Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABS+EDS].Co to jest ten EDS???

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 18 paź 2008, 19:30

OMENATOR pisze:To w jakich wersjach silnikowych i napędowych występował EDS w B4? W Quattro też to mielismy?
Nie ma na to konkretnej reguły, zazwyczaj EDS pojawiał sie w autach na kraje gdzie panują wieksze opady śniegu i mrozy (np. Skandynawia, Austria) również mógł być na jako element wyposażenia dodatkowego, jeśli chodzi o Audiczki z napędem na 4 łapy to oficjalnie w 94 roku zaprezentowano połączenie tych dwch systemów czyli Quattro + EDS co pozwoliło to na niezależne hamowanie każdego koła z osobna, co przy przenoszeniu siły napędu między osiami gwarantuje jeszcze lepszą przyczepność. <ok>

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 17 sie 2009, 21:05

Witam mam mozliwosc kupienia pomy ABS z EDS mozna to w łatwy sposób zamontowac??

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 17 sie 2009, 21:28

Jeśli niemasz wcale ABSu to musiałbyś mieć też inne zaciski sterownik i inne servo.

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 17 sie 2009, 21:49

mam ABS.Chodzi mi czy jak sobie kupie cała pompe abs z eds i wiazke i sterownik czy to bedzie mozna w łatwy sposób zamontowac? i czy to bedzie działac??

Rychu_coupe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 413
Rejestracja: 07 mar 2008, 12:53
Lokalizacja: z kontowni

Post autor: Rychu_coupe » 18 sie 2009, 00:05

Solskier, czyli w b3 quattro takiego czegoś nie było? ja miałem w swojej 90 quattro dosłownie słyszałem jakbymi absy odbijały

Awatar użytkownika
PEPEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 20 kwie 2010, 20:54
Lokalizacja: Gorlice/Rybnik

Post autor: PEPEK » 04 sie 2010, 13:49

Witam. Mam pytanko odnośnie tego systemu EDS. Mam też to w swoim avancie a zdarza mi się czasem(rzadko) spalić lacza ;-) czy może mieć to aż straszne znaczenie na zepsucie tego EDS. Audi mam od 4 miesięcy a dopiero teraz sie dowiedziałem co ten EDS oznacza no i chyba trzeba przestać palić gume.

audion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 28 lut 2010, 19:21
Lokalizacja: RZE

Post autor: audion » 03 lis 2010, 07:37

Pewnie szybciej zuzyjesz klocki, bo to one przyhamowuja kola, gdy traca przyczepnosc.

Panowie, a czy tez tak macie, ze np przy mocnym skrecie w lewo lub prawo i jezdzie z mala predkoscia zalacza sie Wam EDS (wyje pompa od ABS) ? bo u mnie tak jest i nie wiem czy to objaw prawidlowy...

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 06 lis 2010, 19:48

audion pisze:Panowie, a czy tez tak macie, ze np przy mocnym skrecie w lewo lub prawo i jezdzie z mala predkoscia zalacza sie Wam EDS
Załącza się pewnie dla tego że sterownik wykrywa różną prędkość obrotową kół - ale czy tak być powinno to nie wiem.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 16 lis 2010, 22:45

Tak nie powinno być. U mnie nawet jak jedno koło mieli w miejscu, ale powoli to EDS się nie uruchamia. Dopiero jak się doda więcej gazu i komputer wykryje po przez czujniki większą różnicę prędkości kół, to system się załącza. U Ciebie Marcin problemem mogą być zabrudzone wieńce, z których czujniki zczytują sygnał, komputer widzi anomalia i fiksuje. Sądzę że wyczyszczenie wieńców i przy okazji czujników powinno załatwić sprawę.

audion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 28 lut 2010, 19:21
Lokalizacja: RZE

Post autor: audion » 17 lis 2010, 10:18

Dzieki za informacje :)

No a do wyczyszczenia wiencow trzeba by sciagac piasty? innej mozliwosci nie ma? i czujnik ABS jest wciskany? bo swego czasu probowalem go wyciagac, ale nie bardzo chcial wyjsc, wiec zeby nic nie uszkodzic, zaprzestalem daldszych prob;)

tak myslalem ze to objaw nieprawidlowy, poki co z tym jezdze, ABS dziala prawidlowo.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 17 lis 2010, 11:50

Wieńce z przodu są nałożone na przeguby, wystarczy odkręcić przegub i wyciągnąć sworzeń wahacza. Wszystko ładnie będzie widać. A z tyłu wieńce są na piaście tutaj można spróbować oczyścić wieńce po ściągnięciu tarcz hamulcowych.
Czujniki są wsadzone na wcisk. Sam otwór do montażu czujników nie jest spasowany i czujnik ma luz, jednak dodatkowo wkłada się takie miedziane tulejki do otworów i to zapewnia dobrą przewodność masy jak i dobrze się te czujnik trzymają.

mortar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 08 wrz 2007, 19:10
Lokalizacja: Jasło

Post autor: mortar » 02 gru 2010, 20:14

a jak się ma teoria zapobiegania mielenia p.kołami przy stracie do tego, że gdy zaciągam reczny na śliskim też sie eds włącza ? wygląda, że działa to na wszystkie koła czyli pełna kontrola trakcji (chociaz dość prymitywna), jak coś dosypie to posprawdzam pzy wiekszych predkościach kiedy się odłącza.
ps mam ośke.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 10 gru 2010, 23:56

Przy prędkości ~35 km/h komputer rozłącza system EDS, później działa tylko ABS. Co do zaciągania ręcznego i włączania się pompy, to zauważyłem to u siebie, ale jak jedno koło z tyłu zaczynało mi szybciej hamować, a drugie jeszcze się kręciło. Tylko to chyba nie jest żadna kontrola trakcji :P, jutro też sprawdzę co dokładnie się dzieje z przednimi kołami gdy zaciągam ręczny, ale na 90% nic się nie będzie działo, bo już bym to zauważył :)
Pozdrawiam

mortar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 08 wrz 2007, 19:10
Lokalizacja: Jasło

Post autor: mortar » 11 gru 2010, 10:57

eż sprawdzę co dokładnie się dzieje z przednimi kołami gdy zaciągam ręczny
no napewno nic sie nie bedzie działo, mi chodziło o to że czujki są we wszystkich kołach czyli nie jest to tylko przód gdzie napęd. A skoro tak to można to traktować w jakimś sensie jako kontrole trakcji, fanie by było jakby ktoś miał schemat działania tego albo jakąś broszurke z tamtych lat Audic z opisem

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 25 gru 2010, 14:15

tutaj coś jest o EDSie
Przeczytałem trochę o działaniu "kontroli trakcji" i rzeczywiście, można traktować EDS jako ASR, tyle że u nas w 80-siątkach nic nie zmniejsza obrotów silnika i można sobie gazować, a w systemie ASR jest jednak ingerencja elektroniki w obroty silnika i w sumie to nie wiem jak jest lepiej, ale skoro ASR jest rozbudowane o dodatkową funkcję to za pewne jest lepszy. Choć czasem może przydusić auto i wtedy już jest nie dobrze

ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy bezpieczeństwa Air bag i ABS”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl