Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 AAH ] Wszystkie informacje na temat tego silnika

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 04 cze 2010, 21:48

Zobacz na cewki, który to jest pierwszy cylinder. Druga sonda powinna być od przeciwległej głowicy, przynajmniej tak mi się zdaje.

maciek259
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 17 mar 2009, 17:54
Lokalizacja: wałcz

Post autor: maciek259 » 16 cze 2010, 15:47

koledzy mam do was jeszcze jedno pytanie, czy wiecie ile kosztuje czujnik halla?

Awatar użytkownika
p371
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 23 cze 2009, 23:15
Lokalizacja: Warszawa Siedlce

Post autor: p371 » 16 cze 2010, 16:07

maciek259 pisze:koledzy mam do was jeszcze jedno pytanie, czy wiecie ile kosztuje czujnik halla?
Na szrocie ok 50-80zł, nowy ori dużo. Ja wymieniałem już 2 razy, czujnik ze szrotu podziałał 4 miesiące i zdecydowałem się kupić coś takiego http://allegro.pl/item1058272554_czujni ... 01027.html
i działa i mam gwarancję na rok.
........................
Aukcja zarchiwizowana :arrow: http://archi.inosak.org/db/item1058272554_1.html
Ostatnio zmieniony 12 lip 2010, 18:41 przez p371, łącznie zmieniany 3 razy.

hugo_boss86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 26 lut 2010, 14:45

Post autor: hugo_boss86 » 17 cze 2010, 13:50

Panowie skoro juz tak o AAH twardo mowa to ja może zadam nurtujące mnie dość pytanie a właściwie kilka.. czy jak silnik bierze olej mocno (litra na 1000km) to jest jakakolwiek inna przyczyna nizeli uszczelniacze? jaki ewentualny koszt takiej roboty.. dodam że ze zbiorniczka wyrownawczego malo bo malo ale schodzi trochu płyn chłodniczy i czasami trzeba dolac.. (o wiele mniej schodzi niz oleju..) co do tego oleju jeszcze, zauwazylem raz czy dwa razy ze troszku kopcil ale bez tragedii.. co powiecie na ten temat? jaki mozliwy koszt remontu (części) robota robotą mam dobrego mechanika ale wole podeprzec się wypowiedziami ludzi którzy moga temat znac na wlasnej skorze.. dziekuje za wszelkie odpowiedzi :-|

Awatar użytkownika
Adaś Lee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 25 sie 2009, 14:59
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: Adaś Lee » 17 cze 2010, 14:11

Na moje oko to silnik ewidentnie do remontu się nadaje porządnego. Posprawdzaj jeszcze ciśnienie, żeby się upewnić.

Znikający płyn ze zbiorniczka to może być powolne kapanie z korka spustowego na chłodnicy, a może być wydmuchana uszczelka pod głowicą. Nie grzeje się jakoś niestandardowo? Nie włączają Ci się bardzo często wentylatory?

Silnik czysty? nie leje się nigdzie, np po silniku z tyłu? Było kilka tematów o cieknących uszczelniaczach z tyłu silnika, z przodu silnika, na wałku rozrządu, o oleju pod kolektorem ssącym. Jeżeli to nie to, to ewidentnie ogromne ilości zjada, z tego co mówisz kolego. Kopci na niebiesko jak przegazujesz? Do zrobienia uszczelniacze i/lub pierścienie.

Co do cen to pewności nie mam, ja po prostu zmieniłem dół silnika na inny. Świta mi po głowie około 100zł za komplet pierścieni i uszczelniaczy na tłok.
Pozdrawiam,
Adaś


Sedan AAH Quattro

cypis303
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 10 kwie 2009, 00:36

Post autor: cypis303 » 17 cze 2010, 23:42

maciek259 pisze:koledzy mam do was jeszcze jedno pytanie, czy wiecie ile kosztuje czujnik halla?
czujniki nowe moge sprzedac po ci po 60 zl/sztuka dowolna ilosc. zamienniczek, ale nowy. jest to taki maly piard w tej metalowej pokrywce ktora sie wykreca, trzeba tylko stary wywalic, wsadzic nowy rozbic nity mlotkiem i kabelki polaczyc :D
wymienilem sobie i smiga juz poltorej roku bez pierdniecia ;)

Awatar użytkownika
lars
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 170
Rejestracja: 18 cze 2010, 19:37
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: lars » 11 lip 2010, 19:27

Mam małe pytanie.
Co to jest?
http://img138.imageshack.us/i/c1219085510kopia.jpg/
Zaznaczone na czerwono.
Ostatnio zacząłem słyszeć i czuć na tym tj. "cykanie" , czego może to być przyczyną?
Było: Audi B4 AAH
Był: Smart Cdi.
Było: Audi A4 B7 2.0TDI BPW
Jest: VW Passat 1,9TDi
Jest: Porsche 911
Jest: VW T3

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 11 lip 2010, 19:46

zaworek od zbiorniczka węgla aktywnego <ok>
czytaj również zaworek od oparów ze zbiornika paliwa ;-)
jak cyka znaczy że działa, z reguły słychać po odpaleniu gdy auto chodzi na ssaniu.

Awatar użytkownika
szuan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1372
Rejestracja: 08 gru 2007, 00:10
Lokalizacja: Śląsk! - SWD/smi
Kontakt:

Post autor: szuan » 13 lip 2010, 18:06

aż wstyd zapytać, ale musze się dowiedzieć, a więc:

właściciele AAH, gdzie znajde numery silnika? :oops:

z góry dzięki za odpowiedź, pozdrawiam.

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 13 lip 2010, 22:26

Chyba TU
"Strup"
Kolejny strup, ale oszczędny



Najlepsze części do Audi 80. Polecam.
KLIK

Awatar użytkownika
lars
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 170
Rejestracja: 18 cze 2010, 19:37
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: lars » 23 lip 2010, 11:36

Dziki pisze:zaworek od zbiorniczka węgla aktywnego <ok>
czytaj również zaworek od oparów ze zbiornika paliwa ;-)
jak cyka znaczy że działa, z reguły słychać po odpaleniu gdy auto chodzi na ssaniu.
Wielkie dzięki, za rozwianie moich wątpliwości. :)

Awatar użytkownika
lukiii
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 31 sty 2010, 13:58
Lokalizacja: P O

Post autor: lukiii » 25 lip 2010, 21:40

witam ponownie:(
pytanie tego typu:
co odpowiada za ssanie"pytanie moje wzieło sie z tego że po dłuższym postoju-ostygnieciu auta-po nocy jest problem po zapaleniu silnika.problem nie polega na długim kręceniu-silnik zapala juz po paru obrotach lecz jak juz zapali,ma nierówną prace,trzęsie się i nie może wskoczyć na normalne obroty przy czym świeci sie kontrolka ładowania i ładowanie pokazuje ok 12v.gdy dodaje delikatnie gazu wszystko sie uspokaja(obroty silnika i ładowanie też)
myślałem już może o założeniu zaworka zwrotnego niedaleko filtra paliwa-może to być to?co sądzicie o tej sprawie?
aha dodam ze jakiś czas temu miałem ciąganą przepustnice do czyszczenia.czy wymaga ona adaptacji?w podobnym czasie tez zmieniany był filtr paliwa.
ta usterka nie pojawiła sie nagle-zaobserwowałem że z czasem sie pogarszało.:(
2,8 174hp :)

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 25 lip 2010, 22:09

lukiii pisze:myślałem już może o założeniu zaworka zwrotnego niedaleko filtra paliwa-może to być to?
To nie diesel że pompa wtryskowa przy silniku zaciąga paliwo ze zbiornika. Tutaj jeśli miałbyś nieszczelność na drodze zbiornik>lista wtryskowa to poczułbyś na pewno benzynę którą by wyganiała pompa.
Sprawdź na VAGu rano przed odpaleniem jaką temperaturę cieczy widzi silnik, czy działa wyłącznik przepustnicy... Można też sprawdzić to mirnikiem ale trzeba poszukać na których pinach której kostki i jakie powinny być wartości dla czujnika temperatury.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
lukiii
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 31 sty 2010, 13:58
Lokalizacja: P O

Post autor: lukiii » 26 lip 2010, 01:47

nie mam vaga wiec nie dam rady z tym...
co sugerujesz? co to może być?
2,8 174hp :)

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 26 lip 2010, 20:33

lukiii pisze:co sugerujesz?
Sprawdzić czy nie ma nieszczelności w dolocie, obejrzeć i wymyć silniczek krokowy stabilizacji wolnych obrotów. Profilaktycznie zmienić czujnik temperatury dla komputera...
Czyli standard przy diagnozowaniu na oślep podobnych przypadłości.
Później poszukam na której wtyczce sprawdzić można miernikiem czujnik zamkniętej przypustnicy.
Części samochodowe online - Motostacja

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga