[B4 2.6 ABC] kontrolka oleju
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Może by się zapalała gdyby droga do pompy była długa i kręta. Ale droga do pompy jest prosta i szeroka. Dopiero za pompą jest wąska i pokręcona.
Nie co nad tym debatować, bo każdy kto miał samochód albo jakikolwiek inny sprzęt z silnikiem tłokowym (maszyny rolnicze, budowlane, agregaty) i wskaźnikiem ciśnienia oleju wie że zimny olej powoduje wzrost ciśnienia.
Nie co nad tym debatować, bo każdy kto miał samochód albo jakikolwiek inny sprzęt z silnikiem tłokowym (maszyny rolnicze, budowlane, agregaty) i wskaźnikiem ciśnienia oleju wie że zimny olej powoduje wzrost ciśnienia.
Panowie to ja może opiszę swoją sytuację bo zaczyna mnie ona troche niepokoić.
W moim avanturniku było tak.
Po zakupie jeździłem nim troche ok 1000km po czym jak sprawdziłem stan oleju było mało (już pod skalą na bagnecie) no to dolałem 10w40 z castrola półsyntetyka. Od tej pory zaczął się taki objaw, że podczas jazdy zaczęła się zapalać kontrolka oleju. Nieraz na kilka sekund nieraz cały czas świeciła. Niezależnie od obrotów, czy zmienne czy stałe. Zapalała się i gasła. Lub nie gasła. Po jakiś 4tys km oleju troszke ubyło (ale mieści się w skali) kontrolka już praktyczni się nie pokazywała (sporadycznie na chwile).
Ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku miałem tuż przed pierwszą kreską po 2 brach. A jak tylko obroty delikatnie wskoczyły ok 1tys to już pokazywało 5 bar. Na zimnym pokazywało od razu 5 bar.
Ostatnio troche ostro poganiałem po śniegu i nagle zauważyłem, że zegar ciśnienia oleju pokazuje 2 bary i po dodaniu gazu wskazówka niewiele się podnosi (ciśnienie rośnie równo z obrotami i na odcince pokazywało kreskę pod 5 barami). Aktualnie po przejechaniu ok 20km i dobrym nagrzaniu silnika ciśnienie jest poniżej 2 barów a max ok 4bary. W dodatku zapala się kontrolka oleju w przedziale 2-3tys obrotów. Zapala się i czasami gaśnie gdy jadęze stałymi obrotami. Ew. przy przyspieszaniu lub gdy obroty spadają to w tym przedziale zapala się na chwile kontrolka ( tylko na dobrze rozgrzanym silniku)
Zastanawia mnie jeszcze temperatura oleju bo pokazuje pierwszą kreskę po 60 stopniach.
Ogólnie silnik nie stuka ani nie puka, nie ma żadnej różnicy w pracy od momentu zakupu samochodu aż do teraz. Czy winne temu mogą być czujniki ? czy pompa nagle dostała w dupe ?
W moim avanturniku było tak.
Po zakupie jeździłem nim troche ok 1000km po czym jak sprawdziłem stan oleju było mało (już pod skalą na bagnecie) no to dolałem 10w40 z castrola półsyntetyka. Od tej pory zaczął się taki objaw, że podczas jazdy zaczęła się zapalać kontrolka oleju. Nieraz na kilka sekund nieraz cały czas świeciła. Niezależnie od obrotów, czy zmienne czy stałe. Zapalała się i gasła. Lub nie gasła. Po jakiś 4tys km oleju troszke ubyło (ale mieści się w skali) kontrolka już praktyczni się nie pokazywała (sporadycznie na chwile).
Ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku miałem tuż przed pierwszą kreską po 2 brach. A jak tylko obroty delikatnie wskoczyły ok 1tys to już pokazywało 5 bar. Na zimnym pokazywało od razu 5 bar.
Ostatnio troche ostro poganiałem po śniegu i nagle zauważyłem, że zegar ciśnienia oleju pokazuje 2 bary i po dodaniu gazu wskazówka niewiele się podnosi (ciśnienie rośnie równo z obrotami i na odcince pokazywało kreskę pod 5 barami). Aktualnie po przejechaniu ok 20km i dobrym nagrzaniu silnika ciśnienie jest poniżej 2 barów a max ok 4bary. W dodatku zapala się kontrolka oleju w przedziale 2-3tys obrotów. Zapala się i czasami gaśnie gdy jadęze stałymi obrotami. Ew. przy przyspieszaniu lub gdy obroty spadają to w tym przedziale zapala się na chwile kontrolka ( tylko na dobrze rozgrzanym silniku)
Zastanawia mnie jeszcze temperatura oleju bo pokazuje pierwszą kreskę po 60 stopniach.
Ogólnie silnik nie stuka ani nie puka, nie ma żadnej różnicy w pracy od momentu zakupu samochodu aż do teraz. Czy winne temu mogą być czujniki ? czy pompa nagle dostała w dupe ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Zależy od rocznika. I każdy producent filtrów ma swoje oznaczenia.BzykuPL pisze:a filtr jakie ma oznaczenie ?
Może masz zamontowany niewłaściwy filtr. Modele przed 1994 rokiem miały cienki filtr taki jak w 4 cylindrowych silnikach. Później zmienił się na taki większy.
Przed numerem nadwozia S034000 był taki http://czesci-sumerc.pl/media/products/ ... 1392590872
Od numeru: S034001 był taki grubszy http://sklep.lucart.pl/images/obrazki/FI088B.png .
Sorki że daje z katalogu filtrona ale w sklepie powinni znaleźć odpowiedniki innych firm.
Ale silnik zawsze mógł być zmieniany. Pamiętam że ten silnik unowocześniony miał rolkę napinającą pasek rozrządu na śrubę M8 chyba a starszy na M6.