Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Błąd airbaga n153

Awatar użytkownika
zakwas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 29 kwie 2014, 20:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: zakwas » 11 cze 2016, 23:43

Numer mojego sterownika airbag : 8A0 959 655 C

Chodzi Ci o to żeby przed pomiarem odłączyć jeszcze wtyczki od obu poduszek oraz drugiego napinacza pasów ? i to wszystko przy odłączonym aku ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 cze 2016, 09:39

Zrób pierw łatwiejsze bo masz vag-a odłącz aku odłącz wadliwy zapalnik przy samym napinaczu i podłącz aku odczytaj błędy jeżeli błąd nie zmieni się na "zwarcie" to wina jest w przewodach, wtedy zrób druga procedurę z miernikiem.
zakwas pisze:Chodzi Ci o to żeby przed pomiarem odłączyć jeszcze wtyczki od obu poduszek oraz drugiego napinacza pasów ? i to wszystko przy odłączonym aku ?
Chodzi mi o to bys miernikiem nie mierzył oporności zapalnika bo miernik ma wystarczająco napięcia by wystrzelić 1/100 wiec jest ryzyko. I jeżeli nie jesteś pewny przy mierzeniu w kostce sterownika to lepiej odłączyć pozostałe zapalniki.

Awatar użytkownika
zakwas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 29 kwie 2014, 20:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: zakwas » 12 cze 2016, 10:13

Komunikat bledu po odlaczeniu zapalnika pozostaje ten sam.

Zapomnialem dodac,ze przed tym jak sterownik wywalil ów błąd borykałem się z takim oto komunikatem:

1 Fault Found:
01025 - Trigger for On Board Diagnostic Lamp: Malfunction
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent


W każdym razie przystępuję do drugiego kroku.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 cze 2016, 10:31

No to jak błąd zostaje taki sam to masz uszkodzoną wiązkę tego zapalnika. Zobacz dokładnie wtykę sterownika może czymś została zalana i zasniedziało.

Awatar użytkownika
zakwas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 29 kwie 2014, 20:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: zakwas » 12 cze 2016, 11:43

Wyciągnąłem cały sterownik.Piny są opisane na wtyczce do niego.Oznaczyłem je na zdjęciu

Zdjęcia : https://picasaweb.google.com/1111900701 ... gcTxpMGOCw

Na 1 i 2 Pinie miało być 0-5ohm.Jest 220ohm.Tak samo na 3 i 4

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 cze 2016, 11:48

miałeś sprawdzić oporność kabli a nie sterownika w pierszym chodziło mi o wtyczke sterownika czyli ta z kablami czyli przejścia czy kable w porządku z odpiętym zapalnikiem Wtyczka sensora-wtyczka zapalnika

Awatar użytkownika
zakwas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 29 kwie 2014, 20:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: zakwas » 12 cze 2016, 12:22

Zmierzylem
Pomiedzy wtyczka napinacza pasow a wtyczka do sterownika na 1 pinie - rezystancja 1ohm
Pomiedzy wtyczka napinacza pasow a wtyczka do sterownika na 2 pinie - rezystancja 1,5ohma

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 cze 2016, 12:31

A między 1-2 w wtyczce sensora? po zdjęciu zapalnika. Przydało by się porównać z drugą i tam też zdjąć z zapalnika. Jezeli wyjdzie to samo to wychodzi ze zapalnik uszkodzony (zdarza się) ale interesuje mnie wtyczka air mają wtyczki zwarciowe zdjęcie powoduje zamknięcie obwodu co mnie nie pokoi że błąd się nie zmienił.

Awatar użytkownika
zakwas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 29 kwie 2014, 20:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: zakwas » 12 cze 2016, 14:45

Pomiedzy 1 a 2 pinem wtyczki sterownika przy odlaczonym zapalniku i akumulatorze 0-0,4ohm

Co o tym sadzisz?

Oczywiscie porownam z drugą stroną. Pin 3 i 4 ?

[ Dodano: 2016-06-12, 14:45 ]
Wartosci zmierzone przy rozłączonym napinaczu pasów od strony pasażera
między pinem 3 a 4 0,5-0-6ohm
między pinem 3 a zapalnikiem 0,5-0,6ohm
między pinem 4 a za zapalnikiem 0,5-0,6ohm

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 cze 2016, 16:14

Zobacz czy odpięcie od strony pasażera wywoła błąd zwarcia.

Wartości prawidłowe instalacja w porządku. Teraz pytanie sterownik czy zapalnik, meczy mnie to ze odpięcie zapalnika nie sypło innym błędem. Jak po pomiarze masz ewidentne zwarcie.

Awatar użytkownika
zakwas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 29 kwie 2014, 20:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: zakwas » 12 cze 2016, 16:28

Sprawdziłem
Po odłączeniu zapalnika od strony pasażera wyskakuje ten sam błąd.
Dla potwierdzenia :

2 Faults Found:
00654 - Seat Belt Tensioner Igniter: Driver Side (N153)
32-00 - Resistance too High
00655 - Seat Belt Tensioner Igniter: Passenger Side (N154)
32-00 - Resistance too High

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 cze 2016, 16:36

To zmień lewy napinacz pasa i powinno być ok. A ze trachniety to sprawdź w nim oporność zapalnika ale daj miernik na podzałke 20kOhm.

Awatar użytkownika
zakwas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 29 kwie 2014, 20:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: zakwas » 12 cze 2016, 17:49

Opornosc na obu zapalnikach jest identyczna na podziałce 20kOhm..
Chyba,ze miernik mam do bani

Sterownik walnięty ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 cze 2016, 18:11

Przydało by się podmienić napinacze podpiąć obrotnie lawy na prawy prawy na lewy i zobaczyć czy pójdzie błąd po zapalniku. No chyba że masz inny jeszcze.

Awatar użytkownika
zakwas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 29 kwie 2014, 20:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: zakwas » 12 cze 2016, 19:04

Podpiąłem tylko napinacz pasa kierowcy pod wtyczke z drugiej strony -> strona pasażera. Błąd n154 zniknął.
To znaczy,że napinacz kierowcy i pasażera są na pewno sprawne.

Sterownik airbag zaczął mieć mały problem ze zczytywaniem błędów.Na 5 prób ,dwa razy udało mi się otworzyć w pełni "fault codes" na vagcomie.

Po tym moim pomiarze ciągłości obwodów i wynikach,które podałem uważasz,że wiązka kierowcy jest sprawna?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy bezpieczeństwa Air bag i ABS”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl