[ABC] SWAP NA 2.8 30V
- Rastaman25
- Forum Audi 80
- Posty: 290
- Rejestracja: 03 gru 2011, 13:57
- Lokalizacja: Brzesko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 14 lut 2011, 13:15
- Lokalizacja: Katowice
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4741
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Chyba największy problem to wydech, ktoś pisał że trzeba wsadzić kolektory wydechowe z C4 a i tak trzeba wgiąć podłużnicę aby silnik nie tłukł się o nią.
A elektryka też do ogarnięcia szczególnie, że późniejsze silniki mają całą wiązkę wypinaną razem z komputerem pod maską. Jeśli chce się zrobić na szybko to można nie używać kostek, które się dublują z instalacją Audi 80 to zostanie podłączeni kilku plusów po zapłonie i wyłączenie immo (dobrze by było też podpiąć przekaźnik pompy paliwa oraz sygnał obrotów dla obrotomierza).
[ Dodano: 2016-11-21, 15:51 ]
Do tego pamiętaj że ten silnik nie odpali z kołem zamachowym z ABC/AAH bo potrzebne jest taki z osobnym wieńcem dla czujnika położenia wału.
Leo, może autor jest w tym 1% osób, które zapowiadają swap i je robią.
[ Dodano: 2016-11-21, 15:53 ]
Zresztą już był kiedyś temat: https://audi80.pl/topics79/abc-swap- ... t70404.htm
Jeśli autor będzie się tak zabierał za swap jak za szukanie informacji to może rzeczywiście może nie wyjść.
[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2016-11-21, 15:59 ]
Dzięki Maćku - scaliłem te tematy!
A elektryka też do ogarnięcia szczególnie, że późniejsze silniki mają całą wiązkę wypinaną razem z komputerem pod maską. Jeśli chce się zrobić na szybko to można nie używać kostek, które się dublują z instalacją Audi 80 to zostanie podłączeni kilku plusów po zapłonie i wyłączenie immo (dobrze by było też podpiąć przekaźnik pompy paliwa oraz sygnał obrotów dla obrotomierza).
[ Dodano: 2016-11-21, 15:51 ]
Do tego pamiętaj że ten silnik nie odpali z kołem zamachowym z ABC/AAH bo potrzebne jest taki z osobnym wieńcem dla czujnika położenia wału.
Leo, może autor jest w tym 1% osób, które zapowiadają swap i je robią.
[ Dodano: 2016-11-21, 15:53 ]
Zresztą już był kiedyś temat: https://audi80.pl/topics79/abc-swap- ... t70404.htm
Jeśli autor będzie się tak zabierał za swap jak za szukanie informacji to może rzeczywiście może nie wyjść.
[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2016-11-21, 15:59 ]
Dzięki Maćku - scaliłem te tematy!
Witam! Czy wspomniany czujnik obrotów wału jest w obudowie skrzyni w 30V czy w bloku silnika?
Sprzęgło z zamachem z 30V podejdzie do skrzyni od ABC w Quattro?
Nosze się z zamiarem właśnie takiego swapa i takie na razie mam pytania do znawców
Ogólnie ktoś użytkował taki silnik? Oczywiście nie koniecznie w b4
Sprzęgło z zamachem z 30V podejdzie do skrzyni od ABC w Quattro?
Nosze się z zamiarem właśnie takiego swapa i takie na razie mam pytania do znawców
Ogólnie ktoś użytkował taki silnik? Oczywiście nie koniecznie w b4
Ostatnio zmieniony 23 lip 2017, 20:48 przez Wróbel V6, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja, dość niedługo. Świetny motor o stosunku "fajnie do jak pierdyknie robi się za drogo" zupełnie jak mój ADR i ma podobną chorobę do ADRa.Wróbel V6 pisze:Ogólnie ktoś użytkował taki silnik? Oczywiście nie koniecznie w b4
Jest cholernie trwały, mało awaryjny ale...
...ale jednak skomplikowany i jak się zacznie coś dziać, a bywa to kompleksowo upierdliwe, można się można zapienić, bo choćby przy temacie rozrządu już jest się czym bawić -łańcuszki i pasek, napinanie, że nie wspomnę o tak oczywistych sprawach jak ilość zaworów/popychaczy/uszczelniaczy.
To samo ma właśnie ADR -ekonomiczny, elastyczny o całkiem niezłych jak na moc osiągach. Bardzo trwały i przyjazny.
Ale w przypadku pecha można się zdziwić jak głupie 1.8 może być skomplikowane i jakie są koszta serwisu 125 koni.
Przesiadkę z ABC na którąś z 2.8 30V można porównać do przesiadki z 1.8 na jednopunkcie jak z Golfa na 1.8 ADR.
Ogólnie gdybym miał wybór przy zakupie to bym olał ABC -jest prosty do bólu, tani w serwisie i mało wymagający przy LPG ale nie te osiągi jednak. W C4 Avant ABC z manualem w oście idzie tak jak zaciążone automatem i napędem Quattro ACK 2.8 30v paląc przy tym porównywalnie.
Takie ACK to zdecydowanie porządny silnik ale jeżeli stan wyjściowy budzi wątpliwości to omijaj łukiem. Właśnie dlatego kupiłem w końcu muła ABC z ASB, bo kilka ACK jakie sprawdziłem wymagały poważnego wkładu, lub stały na jego progu.
Stara prawda -używany silnik wyłącznie ze znanego auta albo jeżdżący do sprawdzenia. I reguła do znudzenia:
-wyjęte mają "przebieg 230 000, nie widział gazu"
-te w aucie "do sprawdzenia na miejscu, o kurde akku padło".
Aha -no i to silnik co wsadzasz i koniec. Oczywiście jest legenda o "softcie na 225 koni co miał koleś i to latało" ale może za mało szukałem jednak nie znam żadnych potwierdzeń na tą teorię. To nie uturbiak, że się da dopasać potem.
Skracając -jak w dobrym stanie to porządny olej i silnik super. Solidna konstrukcja, a jej ewentualne wady wynikają głównie z serwisowania i cóż, wieku.
Dzięki za dosyć wyczerpującą odpowiedź co do silnika. Nie przerażają mnie jakoś te rzeczy bo śmiem twierdzić że silnik skomplikowany jest porównywalnie z 1.8T tudzież z wspomnianym przez Ciebie 1.8 20V. Teraz czekam na konkretne podpowiedzi co do swapa:
1. jak to jest z tymi kolektorami wydechowymi (czy problem występuje też gdy robie kompletny wydech nie ruszając seryjnego żeliwniaka jedynie)
2. Czujnik obrotów wału gdzie jest
3. Czy sprzęgło z 30V pasuje do skrzyni od ABC
Edit
Dzięki za info poszukam na forum
1. jak to jest z tymi kolektorami wydechowymi (czy problem występuje też gdy robie kompletny wydech nie ruszając seryjnego żeliwniaka jedynie)
2. Czujnik obrotów wału gdzie jest
3. Czy sprzęgło z 30V pasuje do skrzyni od ABC
Edit
Dzięki za info poszukam na forum
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4741
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
1. Jedna osoba wsadzała kolektor z C4ki 30V i też trzeba było wgnieść podłużnicę aby weszło.
2. na łączeniu skrzyni z silnikiem. w skrzyni jest wycięcie ponoć pasuje
3. docisk i tarczą mają trochę inne numery, różnią się literką na końcu pomiędzy ABC a ACK. Choć da się wsadzić sprzęgło od ABC do ACK tylko silnik nie odpali bo sprzęgło nie ma osobnego wieńca 60-2 dla czujnika.
2. na łączeniu skrzyni z silnikiem. w skrzyni jest wycięcie ponoć pasuje
3. docisk i tarczą mają trochę inne numery, różnią się literką na końcu pomiędzy ABC a ACK. Choć da się wsadzić sprzęgło od ABC do ACK tylko silnik nie odpali bo sprzęgło nie ma osobnego wieńca 60-2 dla czujnika.