AC działa na 100% ponieważ ostatnio pojawiła sie kontrolka ze malo było plynu w zbiorniczku wyrownawczym - dolałem i znikło, a poza tym, gdy wciskam test, to pojawiają sie wszystkie kontrolki po koleialdi pisze:Tak od licznika z tyłu kostka od AC na środku. Pamiętam że wyskoczył symbol oliwiarki oleju gdy zapomniałem ją podłączyć. Tylko chyba pojawiało się jeszcze kilka symboli oprócz niej...
[B4 2.6 ABC] kontrolka oleju
- szuan
- Forum Audi 80
- Posty: 1370
- Rejestracja: 08 gru 2007, 00:10
- Lokalizacja: Śląsk! - SWD/smi
- Kontakt:
Ja również chciałbym się podpiąć pod temat. Objawy podobne do objawów kolegi zakładającego temat z tym, że silnik 2.0 ABT.
Kontrolka czasem nie gaśnie i trzeba jej "pomóc" delikatnym przegazowaniem (ok. 3000 obr/min), tylko na zimnym silniku. Podczas świecenia się kontrolki słychać inną pracę silnika, kiedy gaśnie silnik pracuje normalnie. Poprzednio samochód jeździł na mineralnym Mobilu i działo się to częściej, aczkolwiek też nie zawsze, teraz jest półsyntetyk Mobila i od czasu do czasu, powiedzmy co 4-5 odpalenie zimnego motoru.
Mi to wygląda na brak ciśnienia i konieczność "wypompowania" oleju do góry.
Jakie sugestie ? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Kontrolka czasem nie gaśnie i trzeba jej "pomóc" delikatnym przegazowaniem (ok. 3000 obr/min), tylko na zimnym silniku. Podczas świecenia się kontrolki słychać inną pracę silnika, kiedy gaśnie silnik pracuje normalnie. Poprzednio samochód jeździł na mineralnym Mobilu i działo się to częściej, aczkolwiek też nie zawsze, teraz jest półsyntetyk Mobila i od czasu do czasu, powiedzmy co 4-5 odpalenie zimnego motoru.
Mi to wygląda na brak ciśnienia i konieczność "wypompowania" oleju do góry.
Jakie sugestie ? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
- szuan
- Forum Audi 80
- Posty: 1370
- Rejestracja: 08 gru 2007, 00:10
- Lokalizacja: Śląsk! - SWD/smi
- Kontakt:
jako iż dostałem wolną sobote, wiec do garażu i wyjalem licznik.aldi pisze:Druga opcja to że czujnik wyższego ciśnienia podaje masę gdy silnik nie pracuje, czyli na biało-szarym pin 17 nie powinno być masy gdy silnik nie pracuje.
kostka biala (od AC) pin 19 (nieb-czar) i 17 (bialo-szar) - masy brak? - nawet na wlaczonym silniku, wylaczonym zaplonie i na wlaczonym zaplonie, poprostu brak.
kostka niebieska nie pamietam pinow ale sa dwa kable bialo chyba szare i jeden ma mase nawet na wylaczonym zaplonie, a drugi dopieo po wlaczeniu zaplonu
podpinam znowu te 3 kostki do licznika przekrecam zaplon i znowu potrojny sygnal i obrazek na ac olej <buu> wlacze silnik wraca do normy, obrazek gaśnie i pisze OK
niewiem czego szukac :oops:
Ostatnio zmieniony 13 lis 2010, 13:02 przez szuan, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Dobrze to sprawdzałeś? Bo nie wierzę że nic się nie zmieniło... Dla czujników nie ma różnicy czy włączony/wyłączony zapłon tylko czy silnik pracuje/nie pracuje.szuan pisze:kostka biala (od AC) pin 19 (nieb-czar) i 17 (bialo-szar) - masy brak? - nawet na wlaczonym silniku, wylaczonym zaplonie i na wlaczonym zaplonie, poprostu brak.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Witam podłącze się pod temat. Mój problem polega na tym że od jakiegoś czasu zapala mi się kontrolka oleju i silnik pracuje inaczej, dzieje się to na wolnych obrotach i zimnym silniku, olej wymieniony castrol 10w-40 z filtrem. Zauważyłem że gdy był mróz w okolicach -10,-15 stopni to kontrolka się nie zapala. Czyżby pompa oleju siadała??
[ Dodano: 2016-01-12, 09:36 ]
dodam że gdy silnik ciepły to wszystko jest ok
[ Dodano: 2016-01-12, 09:36 ]
dodam że gdy silnik ciepły to wszystko jest ok
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
objaw dziwny, bo raczej jeśli pompa oleju by padała to stukałby silnik (brak smarowania) na rozgrzanym oleju właśnie.
Zrób płukankę jakimś specyfikiem typu Engine Flush zgodnie z instrukcją. Podejrzewam gdzieś syf w silniku, gdzie kanaliki się przytykają.
Następnym razem nie lej castrola i filtrona. Lepiej zmień na inne.
Zrób płukankę jakimś specyfikiem typu Engine Flush zgodnie z instrukcją. Podejrzewam gdzieś syf w silniku, gdzie kanaliki się przytykają.
Następnym razem nie lej castrola i filtrona. Lepiej zmień na inne.