[B4 2.0 ABK] Błąd airbaga n153
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Zrób pierw łatwiejsze bo masz vag-a odłącz aku odłącz wadliwy zapalnik przy samym napinaczu i podłącz aku odczytaj błędy jeżeli błąd nie zmieni się na "zwarcie" to wina jest w przewodach, wtedy zrób druga procedurę z miernikiem.
Chodzi mi o to bys miernikiem nie mierzył oporności zapalnika bo miernik ma wystarczająco napięcia by wystrzelić 1/100 wiec jest ryzyko. I jeżeli nie jesteś pewny przy mierzeniu w kostce sterownika to lepiej odłączyć pozostałe zapalniki.zakwas pisze:Chodzi Ci o to żeby przed pomiarem odłączyć jeszcze wtyczki od obu poduszek oraz drugiego napinacza pasów ? i to wszystko przy odłączonym aku ?
Komunikat bledu po odlaczeniu zapalnika pozostaje ten sam.
Zapomnialem dodac,ze przed tym jak sterownik wywalil ów błąd borykałem się z takim oto komunikatem:
1 Fault Found:
01025 - Trigger for On Board Diagnostic Lamp: Malfunction
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
W każdym razie przystępuję do drugiego kroku.
Zapomnialem dodac,ze przed tym jak sterownik wywalil ów błąd borykałem się z takim oto komunikatem:
1 Fault Found:
01025 - Trigger for On Board Diagnostic Lamp: Malfunction
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
W każdym razie przystępuję do drugiego kroku.
Wyciągnąłem cały sterownik.Piny są opisane na wtyczce do niego.Oznaczyłem je na zdjęciu
Zdjęcia : https://picasaweb.google.com/1111900701 ... gcTxpMGOCw
Na 1 i 2 Pinie miało być 0-5ohm.Jest 220ohm.Tak samo na 3 i 4
Zdjęcia : https://picasaweb.google.com/1111900701 ... gcTxpMGOCw
Na 1 i 2 Pinie miało być 0-5ohm.Jest 220ohm.Tak samo na 3 i 4
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
A między 1-2 w wtyczce sensora? po zdjęciu zapalnika. Przydało by się porównać z drugą i tam też zdjąć z zapalnika. Jezeli wyjdzie to samo to wychodzi ze zapalnik uszkodzony (zdarza się) ale interesuje mnie wtyczka air mają wtyczki zwarciowe zdjęcie powoduje zamknięcie obwodu co mnie nie pokoi że błąd się nie zmienił.
Pomiedzy 1 a 2 pinem wtyczki sterownika przy odlaczonym zapalniku i akumulatorze 0-0,4ohm
Co o tym sadzisz?
Oczywiscie porownam z drugą stroną. Pin 3 i 4 ?
[ Dodano: 2016-06-12, 14:45 ]
Wartosci zmierzone przy rozłączonym napinaczu pasów od strony pasażera
między pinem 3 a 4 0,5-0-6ohm
między pinem 3 a zapalnikiem 0,5-0,6ohm
między pinem 4 a za zapalnikiem 0,5-0,6ohm
Co o tym sadzisz?
Oczywiscie porownam z drugą stroną. Pin 3 i 4 ?
[ Dodano: 2016-06-12, 14:45 ]
Wartosci zmierzone przy rozłączonym napinaczu pasów od strony pasażera
między pinem 3 a 4 0,5-0-6ohm
między pinem 3 a zapalnikiem 0,5-0,6ohm
między pinem 4 a za zapalnikiem 0,5-0,6ohm
Podpiąłem tylko napinacz pasa kierowcy pod wtyczke z drugiej strony -> strona pasażera. Błąd n154 zniknął.
To znaczy,że napinacz kierowcy i pasażera są na pewno sprawne.
Sterownik airbag zaczął mieć mały problem ze zczytywaniem błędów.Na 5 prób ,dwa razy udało mi się otworzyć w pełni "fault codes" na vagcomie.
Po tym moim pomiarze ciągłości obwodów i wynikach,które podałem uważasz,że wiązka kierowcy jest sprawna?
To znaczy,że napinacz kierowcy i pasażera są na pewno sprawne.
Sterownik airbag zaczął mieć mały problem ze zczytywaniem błędów.Na 5 prób ,dwa razy udało mi się otworzyć w pełni "fault codes" na vagcomie.
Po tym moim pomiarze ciągłości obwodów i wynikach,które podałem uważasz,że wiązka kierowcy jest sprawna?