[AAH] Obroty silnika - skracany dolot
Witam!
Chciałem się dopiąć do tematu. Walczę z podciśnieniem ze swoim AAH, a konkretnie ze skracaniem dolotu. Dziś po poprawieniu połączeń okazało się że to cięgno zraz po odpaleniu silnika się przesuwa. Podciśnienie zasysa tą gruszkę i nie puszcza. Dopiero po zdjęciu przewodu słychać schodzące powietrzei siłownik wraca na miejsce.
Teraz konkrety -
- czy jeśli to cięgno chodzi to jest to równoznaczne z tym że klapki w kolektorze się ruszają = urządzenie jest sprawne tylko problem w sterowaniu? ja szczerze mówiąc jadąc cały czas na krótkim dolocie nie zauważyłem jakiejś poważnej różnicy. Wszyscy piszą o tym że powinno byc to odczuwalne.
- gdzieś trafiłem na coś takiego jak odpowietrzanie gruszki. gdzie to może być i jak to działa?
- czy fakt że od razu po dopaleniu auta załącza się krótki dolot, może oznaczać że nie działa elektrozawór klap kolektora ssącego?
Zacznę oczywiście od porządnego sprawdzenia czy podciśnienie podłączone jest prawidłowo. Za wszelka pomoc dziękuję
Chciałem się dopiąć do tematu. Walczę z podciśnieniem ze swoim AAH, a konkretnie ze skracaniem dolotu. Dziś po poprawieniu połączeń okazało się że to cięgno zraz po odpaleniu silnika się przesuwa. Podciśnienie zasysa tą gruszkę i nie puszcza. Dopiero po zdjęciu przewodu słychać schodzące powietrzei siłownik wraca na miejsce.
Teraz konkrety -
- czy jeśli to cięgno chodzi to jest to równoznaczne z tym że klapki w kolektorze się ruszają = urządzenie jest sprawne tylko problem w sterowaniu? ja szczerze mówiąc jadąc cały czas na krótkim dolocie nie zauważyłem jakiejś poważnej różnicy. Wszyscy piszą o tym że powinno byc to odczuwalne.
- gdzieś trafiłem na coś takiego jak odpowietrzanie gruszki. gdzie to może być i jak to działa?
- czy fakt że od razu po dopaleniu auta załącza się krótki dolot, może oznaczać że nie działa elektrozawór klap kolektora ssącego?
Zacznę oczywiście od porządnego sprawdzenia czy podciśnienie podłączone jest prawidłowo. Za wszelka pomoc dziękuję
Niby wszystko złożyłem do kupy, ale w dalszym ciągu nie daje mi to spokoju i uważam że coś jest źle zrobione, też się męczę ze zwiększonym podciśnieniem w kolektorze...
Nie mam klimy.
Mam ten zawór idący do węgla aktywnego, mam też ten elektrozawór, który się otwiera po przekroczeniu 4,5tys obrotów, gruszkę (która jak dla mnie nie jest w ogóle potrzebna, ale skoro ją fabrycznie dali to coś musi spełniać) mechanizm skracania dolotu, który mi działa tak jak powinien, zawór zwrotny na rurce od serwa, wyjście w przepustnicy, wyjście w dolocie dla odm i ten zaworek zwrotny czarno niebieski (ale go nie używam bo nie wiem gdzie go wsadzić...)
Czy ktoś mi powie jak to powinno być podłączone w takiej prostej wersji ?
Przeglądałem te wszystkie schematy, ale one jakoś nie pokrywają się z moim...
HELP! (
[ Dodano: 2012-11-12, 15:13 ]
Panowie, ten regulator ciśnienia paliwa powinien być bezpośrednio podłączony do kolektora ssącego czy elektrozaworu, który będzie otwierał go po przekroczeniu 4,5 tys obr ?
Nie mam klimy.
Mam ten zawór idący do węgla aktywnego, mam też ten elektrozawór, który się otwiera po przekroczeniu 4,5tys obrotów, gruszkę (która jak dla mnie nie jest w ogóle potrzebna, ale skoro ją fabrycznie dali to coś musi spełniać) mechanizm skracania dolotu, który mi działa tak jak powinien, zawór zwrotny na rurce od serwa, wyjście w przepustnicy, wyjście w dolocie dla odm i ten zaworek zwrotny czarno niebieski (ale go nie używam bo nie wiem gdzie go wsadzić...)
Czy ktoś mi powie jak to powinno być podłączone w takiej prostej wersji ?
Przeglądałem te wszystkie schematy, ale one jakoś nie pokrywają się z moim...
HELP! (
[ Dodano: 2012-11-12, 15:13 ]
Panowie, ten regulator ciśnienia paliwa powinien być bezpośrednio podłączony do kolektora ssącego czy elektrozaworu, który będzie otwierał go po przekroczeniu 4,5 tys obr ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 08 lis 2012, 21:39
- Lokalizacja: Lubelskie
podciśnienie
witam znalazłem schematy podciśnień ale nie mogę dojść gdzie z tego urządzenia pokazanego nizej ma isc dalej podciśnienie wchodzi do niego niebieski i bodajże żółty a gdzie ma wychodzić? Znalazłem później kawałek wężyka na silniku zapewne z tego... Prosze o pomoc bo mój 2.8 jedzie jak 1.8.
paczaj tutaj https://audi80.pl/b4-28-aah-przewody ... t47236.htm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 08 lis 2012, 21:39
- Lokalizacja: Lubelskie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 08 lis 2012, 21:39
- Lokalizacja: Lubelskie
http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2145208 teraz nie wiem czy cos prostszego bedzie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 08 lis 2012, 21:39
- Lokalizacja: Lubelskie
https://audi80.pl/b4-aah-obroty-siln ... htm#437758
[ Komentarz dodany przez: aldi: 2014-05-12, 15:31 ]
I tu jest jeszcze: https://audi80.pl/b4-28-aah-przewody ... t47236.htm
[ Komentarz dodany przez: aldi: 2014-05-12, 15:31 ]
I tu jest jeszcze: https://audi80.pl/b4-28-aah-przewody ... t47236.htm
Witam panowie podepnę się pod temat gdyż kupiłem audi 80 z 2.8 na swapa do passata i zacząłem walczyć z tym nieszczęsnym podciśnieniem. Wcześniej w ogóle nie działało gdyż zawór zwrotny był popsuty po jego usunięciu klapki zaczęły chodzić po wyżej 4000tyś obrotów wciąga gruszkę ale nie powraca do poprzedniego stanu i auto dołem nie jedzie a górą obrotów jak najbardziej po odłączeniu na odwrót czy może być to wina elektrozaworu?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków