Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH] Obroty silnika - skracany dolot

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
Adaś Lee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 25 sie 2009, 14:59
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: Adaś Lee » 01 sie 2010, 14:21

jak jakieś zmiany i poprawki, to nanoście paintowo na schemat, a ja naniosę to na moją wersję i wrzucę aktualną wersję. :-)
Pozdrawiam,
Adaś


Sedan AAH Quattro

bandaż
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 06 lip 2010, 16:04
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: bandaż » 07 lut 2011, 23:20

Witam!

Chciałem się dopiąć do tematu. Walczę z podciśnieniem ze swoim AAH, a konkretnie ze skracaniem dolotu. Dziś po poprawieniu połączeń okazało się że to cięgno zraz po odpaleniu silnika się przesuwa. Podciśnienie zasysa tą gruszkę i nie puszcza. Dopiero po zdjęciu przewodu słychać schodzące powietrzei siłownik wraca na miejsce.

Teraz konkrety -

- czy jeśli to cięgno chodzi to jest to równoznaczne z tym że klapki w kolektorze się ruszają = urządzenie jest sprawne tylko problem w sterowaniu? ja szczerze mówiąc jadąc cały czas na krótkim dolocie nie zauważyłem jakiejś poważnej różnicy. Wszyscy piszą o tym że powinno byc to odczuwalne.

- gdzieś trafiłem na coś takiego jak odpowietrzanie gruszki. gdzie to może być i jak to działa?

- czy fakt że od razu po dopaleniu auta załącza się krótki dolot, może oznaczać że nie działa elektrozawór klap kolektora ssącego?

Zacznę oczywiście od porządnego sprawdzenia czy podciśnienie podłączone jest prawidłowo. Za wszelka pomoc dziękuję

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 08 lut 2011, 13:09

Za filtrem powietrza znajduje się taki zawór-dokładnie nie wiem jak sie nazywa ale dochodzi do niego wężyk podciśnienia i z drugiej strony wychodzi tyle że sam krocieć-sprawdź czy przypadkiem ktoś ci go nie zalepił całkowicie przez co ciśnienie nie ma gdzie ujść ;-)

viper370
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 21 paź 2009, 16:41

Post autor: viper370 » 24 kwie 2012, 21:55

Niby wszystko złożyłem do kupy, ale w dalszym ciągu nie daje mi to spokoju i uważam że coś jest źle zrobione, też się męczę ze zwiększonym podciśnieniem w kolektorze...
Nie mam klimy.
Mam ten zawór idący do węgla aktywnego, mam też ten elektrozawór, który się otwiera po przekroczeniu 4,5tys obrotów, gruszkę (która jak dla mnie nie jest w ogóle potrzebna, ale skoro ją fabrycznie dali to coś musi spełniać) mechanizm skracania dolotu, który mi działa tak jak powinien, zawór zwrotny na rurce od serwa, wyjście w przepustnicy, wyjście w dolocie dla odm i ten zaworek zwrotny czarno niebieski (ale go nie używam bo nie wiem gdzie go wsadzić...)
Czy ktoś mi powie jak to powinno być podłączone w takiej prostej wersji ? :(
Przeglądałem te wszystkie schematy, ale one jakoś nie pokrywają się z moim...
HELP! :((

[ Dodano: 2012-11-12, 15:13 ]
Panowie, ten regulator ciśnienia paliwa powinien być bezpośrednio podłączony do kolektora ssącego czy elektrozaworu, który będzie otwierał go po przekroczeniu 4,5 tys obr ?

Pan_Stefan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 08 lis 2012, 21:39
Lokalizacja: Lubelskie

podciśnienie

Post autor: Pan_Stefan » 17 lut 2013, 18:42

witam znalazłem schematy podciśnień ale nie mogę dojść gdzie z tego urządzenia pokazanego nizej ma isc dalej podciśnienie wchodzi do niego niebieski i bodajże żółty a gdzie ma wychodzić? Znalazłem później kawałek wężyka na silniku zapewne z tego... Prosze o pomoc bo mój 2.8 jedzie jak 1.8.

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 17 lut 2013, 19:34


Pan_Stefan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 08 lis 2012, 21:39
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Pan_Stefan » 17 lut 2013, 20:05

Dzięki kolego ale przewertowałem już ten temat i nie widzę zdjęć u innych tego urządzenia ciągle mnie nurtuje czy ma gdzieś wychodzić w coś czy może jakiś spustowy?>

PS. Wężyki lada dzień wymienie...

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 17 lut 2013, 20:28

tam w temacie masz opis wezykow gdzie ida i na drugiej stronie masz zdjecia czego jeszcze chciec bo nie kumam ?. na poczatku dwa zdjecia pod wykresem tego nie szukaj u siebie to jakis wynalazek montowany u niemcow nie wiem w sumie do czego

Pan_Stefan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 08 lis 2012, 21:39
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Pan_Stefan » 17 lut 2013, 21:33

No tak zdjęcia są, wszystko pięknie ale nie widzę nigdzie dokładnie tego urządzenia które sfotografowałem u siebie. wydrukuje schemat i będę dumał na dniach może do czegoś dojdę sensownego.

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 17 lut 2013, 22:00

http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2145208 teraz nie wiem czy cos prostszego bedzie :-P

Pan_Stefan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 08 lis 2012, 21:39
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Pan_Stefan » 17 lut 2013, 22:34

bzibzi, Dziękuje Ci bardzo teraz juz widzę o co w tym wszystkim chodzi.

Awatar użytkownika
marecki25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 05 sty 2009, 20:16
Lokalizacja: Malbork

Post autor: marecki25 » 12 maja 2014, 10:36

kolego masz moze gdzies to zdjecie z ostatniego linku bo jest juz nieaktywny
Był
Audi COUPE 2.3 NG + LPG, Opel Vectra 2.0 DTI, Golf IV 1.9 TDI, OPEL VECTRA 2.0 + LPG, AUDI COUPE B4 2.8 + LPG
A6 c4 1.9 TDI AUTOMAT
Jest:
Audi A6 C5 1.9 TDI
Audi Cabrio 2.8 + LPG

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 12 maja 2014, 14:47

https://audi80.pl/b4-aah-obroty-siln ... htm#437758

[ Komentarz dodany przez: aldi: 2014-05-12, 15:31 ]
I tu jest jeszcze: https://audi80.pl/b4-28-aah-przewody ... t47236.htm

Awatar użytkownika
Jozeph32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 142
Rejestracja: 16 maja 2014, 12:21
Lokalizacja: Radzyń/DE

Post autor: Jozeph32 » 16 maja 2014, 20:05

Witam panowie podepnę się pod temat gdyż kupiłem audi 80 z 2.8 na swapa do passata i zacząłem walczyć z tym nieszczęsnym podciśnieniem. Wcześniej w ogóle nie działało gdyż zawór zwrotny był popsuty po jego usunięciu klapki zaczęły chodzić po wyżej 4000tyś obrotów wciąga gruszkę ale nie powraca do poprzedniego stanu i auto dołem nie jedzie a górą obrotów jak najbardziej po odłączeniu na odwrót czy może być to wina elektrozaworu?

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 16 maja 2014, 20:09

A jak odłączysz gruszkę i ręcznie ruszasz skracanie dolotu to wraca samo do pozycji wyjściowej? Może źle zawór jest podłączony i w pozycji neutralnej nie wpuszcza do gruszki powietrza z atmosfery aby mogła się cofnąć.
Części samochodowe online - Motostacja

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga