Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B4 1Z ] Modyfikacja obudowy filtra powietrza - dzwiek

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 30 wrz 2011, 10:25

Ross, masz jakieś fotki?
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 30 wrz 2011, 19:33

Swojego zdjęcia nie mam
ale ta obudowa filtra jest bardzo podobna.
http://img13.imageshack.us/img13/876/dsc05312ri.jpg
U mnie jest wlot podobnie jak tu a pod nim zaślepiony drugi wlot (w miejscu jak na fotce).
Rozwierciłem tą zaślepkę wiertłem koronowym - to był 1 etap po którym auto zrobiło sie nieprzyjemnie głosne... BYłem zaskoczony, bo myslalem ze turbo ssie jak odkurzacz - nie jest tak do końca.

Przypomniałem sobie zagadnienia rezonansowe z budowy subwooferów :) i dorobiłem wewnętrzny kanał równoległy do tego ori z pcv w ten sposób żeby miało pojemność zbliżóną do ori rurki. Do tego wkłąd filtra k&n i czuć że nieco szybciej turbina wstaje a przy wysokich obrotach nie dymi mi tak jak wczesniej na czarno :P - znacznie mniej
Mój Avant

SPRZEDANA

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 14 paź 2011, 18:36

Ross pisze:BYłem zaskoczony, bo myslalem ze turbo ssie jak odkurzacz - nie jest tak do końca.
turbo ssie ale nie na biegu jałowym powiedział bym ze na jałowym to bardziej przeszkadza, stawia opór powietrza które silnik zasysa na biegu jałowym, co do wstawania wcześniej turbinki to moim zdaniem obudowa filtra powietrza nie ma aż takiego znaczenia

Awatar użytkownika
matrock
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 08 kwie 2008, 19:36
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: matrock » 15 paź 2011, 16:11

karol121 pisze: co do wstawania wcześniej turbinki to moim zdaniem obudowa filtra powietrza nie ma aż takiego znaczenia

ja mam podobny patencik zastosowany :) wsadzilem w ten dodatkowy otworek w podstawie filtka rure az pod lampe, tez mam wklad K&N i rzeczywiscie, turbo wczesniej wstaje i slychac teraz wirniczek na zewnatrz :)
wiec dodatkowa rura doprowadzajaca powietrze do turbinki ma znaczenie a i napewno filtr tez pomogl

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 15 paź 2011, 18:23

zmiana jest za bardzo odczuwalna żeby się zastanawiać czy to sugestia...

Zauważyłem to u siebie w ten sposób, że jade na 2 biegu 1200 obrotów - musze nagle przyspieszyć. Przed modyfikacją było tak, lekko lekko do 1900 obrotow i nagle power....
A teraz jest wyraźnie lepiej bo zaczyna się wgniot w fotel od razu i nie ma takiego przejścia z lekkiego laga do kopa momentu i mocy tylko jest płynny przypływ osiągów.
Mniejszy opór przed turbiną + KN powoduje pewnie to, że szybciej dostaje tyle powietrza ile potrzebuje więc może podlać proporcjonalnie paliwa. Bo później w średnich obrotach to i tak turbo wymusza taki przepływ jaki ma być. W górnych obrotach zauważyłem, że 0 problemów do przekroczenia 4000 obrotow. Na 4200 wkreca sie blyskawicznie, mam opory żeby sprawdzać granice.

Po niedzieli jadę shamować auto, więc się zobaczy. Postanowiłem, że kończę modyfikacje.
Mój Avant

SPRZEDANA

Wostok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 22 mar 2011, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wostok » 25 paź 2011, 19:02

Panowie wstawcie fotki Waszych patentów -też bym coś dołożył dla poprawy osiągów:)

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 02 lis 2011, 08:43

Witam....chciałem pochwalić się ,że też wyciąłem ten dodatkowy otwór....dźwięk jest bardziej basowy ale biorąc pod uwagę kulturę jazdy nie przeszkadza mi to za bardzo....może kiedyś wstawię tam tą rurkę ale na razie jeżdżę bez niej...silnik łatwiej wkręca się w obroty no nie kopci przy wyższych tak jak to wcześniej bywało podczas np wyprzedzania....jest super polecam!

Awatar użytkownika
paji
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 28 maja 2011, 10:39

Post autor: paji » 02 lis 2011, 12:47

Pokażcie fotki tego oto zabiegu :-P

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 02 lis 2011, 14:18

... sprawa jest bardzo prosta,u mnie i jak pewnie u większości w dolnej części obudowy filtra jest miejsce ( tak jakby fabrycznie przygotowane) na ten otwór,trzeba odkręcić jedną śrubę,którą przymocowana jest ta część do nadkola auta....w miejscu zaznaczonym strzałką wycinasz ten otwór ......

kris00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 16 lip 2009, 21:07
Lokalizacja: Łańcut/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: kris00 » 14 lis 2011, 18:50

Witam wszystkich zrobiłem takie małe rezanko jak w temacie i co wyszło faktycznie silnik chodzi głośniej tak "basowo" nie jest to fajne ale za to jak by silnik lepiej dychał :lol: troszkę mniej dymi i lepiej sie zachowuje na niskich obrotach więc polecam zabieg :mrgreen:

Awatar użytkownika
joint32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 22 paź 2010, 20:16
Lokalizacja: Świecie

Post autor: joint32 » 27 lis 2011, 12:18

Witam wszyscy mają mam i ja :-D Po założeniu moc bardzo wzrosła auto rwie jak szalone,zaczyna ciągnąć od 1200 obrotów,dźwięk jest super jak rasowa wyścigówka,dynamika jazdy piękna :mrgreen: Tak na serio dźwięk jest trochę basowy,ale nie za bardzo fajny,co do przyspieszenia nie zauważyłem,żeby ciągnął z niższych obrotów,może troszeczkę albo mi się tylko wydaje.Jednak nawet na wolnych obrotach jak się przyłoży rękę do tej rury to czuć jak zasysa powietrze,więc raczej nie zaszkodzi jak sobie lżej będzie zasysał,zawsze mogę włożyć zaślepkę i będzie oryginał.
Obrazek[/img]

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 27 lis 2011, 13:03

żeby pozbyć się dźwięku basowego trzeba przedużyć rurę do środka puszki, na długość zbliżoną do ori. Ja to zrobiłem z elastycznej PCV
Mój Avant

SPRZEDANA

Awatar użytkownika
joint32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 22 paź 2010, 20:16
Lokalizacja: Świecie

Post autor: joint32 » 27 lis 2011, 16:09

Wiem,ale robiłem to na szybko i chciałem posłuchać dźwięku :-) Jutro przedłużę rurkę.
B4 Avant- 1Z+AFN+CHIP+skrzynia EEN - i jazda stała się przyjemniejsza.
B4 Avant- 1Z

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 09 gru 2011, 17:58

Witam. Mam takie pytanie. Czy w obudowie filtra powietrza z przepływomierzem Pierburg też jest ten dodatkowy zatkany wlot? bo też chętnie zrobiłbym takiego moda, tylko najlepiej wyciągnąć tą rurę aż do lampy żeby zasysało zimne powietrze.
Oferuję turbo gt1549s (WG) pod montaż w 1.9TDI- na zamówienie Wydajność 150KM-170KM) 784 013 002 i
Gt1849v (VGT/VNT) pod moc 170-200KM
Na sprzedaż garrett T15 oraz pompy 1z/afn/sdi

audi-b4-tdi-avant-95r-szarak-d-t2-gt154 ... 86461.html

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 09 gru 2011, 18:45

brabus124 pisze:też jest ten dodatkowy zatkany wlot?
Też jest <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga