[AAH] Obroty silnika - skracany dolot
- lukaszhaha
- Forum Audi 80
- Posty: 12
- Rejestracja: 13 cze 2009, 09:37
- Lokalizacja: Siedlce
-
- Forum Audi 80
- Posty: 66
- Rejestracja: 17 lis 2008, 20:45
- Lokalizacja: Kuj-pom Toruń
- Kontakt:
No i jeszcze jedno pytanko odnośnie skracanego dolotu...
Który wężyk gdzie powinien iść może ktoś wie???
Bo jest tak:
Wężyk od przepustnicy - 1 szt
Wężyk od akumulatora (gruszki) - 1 szt
Wężyk biorący podciśnienie z kolektora - 1 szt.
I teraz jak to powinno być podłączone, bo są w sumie 3 wężyki które trzeba podłączyć do trójnika i do tego jeszcze magiczny elektrozaworek ma jedno wejście i dwa wyjścia... :roll:
Który wężyk gdzie powinien iść może ktoś wie???
Bo jest tak:
Wężyk od przepustnicy - 1 szt
Wężyk od akumulatora (gruszki) - 1 szt
Wężyk biorący podciśnienie z kolektora - 1 szt.
I teraz jak to powinno być podłączone, bo są w sumie 3 wężyki które trzeba podłączyć do trójnika i do tego jeszcze magiczny elektrozaworek ma jedno wejście i dwa wyjścia... :roll:
z tego co była mowa na AKP, to wcale nie jest lepsze rozwiązanie. Lepsze osiągi? udowodnione jakoś? przecież to całkiem inne rozwiązania są.lukaszhaha pisze:Dokladnie. Kolettory od 2.6 nie maja skracania dolotu, ale mój jest unikatowy mam silnik 2,6 a kolektor od 2,8 i powiem ze osiagi na czyms takim sa duzo lepsze.
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=21216&highlight=abc+aah
Schemat pochodzi z wątku z AKP i jest to przerobiony schemat podciśnienia z A4 na B4
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... nienie+aah
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... nienie+aah
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
Artek, nie wiem czy dobrze Cię zrozumiałem, ale wydaje mi się, że chodzi Ci o ten zawór, który na schemacie oznaczony jest jako "Elektrozawór klap kolektora ssącego". Jeżeli tak, to jego równoległy króciec zasilony jest z trójnika, a prostopdły połaczony jest z siłownikiem skracania dolotu.shellah pisze:mam pytanie odnośnie wężyka który wchodzi do tego zaworu na przepływomierzu-z drugiej strony mam lekko zaślepiony.Gdzie on ma iść bo na schemacie tego nie widzę
- shellah
- Forum Audi 80
- Posty: 3081
- Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
- Imię: Artur
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH+lpg
- Lokalizacja: Reading UK
no właśnie że nie jest :-| skracanie dolotu mi działa ale jak całkiem zatkam ten wolny krociec z drugiej strony zaworu i to po przekroczeniu 4 tyś gruszka normalnie otwiera klapki ale jak puszczę gaz to tak jakby powietrze w układzie nie miało ujścia i gruszka nie wraca do normalnej pozycji.
Jak odetkam otwór wszytsko wraca do normy.Podejrzewam że tak musi być ale nie wiem jak jest z tym u was :?:
Chodzi mi dokładnie o ten zawór na przepływomierzu patrząc od góry(zrobię fotki jakby coś)Z jednej strony rurka wchodzi a z drugiej mam plastikowy kapsel-na pierwszy rzut oka wygląda jak pokrętło.
Jak odetkam otwór wszytsko wraca do normy.Podejrzewam że tak musi być ale nie wiem jak jest z tym u was :?:
Chodzi mi dokładnie o ten zawór na przepływomierzu patrząc od góry(zrobię fotki jakby coś)Z jednej strony rurka wchodzi a z drugiej mam plastikowy kapsel-na pierwszy rzut oka wygląda jak pokrętło.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Bo to jest właśnie odpowietrzenie gruszki. W pozycji przełączania dolotu łączy gruszkę z podciśnieniem z kolektora a pozycji na krótkim dolocie napowietrza gruszkę aby wróciła do normalnej pozycji. A ten kapturek jest po to aby to wyjście się nie zabrudziło albo zatkało.shellah pisze:jak całkiem zatkam ten wolny krociec z drugiej strony zaworu i to po przekroczeniu 4 tyś gruszka normalnie otwiera klapki ale jak puszczę gaz to tak jakby powietrze w układzie nie miało ujścia i gruszka nie wraca do normalnej pozycji.
Podobne są przy sterowaniu niektórych gaźników i przy niektórych podciśnieniowych regulatorach wyprzedzenia zapłonu.