[B4 2.0 ABK] Błąd airbaga n153
Numer mojego sterownika airbag : 8A0 959 655 C
Chodzi Ci o to żeby przed pomiarem odłączyć jeszcze wtyczki od obu poduszek oraz drugiego napinacza pasów ? i to wszystko przy odłączonym aku ?
Chodzi Ci o to żeby przed pomiarem odłączyć jeszcze wtyczki od obu poduszek oraz drugiego napinacza pasów ? i to wszystko przy odłączonym aku ?
Moje Coupe
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=95470
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=95470
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8387
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Zrób pierw łatwiejsze bo masz vag-a odłącz aku odłącz wadliwy zapalnik przy samym napinaczu i podłącz aku odczytaj błędy jeżeli błąd nie zmieni się na "zwarcie" to wina jest w przewodach, wtedy zrób druga procedurę z miernikiem.
Chodzi mi o to bys miernikiem nie mierzył oporności zapalnika bo miernik ma wystarczająco napięcia by wystrzelić 1/100 wiec jest ryzyko. I jeżeli nie jesteś pewny przy mierzeniu w kostce sterownika to lepiej odłączyć pozostałe zapalniki.zakwas pisze:Chodzi Ci o to żeby przed pomiarem odłączyć jeszcze wtyczki od obu poduszek oraz drugiego napinacza pasów ? i to wszystko przy odłączonym aku ?
Komunikat bledu po odlaczeniu zapalnika pozostaje ten sam.
Zapomnialem dodac,ze przed tym jak sterownik wywalil ów błąd borykałem się z takim oto komunikatem:
1 Fault Found:
01025 - Trigger for On Board Diagnostic Lamp: Malfunction
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
W każdym razie przystępuję do drugiego kroku.
Zapomnialem dodac,ze przed tym jak sterownik wywalil ów błąd borykałem się z takim oto komunikatem:
1 Fault Found:
01025 - Trigger for On Board Diagnostic Lamp: Malfunction
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
W każdym razie przystępuję do drugiego kroku.
Moje Coupe
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=95470
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=95470
Wyciągnąłem cały sterownik.Piny są opisane na wtyczce do niego.Oznaczyłem je na zdjęciu
Zdjęcia : https://picasaweb.google.com/1111900701 ... gcTxpMGOCw
Na 1 i 2 Pinie miało być 0-5ohm.Jest 220ohm.Tak samo na 3 i 4
Zdjęcia : https://picasaweb.google.com/1111900701 ... gcTxpMGOCw
Na 1 i 2 Pinie miało być 0-5ohm.Jest 220ohm.Tak samo na 3 i 4
Moje Coupe
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=95470
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=95470
Zmierzylem
Pomiedzy wtyczka napinacza pasow a wtyczka do sterownika na 1 pinie - rezystancja 1ohm
Pomiedzy wtyczka napinacza pasow a wtyczka do sterownika na 2 pinie - rezystancja 1,5ohma
Pomiedzy wtyczka napinacza pasow a wtyczka do sterownika na 1 pinie - rezystancja 1ohm
Pomiedzy wtyczka napinacza pasow a wtyczka do sterownika na 2 pinie - rezystancja 1,5ohma
Moje Coupe
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=95470
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=95470
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8387
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
A między 1-2 w wtyczce sensora? po zdjęciu zapalnika. Przydało by się porównać z drugą i tam też zdjąć z zapalnika. Jezeli wyjdzie to samo to wychodzi ze zapalnik uszkodzony (zdarza się) ale interesuje mnie wtyczka air mają wtyczki zwarciowe zdjęcie powoduje zamknięcie obwodu co mnie nie pokoi że błąd się nie zmienił.
Pomiedzy 1 a 2 pinem wtyczki sterownika przy odlaczonym zapalniku i akumulatorze 0-0,4ohm
Co o tym sadzisz?
Oczywiscie porownam z drugą stroną. Pin 3 i 4 ?
[ Dodano: 2016-06-12, 14:45 ]
Wartosci zmierzone przy rozłączonym napinaczu pasów od strony pasażera
między pinem 3 a 4 0,5-0-6ohm
między pinem 3 a zapalnikiem 0,5-0,6ohm
między pinem 4 a za zapalnikiem 0,5-0,6ohm
Co o tym sadzisz?
Oczywiscie porownam z drugą stroną. Pin 3 i 4 ?
[ Dodano: 2016-06-12, 14:45 ]
Wartosci zmierzone przy rozłączonym napinaczu pasów od strony pasażera
między pinem 3 a 4 0,5-0-6ohm
między pinem 3 a zapalnikiem 0,5-0,6ohm
między pinem 4 a za zapalnikiem 0,5-0,6ohm
Moje Coupe
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=95470
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=95470
Sprawdziłem
Po odłączeniu zapalnika od strony pasażera wyskakuje ten sam błąd.
Dla potwierdzenia :
2 Faults Found:
00654 - Seat Belt Tensioner Igniter: Driver Side (N153)
32-00 - Resistance too High
00655 - Seat Belt Tensioner Igniter: Passenger Side (N154)
32-00 - Resistance too High
Po odłączeniu zapalnika od strony pasażera wyskakuje ten sam błąd.
Dla potwierdzenia :
2 Faults Found:
00654 - Seat Belt Tensioner Igniter: Driver Side (N153)
32-00 - Resistance too High
00655 - Seat Belt Tensioner Igniter: Passenger Side (N154)
32-00 - Resistance too High
Moje Coupe
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=95470
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=95470
Opornosc na obu zapalnikach jest identyczna na podziałce 20kOhm..
Chyba,ze miernik mam do bani
Sterownik walnięty ?
Chyba,ze miernik mam do bani
Sterownik walnięty ?
Moje Coupe
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=95470
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=95470
Podpiąłem tylko napinacz pasa kierowcy pod wtyczke z drugiej strony -> strona pasażera. Błąd n154 zniknął.
To znaczy,że napinacz kierowcy i pasażera są na pewno sprawne.
Sterownik airbag zaczął mieć mały problem ze zczytywaniem błędów.Na 5 prób ,dwa razy udało mi się otworzyć w pełni "fault codes" na vagcomie.
Po tym moim pomiarze ciągłości obwodów i wynikach,które podałem uważasz,że wiązka kierowcy jest sprawna?
To znaczy,że napinacz kierowcy i pasażera są na pewno sprawne.
Sterownik airbag zaczął mieć mały problem ze zczytywaniem błędów.Na 5 prób ,dwa razy udało mi się otworzyć w pełni "fault codes" na vagcomie.
Po tym moim pomiarze ciągłości obwodów i wynikach,które podałem uważasz,że wiązka kierowcy jest sprawna?
Moje Coupe
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=95470
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=95470
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga