Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] SWAP NA 2.8 30V

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
Rastaman25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 290
Rejestracja: 03 gru 2011, 13:57
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: Rastaman25 » 20 lis 2016, 21:11

Leo jak nie przełoży? Wszystko się da zrobić. Kwestia ile chce wydać na to pieniędzy...

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 20 lis 2016, 21:32

nie przełoży, bo będzie szkoda mu pieniędzy. Chyba, że będzie albo super bogaty albo super niespełna rozumu.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

zzzagubiony
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 298
Rejestracja: 14 lut 2011, 13:15
Lokalizacja: Katowice

Post autor: zzzagubiony » 21 lis 2016, 12:58

lapy pasuja skrzynia pasuje z tego co wiem
najwiekszy problem przerobka wiazki

troche pomodzenia pod maska i bedzie hulac

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 21 lis 2016, 13:23

no.
Powodzenia. Niech robi.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 lis 2016, 15:53

Chyba największy problem to wydech, ktoś pisał że trzeba wsadzić kolektory wydechowe z C4 a i tak trzeba wgiąć podłużnicę aby silnik nie tłukł się o nią.

A elektryka też do ogarnięcia szczególnie, że późniejsze silniki mają całą wiązkę wypinaną razem z komputerem pod maską. Jeśli chce się zrobić na szybko to można nie używać kostek, które się dublują z instalacją Audi 80 to zostanie podłączeni kilku plusów po zapłonie i wyłączenie immo (dobrze by było też podpiąć przekaźnik pompy paliwa oraz sygnał obrotów dla obrotomierza).

[ Dodano: 2016-11-21, 15:51 ]
Do tego pamiętaj że ten silnik nie odpali z kołem zamachowym z ABC/AAH bo potrzebne jest taki z osobnym wieńcem dla czujnika położenia wału.

Leo, może autor jest w tym 1% osób, które zapowiadają swap i je robią.

[ Dodano: 2016-11-21, 15:53 ]
Zresztą już był kiedyś temat: https://audi80.pl/topics79/abc-swap- ... t70404.htm
Jeśli autor będzie się tak zabierał za swap jak za szukanie informacji to może rzeczywiście może nie wyjść.

[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2016-11-21, 15:59 ]
Dzięki Maćku - scaliłem te tematy!
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Wróbel V6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 23 lip 2017, 20:26

Post autor: Wróbel V6 » 23 lip 2017, 20:33

Witam! Czy wspomniany czujnik obrotów wału jest w obudowie skrzyni w 30V czy w bloku silnika?
Sprzęgło z zamachem z 30V podejdzie do skrzyni od ABC w Quattro?
Nosze się z zamiarem właśnie takiego swapa i takie na razie mam pytania do znawców ;)
Ogólnie ktoś użytkował taki silnik? Oczywiście nie koniecznie w b4
Ostatnio zmieniony 23 lip 2017, 20:48 przez Wróbel V6, łącznie zmieniany 1 raz.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 23 lip 2017, 22:25

Wróbel V6 pisze:Ogólnie ktoś użytkował taki silnik? Oczywiście nie koniecznie w b4
Ja, dość niedługo. Świetny motor o stosunku "fajnie do jak pierdyknie robi się za drogo" zupełnie jak mój ADR i ma podobną chorobę do ADRa.
Jest cholernie trwały, mało awaryjny ale...
...ale jednak skomplikowany i jak się zacznie coś dziać, a bywa to kompleksowo upierdliwe, można się można zapienić, bo choćby przy temacie rozrządu już jest się czym bawić -łańcuszki i pasek, napinanie, że nie wspomnę o tak oczywistych sprawach jak ilość zaworów/popychaczy/uszczelniaczy.
To samo ma właśnie ADR -ekonomiczny, elastyczny o całkiem niezłych jak na moc osiągach. Bardzo trwały i przyjazny.
Ale w przypadku pecha można się zdziwić jak głupie 1.8 może być skomplikowane i jakie są koszta serwisu 125 koni.
Przesiadkę z ABC na którąś z 2.8 30V można porównać do przesiadki z 1.8 na jednopunkcie jak z Golfa na 1.8 ADR.

Ogólnie gdybym miał wybór przy zakupie to bym olał ABC -jest prosty do bólu, tani w serwisie i mało wymagający przy LPG ale nie te osiągi jednak. W C4 Avant ABC z manualem w oście idzie tak jak zaciążone automatem i napędem Quattro ACK 2.8 30v paląc przy tym porównywalnie.

Takie ACK to zdecydowanie porządny silnik ale jeżeli stan wyjściowy budzi wątpliwości to omijaj łukiem. Właśnie dlatego kupiłem w końcu muła ABC z ASB, bo kilka ACK jakie sprawdziłem wymagały poważnego wkładu, lub stały na jego progu.

Stara prawda -używany silnik wyłącznie ze znanego auta albo jeżdżący do sprawdzenia. I reguła do znudzenia:
-wyjęte mają "przebieg 230 000, nie widział gazu"
-te w aucie "do sprawdzenia na miejscu, o kurde akku padło".

Aha -no i to silnik co wsadzasz i koniec. Oczywiście jest legenda o "softcie na 225 koni co miał koleś i to latało" ale może za mało szukałem jednak nie znam żadnych potwierdzeń na tą teorię. To nie uturbiak, że się da dopasać potem.

Skracając -jak w dobrym stanie to porządny olej i silnik super. Solidna konstrukcja, a jej ewentualne wady wynikają głównie z serwisowania i cóż, wieku.
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 23 lip 2017, 23:14

Wróbel V6 pisze:Ogólnie ktoś użytkował taki silnik? Oczywiście nie koniecznie w b4
Były przynajmniej dwa takie swapy na forum jak dobrze pamiętam.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Wróbel V6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 23 lip 2017, 20:26

Post autor: Wróbel V6 » 23 lip 2017, 23:19

Dzięki za dosyć wyczerpującą odpowiedź co do silnika. Nie przerażają mnie jakoś te rzeczy bo śmiem twierdzić że silnik skomplikowany jest porównywalnie z 1.8T tudzież z wspomnianym przez Ciebie 1.8 20V. Teraz czekam na konkretne podpowiedzi co do swapa:
1. jak to jest z tymi kolektorami wydechowymi (czy problem występuje też gdy robie kompletny wydech nie ruszając seryjnego żeliwniaka jedynie)
2. Czujnik obrotów wału gdzie jest
3. Czy sprzęgło z 30V pasuje do skrzyni od ABC

Edit
Dzięki za info poszukam na forum ;)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 24 lip 2017, 09:44

1. Jedna osoba wsadzała kolektor z C4ki 30V i też trzeba było wgnieść podłużnicę aby weszło.
2. na łączeniu skrzyni z silnikiem. w skrzyni jest wycięcie ponoć pasuje
3. docisk i tarczą mają trochę inne numery, różnią się literką na końcu pomiędzy ABC a ACK. Choć da się wsadzić sprzęgło od ABC do ACK tylko silnik nie odpali bo sprzęgło nie ma osobnego wieńca 60-2 dla czujnika.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Wróbel V6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 23 lip 2017, 20:26

Post autor: Wróbel V6 » 25 lip 2017, 09:54

pytanie z innej beczki jak bym wsadzał 1.8T to czy na skrzynie od v6 to siądzie normalnie?
Ostatnio zmieniony 25 lip 2017, 10:59 przez Wróbel V6, łącznie zmieniany 1 raz.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 lip 2017, 10:19

Tak. Chyba nawet jak kupisz poduszki i łapy od silnika ADR z cabrio to mocowania silnika nie będziesz musiał dorabiać.
Skrzynia będzie pasować jedynie jeśli na skrzyni zostanie tulejka ustalająca to trzeba będzie wyjąć.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga