Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.3 NG] komunikacja z ABS'em

Awatar użytkownika
valmont
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 21 maja 2007, 09:27
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

[b4 2.3 NG] komunikacja z ABS'em

Post autor: valmont » 17 gru 2007, 19:01

szukalem na forum i nic na ten temat nie znalazlem :-/
rozchodzi mi sie o to czy mozna podpiac sie do ABS'u i szczytac jaki czujnik jest wadliwy albo ew. inne błedy??

Pozdrawiam ;-)

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 17 gru 2007, 19:18

Nie wiem jak to jest w NG w b4 czy można komunikować sie z komputerem, bo jak miałem NG w B3 Coupe (bez ABSu) to komunkacja na poziomie kodół migowych byla szczytem możliwosci, ale jesli jest jakieś złacz pod vaga nowszy model auta to wtedy można połaczyć sie z sterownikiem abs, jesli takiego złacza w NG nie ma to pozostaje sprawdzanie czujnków oscyloskopem. Jesli sie jestem w błedzie to nich mądrzejsi w tej dziedzinie mnie poprawią, sam też przy tym dowiem sie czegoś nowego :mrgreen:

Awatar użytkownika
valmont
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 21 maja 2007, 09:27
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Post autor: valmont » 17 gru 2007, 19:25

gdzies o uszy mi sie obilo ze wtyczka jest niby za kanapa wystaje z sterownika ABS ale czy to prawda to nie wiem musiałbym zdjac kanape tylnia i poszperac tylko ze sam nie wiem jak wyglada steronik i jestem z tego zielony...

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 17 gru 2007, 20:00

Co do położenia sterowika to dobrze obiło Ci sie o uszy jest gdzieś za tylną kanapą... i bardzo prawdopodobne że bedzie tak jak piszesz....chociaż predzej szukałbym złacza albo w skrzynce bezpieczników albo pod kierownica (biala i czarna wtyczka)
Sterownik wyglada tak
Obrazek


Jesli masz quattro to nie jestem pewien ale raczej tak, to możesz tam zobaczyć też sterownik od napewdu.

Awatar użytkownika
valmont
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 21 maja 2007, 09:27
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Post autor: valmont » 17 gru 2007, 20:12

wtyczki sa czarna i biala dzis sie podpinalem nawet do urzadzenia szczytującego kody blyskowe ale polaczenia z ABS'em nie bylo. Owy fachowiec powiedzial ze to tylko komunikacja z ECU wiec pozastaje mi chyba sprawdzic czy z samego sterownika nie wychodzi jakas wtyczka albo znajduje sie gdzies indziej...

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 17 gru 2007, 20:18

valmont pisze:pozastaje mi chyba sprawdzic czy z samego sterownika nie wychodzi jakas wtyczka albo znajduje sie gdzies indziej...
Bardzo w to wątpie jak masz dwa wtyki diagnostczne to raczej innych już w aucie nie znajdziesz. Z tego co wiem to ECU i sterownik ABSu sa jakoś ze sobą powiazane, może w NG jest inaczej w co wątpie... Ale życzę powodzenia.

Awatar użytkownika
valmont
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 21 maja 2007, 09:27
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Post autor: valmont » 17 gru 2007, 20:24

caly czas swieci mi sie kontrolka ABS'u a gdy podpinaliśmy dzis urz. do szczytywania kodow blyskowych wykryl brak bledow 4-4-4-4 i sam mechanik powiedzial ze powinna byc gdzies jeszcze jakas wtyczka od ABS'u no chyba ze w tych silnikach tego nie bylo, moze jakis fachowiec od NG z PKA sie wypowie i bedzie wszystko jasne ;-)

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 18 gru 2007, 08:14

na komunikację ze sterownikiem ABS w NG nie liczyłbym za bardzo.... musisz po prostu po kolei sprawdzić wszystkie czujniki i kable do nich prowadzące. Od razu mówię że uwalony któryś z czujników z przodu stanowi spory problem - bardzo kłopotliwe (a czasem niemożliwe) jest wyjęcie go ze zwrotnicy...

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 18 gru 2007, 09:35

W naszych autach układ ABS nie posiada samodiagnostyki i dlatego nie ma mozliwości diagnozowania. Jedyne wyjście to szukac na "piechote" który czujnik nie działa.

szantis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 02 paź 2007, 09:14

Post autor: szantis » 18 gru 2007, 09:59

WOJTEK26 pisze:W naszych autach układ ABS nie posiada samodiagnostyki i (...) Jedyne wyjście to szukac na "piechote" który czujnik nie działa.
No nie do końca , bo z czego by wynikało w/w świecenie kontrolki. Odnośnie szukania usterki to jak wyżej , sprawdzić każdy po kolei. Czasami wystarczy tylko przeczyścić i ustawić odległości

Awatar użytkownika
kamilB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 01 lip 2007, 20:19
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: kamilB4 » 26 gru 2007, 18:58

Żeby sprawdzić ABS potrzebny jest VAG w którym jest opcja do sprawdzania ABS-ja u siebie tak sprawdzałem i wszystko było OK,a to co jest na zdjęciu to jest komp.który steruje abe-esem i nic sie do niego nie podpina.

[ Dodano: 2007-12-26, 19:00 ]
Jest to bardzo proste do sprawdzenia.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 27 gru 2007, 15:58

kamilB4 pisze:Żeby sprawdzić ABS potrzebny jest VAG
W niuniach z NG raczej to sie nie sprawdza.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 28 gru 2007, 12:44

Czujnik obrotów koła najszybciej sie sprawda voltomierzem ustawionym na mV lub na V i krecac kołem, w mV powinno byc około 100 a w V około 0.1

Awatar użytkownika
MichałK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 09 lis 2007, 01:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MichałK » 28 gru 2007, 12:53

Do kazdego czujnika podłacz miernik i sprawdz opornosc , z tego co pamietam powinna byc gdzies kolo 1080 . Sprawdz na wszystkich jak wartosc na jednym bedzie wyraxnie inna od pozostałych to znaczy ze cos jest z nim nie tak. Jak okaze sie ze to tylni i jesli masz do tego bebny z tylu to od razu mozesz je sciagac zeby zaoszczedzic sobie nerwów :)

Mozesz jeszcze popryskac jakims srodkiem do poprawienia stykow wszstkie kostki , moze w tym tkwi problem
Ostatnio zmieniony 28 gru 2007, 13:23 przez MichałK, łącznie zmieniany 3 razy.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 28 gru 2007, 12:55

Omomierzem mozna jedynie sprawdzic czy kabel nie jest uszkodzony, ale czy czyta czujnik to tylko voltomierzem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy bezpieczeństwa Air bag i ABS”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl