[1.9 TDI 1z] mocniejsze turbo-jakie kupic?
arwam, Na razie cienko u mnie finansowo, wiec nie ogarnę tej Turbiny od omegi. A ustawienie kierunku strony gorącej i zimnej jest możliwe? W tej Turbinie t2 tak żeby było jak w audi b4 ? I tak samo w k14 z 2.5 TDi żeby trochę zmienić kierunek. Jeszcze tylko mnie martwi mało miejsca między kolektorem ssącym a filtrem powietrza,
arwam, dzięki za pomoc, na razie i tak zbieram i przygotowuję graty, bo na chwilę obecną nie mam czasu na modzenie, remont mieszkania i wesele w tym miesiącu, ale już dużo części żeby Fmic założyć mam i przygotuję/przeczyszczę turbo, przygotuję kolektor, flansze i sprobuję jak najszybciej to ogarnąć. :lol:
nic niestety, mam urwanie głowy teraz, dobrze że robota spokojna przynajmniej.
A tak przy temacie Turbo, to co jest najistotniejsze żeby obniżyć EGT ? Zauważyłem u siebie już dawno że jak dam buta nawet tylko minutę na max boost (a silnik ma może 65'-80' ) to końcówka wydechu jest na maxa gorąca, więc wyobrażam sobie że temperatury w kolektorze muszą panować ogromne, niestety nie mam wskaźnika EGT, Turbinkę mam jeszcze t15 więc ona napewno mocno dławi.
A tak przy temacie Turbo, to co jest najistotniejsze żeby obniżyć EGT ? Zauważyłem u siebie już dawno że jak dam buta nawet tylko minutę na max boost (a silnik ma może 65'-80' ) to końcówka wydechu jest na maxa gorąca, więc wyobrażam sobie że temperatury w kolektorze muszą panować ogromne, niestety nie mam wskaźnika EGT, Turbinkę mam jeszcze t15 więc ona napewno mocno dławi.
jak chcesz zbić EGT to nieco wcześniejszy kąt wtrysku lub nieco mniejsza dawka ale to wiąże się z mniejszą mocą, żeby nie tracić mocy to należy poprawić przepływ.
żeby to się dało osiągnąć to żaden element układu zarówno dolotowego jak i wydechowego nie może być restrykcyjny.
i kluczowym elementem tutaj jest właśnie turbo.
żeby to się dało osiągnąć to żaden element układu zarówno dolotowego jak i wydechowego nie może być restrykcyjny.
i kluczowym elementem tutaj jest właśnie turbo.
Poczytałem trochę o tych n75 z 2.5 Tdi oraz o zaworze WG (zasada działania dużo bardziej skąplikowana niż w 1.9 Tdi) za jakiś czas muszę nabyć ten zaworek.
Na chwilę obecną zrobiłem adapter z Kolektora wydechowego do Turbo. Teraz zastanawiam się czy robić adapter turbo-downpipe czy przygotować flanszę i ją przyspawać do downpipe.
Jeszcze pytanie, czy są kolektory ssące o wydajności AWX ale kierunku odwrotnym niż w AWX?
Na chwilę obecną zrobiłem adapter z Kolektora wydechowego do Turbo. Teraz zastanawiam się czy robić adapter turbo-downpipe czy przygotować flanszę i ją przyspawać do downpipe.
Jeszcze pytanie, czy są kolektory ssące o wydajności AWX ale kierunku odwrotnym niż w AWX?
arwam, Mógłbyś podać mi nr. Zaworu n75 z 2.5 Tdi bo masz takowe a ja nie mogę znaleźć na necie tego nr. Czy one występowały tylko w 2.5 Tdi? Czy też w niektórych 1.9 Tdi?
Awaryjnie szykuję turbo T2, gdyby nie udało się z k14. Z tego co ludzie piszą jest wielkością podobne do t15 ale po sprawdzeniu wielkości wirników jest ok. 10% większe.
Awaryjnie szykuję turbo T2, gdyby nie udało się z k14. Z tego co ludzie piszą jest wielkością podobne do t15 ale po sprawdzeniu wielkości wirników jest ok. 10% większe.
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin