Nie ma na to konkretnej reguły, zazwyczaj EDS pojawiał sie w autach na kraje gdzie panują wieksze opady śniegu i mrozy (np. Skandynawia, Austria) również mógł być na jako element wyposażenia dodatkowego, jeśli chodzi o Audiczki z napędem na 4 łapy to oficjalnie w 94 roku zaprezentowano połączenie tych dwch systemów czyli Quattro + EDS co pozwoliło to na niezależne hamowanie każdego koła z osobna, co przy przenoszeniu siły napędu między osiami gwarantuje jeszcze lepszą przyczepność. <ok>OMENATOR pisze:To w jakich wersjach silnikowych i napędowych występował EDS w B4? W Quattro też to mielismy?
[80 B4 2.0 ABS+EDS].Co to jest ten EDS???
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 413
- Rejestracja: 07 mar 2008, 12:53
- Lokalizacja: z kontowni
Solskier, czyli w b3 quattro takiego czegoś nie było? ja miałem w swojej 90 quattro dosłownie słyszałem jakbymi absy odbijały
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=15 ... sc&start=0 moja coupetka
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=20 ... sc&start=0 audi 90 <quattro>
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=20 ... sc&start=0 audi 90 <quattro>
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Tak nie powinno być. U mnie nawet jak jedno koło mieli w miejscu, ale powoli to EDS się nie uruchamia. Dopiero jak się doda więcej gazu i komputer wykryje po przez czujniki większą różnicę prędkości kół, to system się załącza. U Ciebie Marcin problemem mogą być zabrudzone wieńce, z których czujniki zczytują sygnał, komputer widzi anomalia i fiksuje. Sądzę że wyczyszczenie wieńców i przy okazji czujników powinno załatwić sprawę.
Dzieki za informacje
No a do wyczyszczenia wiencow trzeba by sciagac piasty? innej mozliwosci nie ma? i czujnik ABS jest wciskany? bo swego czasu probowalem go wyciagac, ale nie bardzo chcial wyjsc, wiec zeby nic nie uszkodzic, zaprzestalem daldszych prob;)
tak myslalem ze to objaw nieprawidlowy, poki co z tym jezdze, ABS dziala prawidlowo.
No a do wyczyszczenia wiencow trzeba by sciagac piasty? innej mozliwosci nie ma? i czujnik ABS jest wciskany? bo swego czasu probowalem go wyciagac, ale nie bardzo chcial wyjsc, wiec zeby nic nie uszkodzic, zaprzestalem daldszych prob;)
tak myslalem ze to objaw nieprawidlowy, poki co z tym jezdze, ABS dziala prawidlowo.
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Wieńce z przodu są nałożone na przeguby, wystarczy odkręcić przegub i wyciągnąć sworzeń wahacza. Wszystko ładnie będzie widać. A z tyłu wieńce są na piaście tutaj można spróbować oczyścić wieńce po ściągnięciu tarcz hamulcowych.
Czujniki są wsadzone na wcisk. Sam otwór do montażu czujników nie jest spasowany i czujnik ma luz, jednak dodatkowo wkłada się takie miedziane tulejki do otworów i to zapewnia dobrą przewodność masy jak i dobrze się te czujnik trzymają.
Czujniki są wsadzone na wcisk. Sam otwór do montażu czujników nie jest spasowany i czujnik ma luz, jednak dodatkowo wkłada się takie miedziane tulejki do otworów i to zapewnia dobrą przewodność masy jak i dobrze się te czujnik trzymają.
a jak się ma teoria zapobiegania mielenia p.kołami przy stracie do tego, że gdy zaciągam reczny na śliskim też sie eds włącza ? wygląda, że działa to na wszystkie koła czyli pełna kontrola trakcji (chociaz dość prymitywna), jak coś dosypie to posprawdzam pzy wiekszych predkościach kiedy się odłącza.
ps mam ośke.
ps mam ośke.
bylo:
trabant 601 "orange dragon",Merc W123 1977r,
B3 1.8 gaziu 91r - 150 tys bez problemów B4 ABT - 60 tys bez problemów
jest:
B4 2.3 NG LPG - no risk no fun, AR 156 1.9 JTD
https://audi80.pl/b4-ng-zielonka-vt12917.htm
trabant 601 "orange dragon",Merc W123 1977r,
B3 1.8 gaziu 91r - 150 tys bez problemów B4 ABT - 60 tys bez problemów
jest:
B4 2.3 NG LPG - no risk no fun, AR 156 1.9 JTD
https://audi80.pl/b4-ng-zielonka-vt12917.htm
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Przy prędkości ~35 km/h komputer rozłącza system EDS, później działa tylko ABS. Co do zaciągania ręcznego i włączania się pompy, to zauważyłem to u siebie, ale jak jedno koło z tyłu zaczynało mi szybciej hamować, a drugie jeszcze się kręciło. Tylko to chyba nie jest żadna kontrola trakcji , jutro też sprawdzę co dokładnie się dzieje z przednimi kołami gdy zaciągam ręczny, ale na 90% nic się nie będzie działo, bo już bym to zauważył
Pozdrawiam
Pozdrawiam
no napewno nic sie nie bedzie działo, mi chodziło o to że czujki są we wszystkich kołach czyli nie jest to tylko przód gdzie napęd. A skoro tak to można to traktować w jakimś sensie jako kontrole trakcji, fanie by było jakby ktoś miał schemat działania tego albo jakąś broszurke z tamtych lat Audic z opisemeż sprawdzę co dokładnie się dzieje z przednimi kołami gdy zaciągam ręczny
bylo:
trabant 601 "orange dragon",Merc W123 1977r,
B3 1.8 gaziu 91r - 150 tys bez problemów B4 ABT - 60 tys bez problemów
jest:
B4 2.3 NG LPG - no risk no fun, AR 156 1.9 JTD
https://audi80.pl/b4-ng-zielonka-vt12917.htm
trabant 601 "orange dragon",Merc W123 1977r,
B3 1.8 gaziu 91r - 150 tys bez problemów B4 ABT - 60 tys bez problemów
jest:
B4 2.3 NG LPG - no risk no fun, AR 156 1.9 JTD
https://audi80.pl/b4-ng-zielonka-vt12917.htm
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
tutaj coś jest o EDSie
Przeczytałem trochę o działaniu "kontroli trakcji" i rzeczywiście, można traktować EDS jako ASR, tyle że u nas w 80-siątkach nic nie zmniejsza obrotów silnika i można sobie gazować, a w systemie ASR jest jednak ingerencja elektroniki w obroty silnika i w sumie to nie wiem jak jest lepiej, ale skoro ASR jest rozbudowane o dodatkową funkcję to za pewne jest lepszy. Choć czasem może przydusić auto i wtedy już jest nie dobrze
Przeczytałem trochę o działaniu "kontroli trakcji" i rzeczywiście, można traktować EDS jako ASR, tyle że u nas w 80-siątkach nic nie zmniejsza obrotów silnika i można sobie gazować, a w systemie ASR jest jednak ingerencja elektroniki w obroty silnika i w sumie to nie wiem jak jest lepiej, ale skoro ASR jest rozbudowane o dodatkową funkcję to za pewne jest lepszy. Choć czasem może przydusić auto i wtedy już jest nie dobrze
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga