Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z]Niskie doładowanie turbiny

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
maqubis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 16 gru 2007, 21:53
Lokalizacja: Kolbuszowa

Re: turbina

Post autor: maqubis » 26 cze 2008, 00:12

Audi 80 b4 pisze:chciał bym w swoim autku zamontować wskaźnik turbiny to znaczy zeby mi wskazywał kiedy turbina chodzi a kiedy się wyłancza zeby np po jeździe wiedzieć kiedy samochód zgasić czy czasem turbina nie chodzi jeszcze jest coś takiego możliwe czy to jest trudne i ile by kosztowało?
...nie potrzebujesz do tego wskaźnika, możesz sprawdzać na słuch :-P jak silnik klekocze - to znaczy że pracuje ;-) a tak na serio to turbina pracuje cały czas, od samego uruchomienia silnika, jeżeli chodzi o gaszenie auta, to po normalnej jeździe nie musisz czekać, jedynie po strej. U mnie to wygląda tak: przyjeżdżam, wysiadają wszyscy, podjeżdżam pod garaż, otwieram drzwi, wjeżdżam i gaszę, zajmuje mi to jakieś 2-3 minuty i taki czas spokojnie wystarczy. Co do manometru to w kolektorze masz taki króciec zatykający dziurę, tam jest miejsce na czujnik. A na ceny to popatrz na allego, pewnie koło 100zł trzeba dać
Było Audi 80 B4 1.9TDI - obecnie Renault 2.0T 240KM

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 26 cze 2008, 00:35

Dokładnie tak jak kolega wyżej pisze. Wirnik turbiny chodzi cały czas, tyle że prędkości potrzebne do uzyskania wyższego ciśnienia doładowania pojawiają się dopiero w momencie gdy depniesz na gaz, czyli dostarczysz turbinie większych ilości spali.

W zasadzie jeśli nic nie grzebałeś przy turbinie, to znaczy jeśli nie zwiększałeś ciśnienia to zupełnie nie jest ci taki wskaźnik potrzebny. Na pewno nie do sprawdzania czy turbo się kręci czy nie.

Ja u siebie mam taki wskaźnik ale to ze względów bezpieczeństwa. Mam podkręcone turbo do ciut ponad 1 bara. Tak wiec jak pałuje go trochę to w każdej chwili mogę spojrzeć czy nie dzieje sie coś złego, to znaczy czy turbo nie daje na przykład więcej niż powinno - w skutek na przykład zawieszenia się zaworu upustowego, tym bardziej że zawór bezpieczeństwa mam zaślepiony.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 26 cze 2008, 00:39

ja kupiłem za 72zł z przesyłką...


Obrazek Obrazek Obrazek

Musze w końcu napisać posta z fotostory :-D

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 26 cze 2008, 07:33

Po pierwsze popraw temat, a po drugie nie ma sie czym katować, poprzeni własciciel napewno nie czekał az wirnik wychamuje i schłodzi sie turbo, ja wychodze z załozenia ze jak ma sie uwalić to sie uwali, w paru autach miałem podkrecone ciśnienie powyżej 1.5bara pałowalem nigdy na nic nie czekałem silnki miały najechane po 250-300tys i nigdy nic sie nie stało, dla przykładu mój TDI obecnie ma doładowanie prawie 1.5bara przejechałem tak juz 30tys nie zwracajac uwagi na nic i zero jakiśkolwiek objawów ubocznych, wg mnie bardziej liczy sie dobry oleji i czysty filt wtedy turbo bedzie zyło tyle ile nalezy. A co do schłodzenia turbo sprezarki wystarcza po max agresywnej jedzidzi od 20s-2min. Pewnie powiecie ze jestem morderca, ale ja wychodze z zalozenia ze popsuje to zasadze lepsze-mocniejsze - powód do nowych modów <ok> A jesli jeszcze chodzi o czekanie to wiadomo najlepiej jest poczekac i przed jazda i po jezdzie, ale wg mnie pałowanie na zimnym motorze ma o wiele wieksze skutki uboczne jak nie poczekanie po poałowaniu i raczej na tym wolałbym sie skupić.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 26 cze 2008, 08:37

Audi 80 b4, następnym razem źle nazwany wątek poleci do kosza bez względu na to czy ktoś Ci już odpowiedział czy nie!

Awatar użytkownika
bodzio333
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 01 sty 2008, 19:25
Lokalizacja: Katowice

Post autor: bodzio333 » 22 paź 2008, 19:02

Witam. Ja mam podobny problem a mianowicie w mojej 80tce 1Z przy sprzyspieszaniu słychac /jak dla mnie/ zbyt głosny świst turbiny. Słyszałem prace innych silników 1Z i mój wybitnie głosno daje znac że ma turbine. Poza tym mam problemy z kopceniem na wolnych obrotach czuc i widac dymek a szczegulnie wieczorem w swietle reflektorów. W kabinie przy szybszej jezdzie czuć smrodek spalin, układ wydechowy sprawdzałem i jest szczelny. Co do brania oleju to na 10000 dolewam 0.5L, kąt zapłonu był sprawdzany i był OK wtryski też i jeszcze nie są tragiczne. Co jest z tym silnikiem?

grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

Post autor: grinch » 22 paź 2008, 19:09

... Np u mnie w AAZ po podkręceniu ciśnienia turbodoładowania jak jada i wcisnę mocniej to pięknie świszcze i słychać że auto przynajmniej jeździ :mrgreen:
Jeżeli nie ma nieszczelności to niech sobie świszcze jeżeli jest wszystko ok to po co szukać dziury w całym, lepiej zostawić jeżeli jest wszystko szczelne :mrgreen: A jeżeli gdzieś jest nieszczelność to zrobić i gitara :mrgreen:

Awatar użytkownika
penki00 (usunięty)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:02
Lokalizacja: Tychy

Post autor: penki00 (usunięty) » 23 paź 2008, 01:18

Zetor,zetorowi nie równy,moje turbo nie świszcze i nie podoba mi sie to,bo u mojego brata w avancie jest świst,i przyjemne dodatnie G przy wciśnięciu w podłoge,a u mnie cisza i zero rewelacji.

Awatar użytkownika
bodzio333
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 01 sty 2008, 19:25
Lokalizacja: Katowice

Post autor: bodzio333 » 24 paź 2008, 16:20

A co z kopceniem?

Awatar użytkownika
Osa22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 25 wrz 2008, 22:59
Lokalizacja: Starachowice

[1.9TDI 1Z] Awaria turbiny.

Post autor: Osa22 » 12 lis 2008, 20:13

Witam was mam ogromny problem ze swoją niunią i prosze was o porade byłem dzisiaj u mechanika i okazało sieże pada mi turbina poniewaz jest sraszny wyciek oleju z pod turbiny olej ten dostał się również do alternatora do radził mi umyć cały silnik żeby nie doprowadzić do awarii alternatora nie wiem jaki jest powód tej awarii czy mozna jakoś temu zapobiec prosze was o porade

Proszę zapoznać się z regulaminem forum i stosować tagi w nazewnictwie tematów, nastepnym razem watek poleci do kosza, Mod.
Ostatnio zmieniony 30 gru 2008, 17:09 przez Osa22, łącznie zmieniany 2 razy.

grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

Post autor: grinch » 12 lis 2008, 20:23

... Stosuj TAGi czytaj Regulamin :!:

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 12 lis 2008, 20:33

Skoro turbina uległa uszkodzeniu należałoby ją wymienić... turbina jest chłodzona i smarowana olejem silnikowym, więc sama wymiana turbiny (lub jej regeneracja) powinna pomóc. Swoją drogą długo musiałeś nie zaglądać pod maskę

Awatar użytkownika
Osa22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 25 wrz 2008, 22:59
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: Osa22 » 12 lis 2008, 21:03

Pod maskę bardzo często zaglądam bo lubie jak jest wszystko sprawne a to stało się z dnia na dizeń no może przesadzam ale wszystko stało się bardzo szybko wstałem rano i zauważyłem wielką plame oleju pod samochodem zajrzałem pod maskę no i tam zobaczyłem plamę oleju który znajdował się pod samą turbiną no dobrze nie orientujecie się jaka szła najmocniejsza turbina do b4 moja niunia jest z 94 roku ??

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 12 lis 2008, 21:41

daj foto z tym wyciekiem , skąd jest dokładnie , bo są mechanicy i mechanicy
Osa22 pisze:jaka szła najmocniejsza turbina do b4 moja niunia jest z 94 roku ??
jeśli nic nie planujesz to ori GT 15 na WG

Awatar użytkownika
Osa22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 25 wrz 2008, 22:59
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: Osa22 » 12 lis 2008, 22:11

dzisiaj nie dam rady ale jutro zrobie foto wogóle mechanik stwierdził że turbina mi ciągnie dopiero od 3 tysięcy obrotów

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga