Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] jaki olej silnikowy?

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
akagi80b4

Post autor: akagi80b4 » 12 sie 2009, 14:10

rafalzimnicki, dokładnie, przebieg może być prawdziwy i jeśli tak jest to silnik powinien być w dobrym stanie więc spuszczaj olej, wymieniaj filtr i zalewaj półsyntetykiem, z tym że mechanicy nie zalecają takiego bardzo silnego rozgrzewania silnika do wymiany oleju ponieważ gdy będziesz lał świeży i zimny olej to jest to szok termiczny dla głowicy i może jej to zaszkodzić, 2km przejazdu wystarczy, a później postępuj tak jak pisałem wcześniej :mrgreen:

rafalzimnicki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 21 lut 2008, 22:26
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: rafalzimnicki » 12 sie 2009, 14:32

i chyba a raczej napewno tak zrobie zobacze jaki bedzie efekt. kolega na forum napisał tez cyt. "silniki różnych producentów reagują na ten sam olej nie tak samo np w Fiatach po Mobilu były wycieki tak jak w mojej audiczce a po Texaco lub Castrolu było OK, to że olej jest po 2 lub 4tyś km ciemny, to dobrze, to znaczy że ma w swym składzie skuteczne dodatki czyszczące silnik z nagarów powstających w trakcie spalania" ja samochód kupiłem to koleś mówił że olej wymieniał i nie wiem ile na nim kilometrów zrobił aczkolwiek ja juz zrobiłem jakieś 6 tyś i olej jest czysty jakby dopiero był zalany.

akagi80b4

Post autor: akagi80b4 » 12 sie 2009, 15:08

jak jest ciemny kolor ale nie czarny i gęsty jak smoła to wszystko jest OK, ja jeżdżę na oleju GM Opel 10W/40 semisyntetic i od ostatniej wymiany jakieś 5 tysięcy km temu kolor oleju jest ciemniejszy ale nadal przezroczysty, wymieniam ten olej co 9tyś km bo jeżdżę prawie tylko po mieście i przy wymianie jest już ciemny nie przezroczysty :-)

Awatar użytkownika
zakwapl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 16 kwie 2009, 23:18
Lokalizacja: Opole/Oss

Post autor: zakwapl » 28 sie 2009, 23:20

Witam, ja jeżdżę na pełnym syntetyku 5W/50 i muszę stwierdzić że faktycznie go szybciej ubywa. Również chyba przez niego słychać lekko szklanki , chociaż były wymienione(jest to możliwe?). Od mechaników słyszałem że do tych silników najlepsze są 10W/40 pół syntetyki.A co myślicie o oleju 10W/40 Shell,jeździ ktoś ? :-) Ja go miałem w NG i można powiedzieć że byłem zadowolony
Było Audi B3 1.8 , B4 2.3 , B4 2.8

Jest A6 3.0 quattro

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 05 paź 2009, 20:30

Ja mam obecnie Castrola 10w40 zbliża się termin wymiany i zastanawiam się na zalaniem full syntetyka Castrola edge 0w40 lub 5w40 co o tym sądzicie?

Mario26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 05 lip 2009, 23:27
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Mario26 » 05 paź 2009, 21:46

ludzie ile razy mozna przerabiać to samo?? <bylo> <bylo>
szybkosc jest bogiem,nitro nałogiem,wyscig podstawa, tuning zabawa...

Awatar użytkownika
szuan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1372
Rejestracja: 08 gru 2007, 00:10
Lokalizacja: Śląsk! - SWD/smi
Kontakt:

Post autor: szuan » 15 lip 2010, 22:49

panowie, zabieram sie za lekkie przywrócenie do serii AAH i praktycznie mam już uszczelki do całego silnika, uszczelniacze, nowe szpilki do głowic, olej valvoline 10w40 maxlife i teraz pytanie, czy musze wymieniać, te "szklanki"? bo właściwie, to nie słychać stuków z silnika... a niewiem jaki wcześniej był olej. obcieka na około ale mam również simmeringi na wałki, bardzo dobrego czarodzieja od głowic (będzie mi planował i docierał gniazda).

aha olej nie jest koloru smoły ani nawet mocno ciemny...

Awatar użytkownika
kamilB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 01 lip 2007, 20:19
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: kamilB4 » 16 lip 2010, 22:07

A po co chcesz wymieniać szklanki?? Jak nie stukają to zostaw takie jakie są.

jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 15 sie 2012, 14:09

podepnę się do dyskusji co sądzicie na temat oleju valvoline Max Life do silników powyżej 100000 podobno bardzo dobry jest ten olej . W swoim ABK mam zalany minerał Texaco Halvoline na którym przejechałem ok 5000 chce zmienić na półsyntetyk bo oleju w sumie zjadł 1,2 l od momentu zalania wcześniej nie wiem co dokładnie jeździło bo właściciel najpierw powiedział ze 10w40 a potem ze minetał.
Zanim wymienię olej szykuje wymianę uszczelniaczy zaworowych ,powód ubytek tak jak wyżej napisałem .Zastanawiam się czy zaraz po wymianie zalać półsysntetyk MAX LIFE czy pojeździć chwile jeszcze na minerale
Dodam że na zegarze jest wybite 255000 ale ja dodaje ze 100 tyś więcej , stan wizualny w środku auta nie jest zły więc tyle mu daje

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 15 sie 2012, 18:29

ten valvoline to dobry wybór, sam na niego przeszedłem z minerala...załem od razu po kupnie auta bo im szybciej tym lepiej(mineral nic dobrego nie przyniesie nawet po wymianie uszczelniaczy). przejechałem 1000 km wylałem,założyłem nowy filtr i zalałem nowy valvoline, potem po 5k km zlałem olej i wymieniłem sam filtr i teraz mialem drugą wymianę po 10k km(filtr + olej) i nic się nie zmienia w silniku...bierze cały czas tyle samo...

Awatar użytkownika
radekmc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:15
Lokalizacja: Lebelskie

Post autor: radekmc » 16 sie 2012, 09:10

ja od początku jak kupiłem leję właśnie ten olej
a dodatkowo przed wymianą wlewam
VAL
pierwszy raz jak wlałem niezły szlam wyleciał

teraz jak wymieniam to już nie ma takiego syfu
Alfa 156 2.4 20V

B4 2.0 ABT+LPG

B4 2.6 ABC+LPG...
B3 1.8+LPG...
B3 1.6+LPG...

jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 16 sie 2012, 13:45

a ajk wyglądała sytuacja u was z przebiegiem trochę boje sie bo nie wiem jak długo był minerał u mnie

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 16 sie 2012, 20:21

jabko_nb pisze:a ajk wyglądała sytuacja u was z przebiegiem trochę boje sie bo nie wiem jak długo był minerał u mnie
nie wiem jak długo był mineral(na pewno pół roku) i za pare tysi stuknie 300k km
i nie wiem czego sie boisz, bo jak zajechania silnika to właśnie na mineralu, a jak tego że trzeba bedzie poprawić jakieś uszczelnienia to...trudno trzeba będzie najwyżej powymieniać jakieś sparciałe....zależy ile autem chcesz pojeździć, ale nie leczy się syfa za pomocą pudru

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 16 sie 2012, 20:26

valvoline 10w40 max life :D

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 16 sie 2012, 20:29

Dregan pisze:valvoline 10w40 max life :D
tylko kupować z pewnego źródła, bo podobno już valvo krąży jako podróbka :-/
"AudiPodkarpacie"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga