[ B4 1Z ] Modyfikacja obudowy filtra powietrza - dzwiek
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Swojego zdjęcia nie mam
ale ta obudowa filtra jest bardzo podobna.
http://img13.imageshack.us/img13/876/dsc05312ri.jpg
U mnie jest wlot podobnie jak tu a pod nim zaślepiony drugi wlot (w miejscu jak na fotce).
Rozwierciłem tą zaślepkę wiertłem koronowym - to był 1 etap po którym auto zrobiło sie nieprzyjemnie głosne... BYłem zaskoczony, bo myslalem ze turbo ssie jak odkurzacz - nie jest tak do końca.
Przypomniałem sobie zagadnienia rezonansowe z budowy subwooferów i dorobiłem wewnętrzny kanał równoległy do tego ori z pcv w ten sposób żeby miało pojemność zbliżóną do ori rurki. Do tego wkłąd filtra k&n i czuć że nieco szybciej turbina wstaje a przy wysokich obrotach nie dymi mi tak jak wczesniej na czarno - znacznie mniej
ale ta obudowa filtra jest bardzo podobna.
http://img13.imageshack.us/img13/876/dsc05312ri.jpg
U mnie jest wlot podobnie jak tu a pod nim zaślepiony drugi wlot (w miejscu jak na fotce).
Rozwierciłem tą zaślepkę wiertłem koronowym - to był 1 etap po którym auto zrobiło sie nieprzyjemnie głosne... BYłem zaskoczony, bo myslalem ze turbo ssie jak odkurzacz - nie jest tak do końca.
Przypomniałem sobie zagadnienia rezonansowe z budowy subwooferów i dorobiłem wewnętrzny kanał równoległy do tego ori z pcv w ten sposób żeby miało pojemność zbliżóną do ori rurki. Do tego wkłąd filtra k&n i czuć że nieco szybciej turbina wstaje a przy wysokich obrotach nie dymi mi tak jak wczesniej na czarno - znacznie mniej
turbo ssie ale nie na biegu jałowym powiedział bym ze na jałowym to bardziej przeszkadza, stawia opór powietrza które silnik zasysa na biegu jałowym, co do wstawania wcześniej turbinki to moim zdaniem obudowa filtra powietrza nie ma aż takiego znaczeniaRoss pisze:BYłem zaskoczony, bo myslalem ze turbo ssie jak odkurzacz - nie jest tak do końca.
karol121 pisze: co do wstawania wcześniej turbinki to moim zdaniem obudowa filtra powietrza nie ma aż takiego znaczenia
ja mam podobny patencik zastosowany wsadzilem w ten dodatkowy otworek w podstawie filtka rure az pod lampe, tez mam wklad K&N i rzeczywiscie, turbo wczesniej wstaje i slychac teraz wirniczek na zewnatrz
wiec dodatkowa rura doprowadzajaca powietrze do turbinki ma znaczenie a i napewno filtr tez pomogl
zmiana jest za bardzo odczuwalna żeby się zastanawiać czy to sugestia...
Zauważyłem to u siebie w ten sposób, że jade na 2 biegu 1200 obrotów - musze nagle przyspieszyć. Przed modyfikacją było tak, lekko lekko do 1900 obrotow i nagle power....
A teraz jest wyraźnie lepiej bo zaczyna się wgniot w fotel od razu i nie ma takiego przejścia z lekkiego laga do kopa momentu i mocy tylko jest płynny przypływ osiągów.
Mniejszy opór przed turbiną + KN powoduje pewnie to, że szybciej dostaje tyle powietrza ile potrzebuje więc może podlać proporcjonalnie paliwa. Bo później w średnich obrotach to i tak turbo wymusza taki przepływ jaki ma być. W górnych obrotach zauważyłem, że 0 problemów do przekroczenia 4000 obrotow. Na 4200 wkreca sie blyskawicznie, mam opory żeby sprawdzać granice.
Po niedzieli jadę shamować auto, więc się zobaczy. Postanowiłem, że kończę modyfikacje.
Zauważyłem to u siebie w ten sposób, że jade na 2 biegu 1200 obrotów - musze nagle przyspieszyć. Przed modyfikacją było tak, lekko lekko do 1900 obrotow i nagle power....
A teraz jest wyraźnie lepiej bo zaczyna się wgniot w fotel od razu i nie ma takiego przejścia z lekkiego laga do kopa momentu i mocy tylko jest płynny przypływ osiągów.
Mniejszy opór przed turbiną + KN powoduje pewnie to, że szybciej dostaje tyle powietrza ile potrzebuje więc może podlać proporcjonalnie paliwa. Bo później w średnich obrotach to i tak turbo wymusza taki przepływ jaki ma być. W górnych obrotach zauważyłem, że 0 problemów do przekroczenia 4000 obrotow. Na 4200 wkreca sie blyskawicznie, mam opory żeby sprawdzać granice.
Po niedzieli jadę shamować auto, więc się zobaczy. Postanowiłem, że kończę modyfikacje.
Witam....chciałem pochwalić się ,że też wyciąłem ten dodatkowy otwór....dźwięk jest bardziej basowy ale biorąc pod uwagę kulturę jazdy nie przeszkadza mi to za bardzo....może kiedyś wstawię tam tą rurkę ale na razie jeżdżę bez niej...silnik łatwiej wkręca się w obroty no nie kopci przy wyższych tak jak to wcześniej bywało podczas np wyprzedzania....jest super polecam!
Witam wszyscy mają mam i ja Po założeniu moc bardzo wzrosła auto rwie jak szalone,zaczyna ciągnąć od 1200 obrotów,dźwięk jest super jak rasowa wyścigówka,dynamika jazdy piękna :mrgreen: Tak na serio dźwięk jest trochę basowy,ale nie za bardzo fajny,co do przyspieszenia nie zauważyłem,żeby ciągnął z niższych obrotów,może troszeczkę albo mi się tylko wydaje.Jednak nawet na wolnych obrotach jak się przyłoży rękę do tej rury to czuć jak zasysa powietrze,więc raczej nie zaszkodzi jak sobie lżej będzie zasysał,zawsze mogę włożyć zaślepkę i będzie oryginał.
[/img]
[/img]