Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI 1z] mocniejsze turbo-jakie kupic?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 28 paź 2013, 12:12

T2 jest za małe, na wyższych obrotach nie ma czym dmuchnąć ;/

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 28 paź 2013, 12:16

misiekdzwon pisze:T2 jest za małe, na wyższych obrotach nie ma czym dmuchnąć ;/
chyba o T15 chciałeś powiedzieć to :mrgreen:

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 28 paź 2013, 12:17

Ganimadeus pisze:T2 jest większe niż T15 występowało w b4 1z na boschu :]

Wiem, dlatego będzie bez rzeźby i ok. 10% większe turbo a k14 (2.5Tdi) ma stronę zimną ok 14% większą a gorącą ok. 18% większą od T15 i full rzeźby. Więc raczej lepiej opłaca się zakładać od razu k16 tak jak pisał kolega Arwam

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 28 paź 2013, 13:12

Jak już rzeźbić to konkretnie :p

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 28 paź 2013, 13:30

Zawsze można wpakować k24 ale to znów pozno będzie wstawać.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 28 paź 2013, 17:43

jutro z rana będę grzebał po etce za kołem pasowym bo moje się zbuntowało i zaczęło latać na boki, to popatrzę i za N75.
to N75 występuje tylko i wyłącznie w silnikach AAT, 1T, ABP, AEL jest okrągłe i metalowe, występuje tylko i wyłącznie w w audi 100 C3 i C4. można podłączyć i za pomocą N75 z 1Z'a ale ciśnienie będzie falować, chyba że wepniesz się pomiędzy zimną muszlę a WG, ale przy tej konstrukcji WG będzie szybko "cementowało" trzonek zaworu.

co do T2 to mam taką samą i mam jeszcze hybrydę z T2 i TB025, zimny wirnik jest sporo większy niż w T3, K24, i K16.
pasuje niemal P&P zamiast T2 jedynie przewód pomiędzy filtrem powietrza a turbem trzeba inny bo jest większa średnica wlotu do kompresora.


w TDI przy tak zorganizowanym procesie spalania aby paliwo było optymalnie wykorzystane , spalin jest mało i mają małą temp jeśli nie przekroczymy granicy dymienia, mają małą energię, jeśli opuźnimy kąt wtrysku w mapach przy max obciążeniu przy małych obrotach to wtedy nawet większe turbiny nam będą szybciej wstawać.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 30 paź 2013, 06:17

a jak sprawuje się ta hybryda t2/tb025 ? Mniejszy wirnik gorący daje rady pociągnąć większy zimny? U mnie na chwilę obecną brak czasu i bardzo powoli kompletuję części i robię wyliczenia. Znalazłem na necie fajną stronę z wymiarami wirników w różnych turbinach. I akurat moja k14 się trochę nie zgadza bo zimny wirnik w tabeli ma 35mm - 50mm a wg. Moich pomiarów ma 36mm - 55mm więc w tabeli jest taki ale dla turbo K16

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 30 paź 2013, 16:56

nadrogę nie zdążyłem wyjechać niestety i dodatkowo jedynie trzeba gruszkę zaworu sprawną z T2 założyć ewentualnie zaadoptować z TB025, ale na postoju turbo szybko wstaje, może minimalnie wolniej niż T2 ale będzie zaczynać pompować przy niższych obrotach

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 02 lis 2013, 11:36

arwam, Z turbosprężarki Garrett T2 jaką można hybrydę sensowną zrobić ? Z tego co wiem to podchodzi zimna strona z t25 a tam były różne rozmiary wirników ?

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 02 lis 2013, 22:11

w tej co ja mam wirnik zimny jest nie wiele mniejszy niż w GTB

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 04 lis 2013, 20:41

Ciekawe jakiej dokładnie wielkości jest ten wirnik, z wykazu wynika że TB025 zimne wirniki były takie:
36-49mm
39.8-51.4mm
38.15 -51,45mm
41.95-54
45.45-60
47.7-60
z jakiego to auta ta zimna muszla?

[ Dodano: 2013-11-05, 07:19 ]
Większość ludzi pisze że T2 to malutka turbina, a na forum VW kolega Stefano189 na Turbie T2, 216 i FMIC zrobił 150Km i 340Nm, to nie mało
Ostatnio zmieniony 17 lis 2013, 16:11 przez brabus124, łącznie zmieniany 1 raz.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 05 lis 2013, 18:04

szczerze mówiąc nie pamiętam jakiej wielkości jest kompresor w tym turbie, zewnętrzna średnica jest tak jak w T3 ale wlot już sporo większy

pochodzi prawdopodobnie z lancii 2.5TB

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 20 lis 2013, 10:17

czy gruszka od zaworu WG w turbie t15 jest taka sama jak w T2? Bo w turbie T2 które chce zamocować jest urwany przewód, i nie wiem czy podejdzie mi od t15.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 20 lis 2013, 11:19

możesz spróbować przymierzyć ale raczej nie będzie pasować

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 21 lis 2013, 08:59

przymierzałem, trochę się różnią, ale naprawiłem gruszkę od T2, był urwany przewodzik wychodzący z gruszki, więc delikatnie rozwierciłem, nagwintowałem i wkręciłem śrubkę 5mm przewierconą na przelot. Mam nadzieję że będzie chodzić. Do szczęścia brakuje mi jeszcze przewodu od Turbo do IC.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga