Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] kontrolka oleju

Wszystko co tyczy się silników V6
kubica20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 11 lip 2014, 16:14
Lokalizacja: Połaniec

Post autor: kubica20 » 15 sty 2016, 11:02

Maciek889 no wlasnie mowisz ze gesty olej niechetnie sie przeviska to tym bardziej powinna sie zapalac kontrolka na mrozie a tu wlasnie w mrozy kontrolka sie nie zapala tylko jak jest dodatnia temperatura

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 15 sty 2016, 16:16

Może by się zapalała gdyby droga do pompy była długa i kręta. Ale droga do pompy jest prosta i szeroka. Dopiero za pompą jest wąska i pokręcona.

Nie co nad tym debatować, bo każdy kto miał samochód albo jakikolwiek inny sprzęt z silnikiem tłokowym (maszyny rolnicze, budowlane, agregaty) i wskaźnikiem ciśnienia oleju wie że zimny olej powoduje wzrost ciśnienia.

kubica20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 11 lip 2014, 16:14
Lokalizacja: Połaniec

Post autor: kubica20 » 16 sty 2016, 12:32

Wymieniłem filtr na Mann'a i narazie jest ok, dam znać jak będzie dalej

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3794
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 16 sty 2016, 12:36

to już coś.

kubica20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 11 lip 2014, 16:14
Lokalizacja: Połaniec

Post autor: kubica20 » 16 sty 2016, 12:44

no zobaczymy a jeśli to nie pomoże to jak radziłeś płukanka

[ Dodano: 2016-01-16, 12:44 ]
gadałem z gościem w sklepie to filtrona nawet nie chcą sciągać na sklep

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3794
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 16 sty 2016, 14:58

filtron odkąd nasi go sprzedali to już nie ten sam filtron... :(

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 16 sty 2016, 16:21

Brat miał parę lat temu identyczną sytuacje, był filtron założony, zmienił na Knecht i po problemie ;-)

kubica20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 11 lip 2014, 16:14
Lokalizacja: Połaniec

Post autor: kubica20 » 17 sty 2016, 19:19

jednak problem nie rozwiązany, kontrolka dalej się zapala (po dodaniu gazu powyżej 1500 obr. gaśnie) muszę dorwać manometr

Awatar użytkownika
BzykuPL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 10 paź 2015, 22:52
Lokalizacja: CzeWa

Post autor: BzykuPL » 19 sty 2016, 21:23

Panowie to ja może opiszę swoją sytuację bo zaczyna mnie ona troche niepokoić.

W moim avanturniku było tak.
Po zakupie jeździłem nim troche ok 1000km po czym jak sprawdziłem stan oleju było mało (już pod skalą na bagnecie) no to dolałem 10w40 z castrola półsyntetyka. Od tej pory zaczął się taki objaw, że podczas jazdy zaczęła się zapalać kontrolka oleju. Nieraz na kilka sekund nieraz cały czas świeciła. Niezależnie od obrotów, czy zmienne czy stałe. Zapalała się i gasła. Lub nie gasła. Po jakiś 4tys km oleju troszke ubyło (ale mieści się w skali) kontrolka już praktyczni się nie pokazywała (sporadycznie na chwile).

Ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku miałem tuż przed pierwszą kreską po 2 brach. A jak tylko obroty delikatnie wskoczyły ok 1tys to już pokazywało 5 bar. Na zimnym pokazywało od razu 5 bar.

Ostatnio troche ostro poganiałem po śniegu i nagle zauważyłem, że zegar ciśnienia oleju pokazuje 2 bary i po dodaniu gazu wskazówka niewiele się podnosi (ciśnienie rośnie równo z obrotami i na odcince pokazywało kreskę pod 5 barami). Aktualnie po przejechaniu ok 20km i dobrym nagrzaniu silnika ciśnienie jest poniżej 2 barów a max ok 4bary. W dodatku zapala się kontrolka oleju w przedziale 2-3tys obrotów. Zapala się i czasami gaśnie gdy jadęze stałymi obrotami. Ew. przy przyspieszaniu lub gdy obroty spadają to w tym przedziale zapala się na chwile kontrolka ( tylko na dobrze rozgrzanym silniku)

Zastanawia mnie jeszcze temperatura oleju bo pokazuje pierwszą kreskę po 60 stopniach.

Ogólnie silnik nie stuka ani nie puka, nie ma żadnej różnicy w pracy od momentu zakupu samochodu aż do teraz. Czy winne temu mogą być czujniki ? czy pompa nagle dostała w dupe ?

avalar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 10 cze 2013, 11:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: avalar » 20 sty 2016, 08:53

BzykuPL, z moich doświadczeń spróbuj zmienić olej na inny - ale zrób najpierw płuczkę :) Sprawdzone w moim ABT - objawy miałem te same, również w VW golfie 1,6 ta sama historia, ale tam było potrzebne czyszczenie smoka.
Generalnie czyjnik zapala się, kiedy jest za małe ciśnienie.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3794
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 20 sty 2016, 09:46

Olej wymień. I nie używaj castrola bo to siki weroniki.

Awatar użytkownika
BzykuPL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 10 paź 2015, 22:52
Lokalizacja: CzeWa

Post autor: BzykuPL » 20 sty 2016, 10:02

Ok zrobię mu płukankę i zaleję 10w40 pólsyntetykiem ale jakiej firmy to zobacze jeszcze :D a filtr jakie ma oznaczenie ? Żebym złego nie kupił...

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 20 sty 2016, 10:30

BzykuPL pisze:a filtr jakie ma oznaczenie ?
Zależy od rocznika. I każdy producent filtrów ma swoje oznaczenia.
Może masz zamontowany niewłaściwy filtr. Modele przed 1994 rokiem miały cienki filtr taki jak w 4 cylindrowych silnikach. Później zmienił się na taki większy.
Przed numerem nadwozia S034000 był taki http://czesci-sumerc.pl/media/products/ ... 1392590872
Od numeru: S034001 był taki grubszy http://sklep.lucart.pl/images/obrazki/FI088B.png .
Sorki że daje z katalogu filtrona ale w sklepie powinni znaleźć odpowiedniki innych firm.

Ale silnik zawsze mógł być zmieniany. Pamiętam że ten silnik unowocześniony miał rolkę napinającą pasek rozrządu na śrubę M8 chyba a starszy na M6.

Awatar użytkownika
BzykuPL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 10 paź 2015, 22:52
Lokalizacja: CzeWa

Post autor: BzykuPL » 20 sty 2016, 11:18

Mam 92. A nie da sie jakoś po numerze silnika tego ogarnąć ?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3794
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 20 sty 2016, 11:49

po numerze nadwozia.

[ Dodano: 2016-01-20, 11:49 ]
ty masz zawsze w ABC filtr oleju o nr. 06A115561B a zamienniki znajdziesz wszędzie. byle to był zamiennik tego numeru.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga