[B4 AAH ] Wszystkie informacje na temat tego silnika
Na szrocie ok 50-80zł, nowy ori dużo. Ja wymieniałem już 2 razy, czujnik ze szrotu podziałał 4 miesiące i zdecydowałem się kupić coś takiego http://allegro.pl/item1058272554_czujni ... 01027.htmlmaciek259 pisze:koledzy mam do was jeszcze jedno pytanie, czy wiecie ile kosztuje czujnik halla?
i działa i mam gwarancję na rok.
........................
Aukcja zarchiwizowana http://archi.inosak.org/db/item1058272554_1.html
Ostatnio zmieniony 12 lip 2010, 18:41 przez p371, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 26 lut 2010, 14:45
Panowie skoro juz tak o AAH twardo mowa to ja może zadam nurtujące mnie dość pytanie a właściwie kilka.. czy jak silnik bierze olej mocno (litra na 1000km) to jest jakakolwiek inna przyczyna nizeli uszczelniacze? jaki ewentualny koszt takiej roboty.. dodam że ze zbiorniczka wyrownawczego malo bo malo ale schodzi trochu płyn chłodniczy i czasami trzeba dolac.. (o wiele mniej schodzi niz oleju..) co do tego oleju jeszcze, zauwazylem raz czy dwa razy ze troszku kopcil ale bez tragedii.. co powiecie na ten temat? jaki mozliwy koszt remontu (części) robota robotą mam dobrego mechanika ale wole podeprzec się wypowiedziami ludzi którzy moga temat znac na wlasnej skorze.. dziekuje za wszelkie odpowiedzi :-|
Na moje oko to silnik ewidentnie do remontu się nadaje porządnego. Posprawdzaj jeszcze ciśnienie, żeby się upewnić.
Znikający płyn ze zbiorniczka to może być powolne kapanie z korka spustowego na chłodnicy, a może być wydmuchana uszczelka pod głowicą. Nie grzeje się jakoś niestandardowo? Nie włączają Ci się bardzo często wentylatory?
Silnik czysty? nie leje się nigdzie, np po silniku z tyłu? Było kilka tematów o cieknących uszczelniaczach z tyłu silnika, z przodu silnika, na wałku rozrządu, o oleju pod kolektorem ssącym. Jeżeli to nie to, to ewidentnie ogromne ilości zjada, z tego co mówisz kolego. Kopci na niebiesko jak przegazujesz? Do zrobienia uszczelniacze i/lub pierścienie.
Co do cen to pewności nie mam, ja po prostu zmieniłem dół silnika na inny. Świta mi po głowie około 100zł za komplet pierścieni i uszczelniaczy na tłok.
Znikający płyn ze zbiorniczka to może być powolne kapanie z korka spustowego na chłodnicy, a może być wydmuchana uszczelka pod głowicą. Nie grzeje się jakoś niestandardowo? Nie włączają Ci się bardzo często wentylatory?
Silnik czysty? nie leje się nigdzie, np po silniku z tyłu? Było kilka tematów o cieknących uszczelniaczach z tyłu silnika, z przodu silnika, na wałku rozrządu, o oleju pod kolektorem ssącym. Jeżeli to nie to, to ewidentnie ogromne ilości zjada, z tego co mówisz kolego. Kopci na niebiesko jak przegazujesz? Do zrobienia uszczelniacze i/lub pierścienie.
Co do cen to pewności nie mam, ja po prostu zmieniłem dół silnika na inny. Świta mi po głowie około 100zł za komplet pierścieni i uszczelniaczy na tłok.
czujniki nowe moge sprzedac po ci po 60 zl/sztuka dowolna ilosc. zamienniczek, ale nowy. jest to taki maly piard w tej metalowej pokrywce ktora sie wykreca, trzeba tylko stary wywalic, wsadzic nowy rozbic nity mlotkiem i kabelki polaczycmaciek259 pisze:koledzy mam do was jeszcze jedno pytanie, czy wiecie ile kosztuje czujnik halla?
wymienilem sobie i smiga juz poltorej roku bez pierdniecia
Mam małe pytanie.
Co to jest?
http://img138.imageshack.us/i/c1219085510kopia.jpg/
Zaznaczone na czerwono.
Ostatnio zacząłem słyszeć i czuć na tym tj. "cykanie" , czego może to być przyczyną?
Co to jest?
http://img138.imageshack.us/i/c1219085510kopia.jpg/
Zaznaczone na czerwono.
Ostatnio zacząłem słyszeć i czuć na tym tj. "cykanie" , czego może to być przyczyną?
witam ponownie:(
pytanie tego typu:
co odpowiada za ssanie"pytanie moje wzieło sie z tego że po dłuższym postoju-ostygnieciu auta-po nocy jest problem po zapaleniu silnika.problem nie polega na długim kręceniu-silnik zapala juz po paru obrotach lecz jak juz zapali,ma nierówną prace,trzęsie się i nie może wskoczyć na normalne obroty przy czym świeci sie kontrolka ładowania i ładowanie pokazuje ok 12v.gdy dodaje delikatnie gazu wszystko sie uspokaja(obroty silnika i ładowanie też)
myślałem już może o założeniu zaworka zwrotnego niedaleko filtra paliwa-może to być to?co sądzicie o tej sprawie?
aha dodam ze jakiś czas temu miałem ciąganą przepustnice do czyszczenia.czy wymaga ona adaptacji?w podobnym czasie tez zmieniany był filtr paliwa.
ta usterka nie pojawiła sie nagle-zaobserwowałem że z czasem sie pogarszało.
pytanie tego typu:
co odpowiada za ssanie"pytanie moje wzieło sie z tego że po dłuższym postoju-ostygnieciu auta-po nocy jest problem po zapaleniu silnika.problem nie polega na długim kręceniu-silnik zapala juz po paru obrotach lecz jak juz zapali,ma nierówną prace,trzęsie się i nie może wskoczyć na normalne obroty przy czym świeci sie kontrolka ładowania i ładowanie pokazuje ok 12v.gdy dodaje delikatnie gazu wszystko sie uspokaja(obroty silnika i ładowanie też)
myślałem już może o założeniu zaworka zwrotnego niedaleko filtra paliwa-może to być to?co sądzicie o tej sprawie?
aha dodam ze jakiś czas temu miałem ciąganą przepustnice do czyszczenia.czy wymaga ona adaptacji?w podobnym czasie tez zmieniany był filtr paliwa.
ta usterka nie pojawiła sie nagle-zaobserwowałem że z czasem sie pogarszało.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
To nie diesel że pompa wtryskowa przy silniku zaciąga paliwo ze zbiornika. Tutaj jeśli miałbyś nieszczelność na drodze zbiornik>lista wtryskowa to poczułbyś na pewno benzynę którą by wyganiała pompa.lukiii pisze:myślałem już może o założeniu zaworka zwrotnego niedaleko filtra paliwa-może to być to?
Sprawdź na VAGu rano przed odpaleniem jaką temperaturę cieczy widzi silnik, czy działa wyłącznik przepustnicy... Można też sprawdzić to mirnikiem ale trzeba poszukać na których pinach której kostki i jakie powinny być wartości dla czujnika temperatury.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Sprawdzić czy nie ma nieszczelności w dolocie, obejrzeć i wymyć silniczek krokowy stabilizacji wolnych obrotów. Profilaktycznie zmienić czujnik temperatury dla komputera...lukiii pisze:co sugerujesz?
Czyli standard przy diagnozowaniu na oślep podobnych przypadłości.
Później poszukam na której wtyczce sprawdzić można miernikiem czujnik zamkniętej przypustnicy.