[1.9 TDI 1z] mocniejsze turbo-jakie kupic?
- misiekdzwon
 - Forum Audi 80

 - Posty: 599
 - Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
 - Imię: Piotr
 - Model: Audi 80 B4
 - Nadwozie: Avant
 - Silnik: 1.9 1Z
 - Lokalizacja: Złotoryja
 
- Krzysiek 84
 - Junior Admin

 - Posty: 5533
 - Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
 - Imię: Krzysiek
 - Model: Audi 80 B4
 - Nadwozie: Sedan
 - Silnik: 1.9 1Z
 - Lokalizacja: Olecko
 
Ganimadeus pisze:T2 jest większe niż T15 występowało w b4 1z na boschu :]
Wiem, dlatego będzie bez rzeźby i ok. 10% większe turbo a k14 (2.5Tdi) ma stronę zimną ok 14% większą a gorącą ok. 18% większą od T15 i full rzeźby. Więc raczej lepiej opłaca się zakładać od razu k16 tak jak pisał kolega Arwam
- Ganimadeus
 - Forum Audi 80

 - Posty: 726
 - Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
 - Lokalizacja: Lublin
 
jutro z rana będę grzebał po etce za kołem pasowym bo moje się zbuntowało i zaczęło latać na boki, to popatrzę i za N75.
to N75 występuje tylko i wyłącznie w silnikach AAT, 1T, ABP, AEL jest okrągłe i metalowe, występuje tylko i wyłącznie w w audi 100 C3 i C4. można podłączyć i za pomocą N75 z 1Z'a ale ciśnienie będzie falować, chyba że wepniesz się pomiędzy zimną muszlę a WG, ale przy tej konstrukcji WG będzie szybko "cementowało" trzonek zaworu.
co do T2 to mam taką samą i mam jeszcze hybrydę z T2 i TB025, zimny wirnik jest sporo większy niż w T3, K24, i K16.
pasuje niemal P&P zamiast T2 jedynie przewód pomiędzy filtrem powietrza a turbem trzeba inny bo jest większa średnica wlotu do kompresora.
w TDI przy tak zorganizowanym procesie spalania aby paliwo było optymalnie wykorzystane , spalin jest mało i mają małą temp jeśli nie przekroczymy granicy dymienia, mają małą energię, jeśli opuźnimy kąt wtrysku w mapach przy max obciążeniu przy małych obrotach to wtedy nawet większe turbiny nam będą szybciej wstawać.
			
			
									
									
						to N75 występuje tylko i wyłącznie w silnikach AAT, 1T, ABP, AEL jest okrągłe i metalowe, występuje tylko i wyłącznie w w audi 100 C3 i C4. można podłączyć i za pomocą N75 z 1Z'a ale ciśnienie będzie falować, chyba że wepniesz się pomiędzy zimną muszlę a WG, ale przy tej konstrukcji WG będzie szybko "cementowało" trzonek zaworu.
co do T2 to mam taką samą i mam jeszcze hybrydę z T2 i TB025, zimny wirnik jest sporo większy niż w T3, K24, i K16.
pasuje niemal P&P zamiast T2 jedynie przewód pomiędzy filtrem powietrza a turbem trzeba inny bo jest większa średnica wlotu do kompresora.
w TDI przy tak zorganizowanym procesie spalania aby paliwo było optymalnie wykorzystane , spalin jest mało i mają małą temp jeśli nie przekroczymy granicy dymienia, mają małą energię, jeśli opuźnimy kąt wtrysku w mapach przy max obciążeniu przy małych obrotach to wtedy nawet większe turbiny nam będą szybciej wstawać.
a jak sprawuje się ta hybryda t2/tb025 ? Mniejszy wirnik gorący daje rady pociągnąć większy zimny?  U mnie na chwilę obecną brak czasu i bardzo powoli kompletuję części i robię wyliczenia. Znalazłem na necie fajną stronę z wymiarami wirników w różnych turbinach. I akurat moja k14 się trochę nie zgadza bo zimny wirnik w tabeli ma 35mm - 50mm a wg. Moich pomiarów ma 36mm - 55mm więc w tabeli jest taki ale dla turbo K16
			
			
									
									
						Ciekawe jakiej dokładnie wielkości jest ten wirnik, z wykazu wynika że TB025 zimne wirniki były takie:
36-49mm
39.8-51.4mm
38.15 -51,45mm
41.95-54
45.45-60
47.7-60
z jakiego to auta ta zimna muszla?
[ Dodano: 2013-11-05, 07:19 ]
Większość ludzi pisze że T2 to malutka turbina, a na forum VW kolega Stefano189 na Turbie T2, 216 i FMIC zrobił 150Km i 340Nm, to nie mało
			
			
													36-49mm
39.8-51.4mm
38.15 -51,45mm
41.95-54
45.45-60
47.7-60
z jakiego to auta ta zimna muszla?
[ Dodano: 2013-11-05, 07:19 ]
Większość ludzi pisze że T2 to malutka turbina, a na forum VW kolega Stefano189 na Turbie T2, 216 i FMIC zrobił 150Km i 340Nm, to nie mało
					Ostatnio zmieniony 17 lis 2013, 16:11 przez brabus124, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									
						
							








