Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9TDI, 1Z] Nieprzyjemny zapach w kabinie

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 03 sie 2013, 15:46

Nie doczytałem. Masz Chipsa?

Skoro przy obciążeniu dalej jest do kontroli układ olejowy ale gdzie indziej.

Trzeba zwalić przynajmniej cały filtr powietrza z obudową i zobaczyć czy przypadkiem smarowanie turbo nie puszcza (mokra turbina) i to też obstawiam. Do zrobienia tego dostęp nie jest za ciekawy ale da się. Może również puszczać od spodu (bo to obieg) ponieważ jest tam badziewna jakaś bakielito-tektura rodem z PRL. Poznasz to po mokrym stalowym oplocie odprowadzającym olej (jak zlokalizujesz zasilanie olejem to odprowadzenie jest od spodu po drugiej stronie turbo). Idzie od okolic filtra oleju tyłem za głowicą i dochodzi przewodem stalowym ok. 8mm grubym do turbo.

Zobacz czy tam masz sucho.

maryjann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 236
Rejestracja: 12 kwie 2007, 13:22
Lokalizacja: Katowice

Post autor: maryjann » 09 sie 2013, 00:06

Nie ma Chipa, a co do twego opisu, zobaczę co będę w stanie zrobić. Na razie dzięki i w wolnej chwili zacznę sprawdzać.

Awatar użytkownika
Sagitari
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z

Post autor: Sagitari » 09 sie 2013, 13:43

Jeśli rzeczywiście te spaliny idą spod maski, to można to zweryfikować w jeden sposób - wieczorem otwierasz maskę, odpalasz motor i oświetlasz komorę bardzo mocną latarką. Wydobywające się spaliny, których nie sposób zauważyć przy świetle dziennym będą do namierzenia w ciągu chwili. Jeśli nic nie będzie widać, oznacza to, że być może łapie jakieś kropelki z nieszczelności z okolic nagrzewnicy i stąd też może pojawiać się para widoczna gołym okiem.

[ Dodano: 2013-08-09, 14:01 ]
.... no i oczywiście motor nagrzany do pełnej temperatury, bo na zimnym być może nie będzie widać tych spalin. Ja osobiście tak lokalizowałem spaliny z odmy, która stopniowo pękała i popuszczała. Nie było widać, ale było wyraźnie czuć w kabinie (z nawiewów też było widać), w końcu skończyło się na wymianie odmy.
W moim poprzednim samochodzie zapach spalin z kolei namierzyłem z zupełnie przeciwnej strony - auto miało gdzieś nieszczelności w klapie bagażnika (była naprawiana po stłuczce). W hatchbacku jak i zarówno w kombi tworzą się duże zawirowania powietrza z tyłu auta. Jak jechałem z otwartymi oknami z większą prędkością, to tworzył się tak duży przeciąg, że aż zasysało od tyłu spaliny z rury wydechowej - to dopiero był jazda :lol: szczególnie pasażerowie tylnej kanapy mieli super.

maryjann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 236
Rejestracja: 12 kwie 2007, 13:22
Lokalizacja: Katowice

Post autor: maryjann » 13 sie 2013, 23:12

Jutro sprawdzę to co napisałeś Sagitari a co do mojego przypadku to zauważyłem że jak jadę ciągle bez zmiany biegów na autostradą to nic nie ma tylko jak zmieniam biegi i ostro daje mu na gaz to wtedy pojawia się smród.

[ Dodano: 2013-09-01, 23:57 ]
Witam, po kilku dniowych obserwacjach wynika że to nie śmierdzi wtedy jak mam wszystkie szyby pozamykane. Nawet nawiew mam włączony na maksa i nic nie czuć. Dopiero jak otworzę szybę moją lub od pasażera to zaczyna czuć. Nie wiem jak jest to możliwe. Co wy na to ?

michallm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 30 cze 2008, 21:38

Post autor: michallm » 02 paź 2013, 17:29

sprawdź tą rurkę co łączy egr z kolektorem wylotowym :) być może ona jest uszkodzona na tej harmonijce ;)
michallm

Awatar użytkownika
Born2lie
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 20 kwie 2013, 16:57
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Born2lie » 16 paź 2013, 22:38

U mnie ostatnio był zaślepiany EGR na nowo i uszczelnianie odmy, i od tamtego czasu gdy samochód stoi w miejscu lub gdy cofam to śmierdzi niemiłosiernie spalinami (głównie gdy wysiądę, w środku tez, ale rzadziej) , podczas normalnej jazdy nie, obstawiam że zaślepka EGR'u jest nieszczelna, jeszcze to sprawdzę w nocy.
Jest:
Toyota Hilux 08r. 2,5 D4D

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 25 paź 2013, 15:09

Panowie, u mnie auto 95rok Pierburg bez chipa, i gdy jadę bardzo ostro na obrotach przy rozgrzanym silniku, np. przez odcinek 5km ładuje po 170-180km/h, to czuć płyn chłodniczy w kabinie. Nagrzewnica może delikatnie przepuszczać? Szyby mi nie parują ani nie mam mokro w okolicy dywaników czy tunela środkowego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga