Na stronie Motula znalazłem takie nfo:

"Zalecenia odnośnie olejów dla modeli sprzed 1/97: EO VWG 501.01 dla silników benzynowych i wysokoprężnych silników wolnossących; EO VWG 505.00 dla wszystkich silników wysokoprężnych w tym także z turbodoładowaniem. Kombinacje olejów EO VWG 501.01 i EO VWG 505.00, łącznie z 'niskopopiołową' wersją EO VWG 505.00 zaleca się do wszystkich silników. Opcje lepkości: w strefach klimatu umiarkowanego 15W-40/15W-50/ 20W-40/20W-50; poniżej 15°C, 10W-30/10W-40. Do silników benzynowych można stosować oleje SF lub SG, jeżeli zatwierdzone oleje nie są dostępne. W silnikach wysokoprężnych można stosować oleje CD (w turbo-spalinowych wyłącznie do uzupełniania)."
box: CGT (short) / rear brakes: disc / exhaust: IMASAF / tires: Pirelli P6 / oil: Motul 6100 Synergie+

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga