Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] kontrolka oleju

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
szuan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1372
Rejestracja: 08 gru 2007, 00:10
Lokalizacja: Śląsk! - SWD/smi
Kontakt:

Post autor: szuan » 17 paź 2010, 23:13

aldi pisze:Tak od licznika z tyłu kostka od AC na środku. Pamiętam że wyskoczył symbol oliwiarki oleju gdy zapomniałem ją podłączyć. Tylko chyba pojawiało się jeszcze kilka symboli oprócz niej...
AC działa na 100% ponieważ ostatnio pojawiła sie kontrolka ze malo było plynu w zbiorniczku wyrownawczym - dolałem i znikło, a poza tym, gdy wciskam test, to pojawiają sie wszystkie kontrolki po kolei ;-)

Awatar użytkownika
Żelu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 736
Rejestracja: 09 lis 2009, 15:04
Lokalizacja: SR

Post autor: Żelu » 18 paź 2010, 16:27

Ja również chciałbym się podpiąć pod temat. Objawy podobne do objawów kolegi zakładającego temat z tym, że silnik 2.0 ABT.

Kontrolka czasem nie gaśnie i trzeba jej "pomóc" delikatnym przegazowaniem (ok. 3000 obr/min), tylko na zimnym silniku. Podczas świecenia się kontrolki słychać inną pracę silnika, kiedy gaśnie silnik pracuje normalnie. Poprzednio samochód jeździł na mineralnym Mobilu i działo się to częściej, aczkolwiek też nie zawsze, teraz jest półsyntetyk Mobila i od czasu do czasu, powiedzmy co 4-5 odpalenie zimnego motoru.

Mi to wygląda na brak ciśnienia i konieczność "wypompowania" oleju do góry.

Jakie sugestie ? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Awatar użytkownika
szuan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1372
Rejestracja: 08 gru 2007, 00:10
Lokalizacja: Śląsk! - SWD/smi
Kontakt:

Post autor: szuan » 13 lis 2010, 12:10

aldi pisze:Druga opcja to że czujnik wyższego ciśnienia podaje masę gdy silnik nie pracuje, czyli na biało-szarym pin 17 nie powinno być masy gdy silnik nie pracuje.
jako iż dostałem wolną sobote, wiec do garażu i wyjalem licznik.

kostka biala (od AC) pin 19 (nieb-czar) i 17 (bialo-szar) - masy brak? - nawet na wlaczonym silniku, wylaczonym zaplonie i na wlaczonym zaplonie, poprostu brak.
kostka niebieska nie pamietam pinow ale sa dwa kable bialo chyba szare i jeden ma mase nawet na wylaczonym zaplonie, a drugi dopieo po wlaczeniu zaplonu

podpinam znowu te 3 kostki do licznika przekrecam zaplon i znowu potrojny sygnal i obrazek na ac olej <buu> wlacze silnik wraca do normy, obrazek gaśnie i pisze OK

niewiem czego szukac :oops:
Ostatnio zmieniony 13 lis 2010, 13:02 przez szuan, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 13 lis 2010, 13:25

szuan pisze:kostka biala (od AC) pin 19 (nieb-czar) i 17 (bialo-szar) - masy brak? - nawet na wlaczonym silniku, wylaczonym zaplonie i na wlaczonym zaplonie, poprostu brak.
Dobrze to sprawdzałeś? Bo nie wierzę że nic się nie zmieniło... Dla czujników nie ma różnicy czy włączony/wyłączony zapłon tylko czy silnik pracuje/nie pracuje.

Awatar użytkownika
szuan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1372
Rejestracja: 08 gru 2007, 00:10
Lokalizacja: Śląsk! - SWD/smi
Kontakt:

Post autor: szuan » 13 lis 2010, 14:28

ok, trzeci raz to wszystko rozłożyłem, ale tak jest gdy sie nie ma wiedzy ;-)
wiec na wlaczonym silniku masa pojawia sie na bialo/szarym, a na niebiesko/czarnym brak.

1. bialo/szary
Obrazek
Obrazek

2. niebiesko/czarny
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 13 lis 2010, 14:51

Czyli wygląda że na włączonym silniku jest OK.

A jak jest na zgaszonym?

Awatar użytkownika
szuan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1372
Rejestracja: 08 gru 2007, 00:10
Lokalizacja: Śląsk! - SWD/smi
Kontakt:

Post autor: szuan » 13 lis 2010, 17:11

aldi pisze:A jak jest na zgaszonym?
masy brak i na tym i na tamtym... tzn bialo/szary i niebiesko/czarny na wylaczonym silniku nie daje oznak masy, to samo na przekreconym tylko zaplonie.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 13 lis 2010, 18:08

Czyli pewnie czujni niskiego ciśnienia wysiadł ten na kablu niebiesko-czarnym.
Możesz spróbować podłączyć go do masy i włączyć zapłon, AC nie powinien wtedy piszczeć.

Awatar użytkownika
szuan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1372
Rejestracja: 08 gru 2007, 00:10
Lokalizacja: Śląsk! - SWD/smi
Kontakt:

Post autor: szuan » 13 lis 2010, 18:12

aldi pisze:czujni niskiego ciśnienia wysiadł ten na kablu niebiesko-czarnym.
moze mi go ktos pokazac na screenie z etki i jego nr? od razu bym zamowil w poniedzialek nowy :roll:

kubica20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 11 lip 2014, 16:14
Lokalizacja: Połaniec

Post autor: kubica20 » 12 sty 2016, 09:36

Witam podłącze się pod temat. Mój problem polega na tym że od jakiegoś czasu zapala mi się kontrolka oleju i silnik pracuje inaczej, dzieje się to na wolnych obrotach i zimnym silniku, olej wymieniony castrol 10w-40 z filtrem. Zauważyłem że gdy był mróz w okolicach -10,-15 stopni to kontrolka się nie zapala. Czyżby pompa oleju siadała??

[ Dodano: 2016-01-12, 09:36 ]
dodam że gdy silnik ciepły to wszystko jest ok

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3794
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 12 sty 2016, 09:40

jaki filtr masz? Ale dokładnie.

kubica20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 11 lip 2014, 16:14
Lokalizacja: Połaniec

Post autor: kubica20 » 12 sty 2016, 09:51

filtron

[ Dodano: 2016-01-12, 09:48 ]
OP 526/1

[ Dodano: 2016-01-12, 09:51 ]
nieraz jest tak że dodam gazu i gaśnie a nieraz nie. Robie też tak że gdy zapali sie kontrolka to gaszę auto, czekam około 3 min i po odpaleniu ponownym jest wszystko ok

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3794
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 12 sty 2016, 09:55

objaw dziwny, bo raczej jeśli pompa oleju by padała to stukałby silnik (brak smarowania) na rozgrzanym oleju właśnie.

Zrób płukankę jakimś specyfikiem typu Engine Flush zgodnie z instrukcją. Podejrzewam gdzieś syf w silniku, gdzie kanaliki się przytykają.

Następnym razem nie lej castrola i filtrona. Lepiej zmień na inne.

kubica20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 11 lip 2014, 16:14
Lokalizacja: Połaniec

Post autor: kubica20 » 12 sty 2016, 10:00

stuka silnik ale na zimnym a na ciepłym jest ok. Co do oleju to zalałem taki jaki był wcześniej, jeżdziłem na tym oleju wcześniej i było ok i nawet filtr ten sam założyłem

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3794
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 12 sty 2016, 10:29

zrób tak jak mówię.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga