...nie potrzebujesz do tego wskaźnika, możesz sprawdzać na słuch jak silnik klekocze - to znaczy że pracuje a tak na serio to turbina pracuje cały czas, od samego uruchomienia silnika, jeżeli chodzi o gaszenie auta, to po normalnej jeździe nie musisz czekać, jedynie po strej. U mnie to wygląda tak: przyjeżdżam, wysiadają wszyscy, podjeżdżam pod garaż, otwieram drzwi, wjeżdżam i gaszę, zajmuje mi to jakieś 2-3 minuty i taki czas spokojnie wystarczy. Co do manometru to w kolektorze masz taki króciec zatykający dziurę, tam jest miejsce na czujnik. A na ceny to popatrz na allego, pewnie koło 100zł trzeba daćAudi 80 b4 pisze:chciał bym w swoim autku zamontować wskaźnik turbiny to znaczy zeby mi wskazywał kiedy turbina chodzi a kiedy się wyłancza zeby np po jeździe wiedzieć kiedy samochód zgasić czy czasem turbina nie chodzi jeszcze jest coś takiego możliwe czy to jest trudne i ile by kosztowało?
[B4 1Z]Niskie doładowanie turbiny
Re: turbina
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Dokładnie tak jak kolega wyżej pisze. Wirnik turbiny chodzi cały czas, tyle że prędkości potrzebne do uzyskania wyższego ciśnienia doładowania pojawiają się dopiero w momencie gdy depniesz na gaz, czyli dostarczysz turbinie większych ilości spali.
W zasadzie jeśli nic nie grzebałeś przy turbinie, to znaczy jeśli nie zwiększałeś ciśnienia to zupełnie nie jest ci taki wskaźnik potrzebny. Na pewno nie do sprawdzania czy turbo się kręci czy nie.
Ja u siebie mam taki wskaźnik ale to ze względów bezpieczeństwa. Mam podkręcone turbo do ciut ponad 1 bara. Tak wiec jak pałuje go trochę to w każdej chwili mogę spojrzeć czy nie dzieje sie coś złego, to znaczy czy turbo nie daje na przykład więcej niż powinno - w skutek na przykład zawieszenia się zaworu upustowego, tym bardziej że zawór bezpieczeństwa mam zaślepiony.
W zasadzie jeśli nic nie grzebałeś przy turbinie, to znaczy jeśli nie zwiększałeś ciśnienia to zupełnie nie jest ci taki wskaźnik potrzebny. Na pewno nie do sprawdzania czy turbo się kręci czy nie.
Ja u siebie mam taki wskaźnik ale to ze względów bezpieczeństwa. Mam podkręcone turbo do ciut ponad 1 bara. Tak wiec jak pałuje go trochę to w każdej chwili mogę spojrzeć czy nie dzieje sie coś złego, to znaczy czy turbo nie daje na przykład więcej niż powinno - w skutek na przykład zawieszenia się zaworu upustowego, tym bardziej że zawór bezpieczeństwa mam zaślepiony.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Po pierwsze popraw temat, a po drugie nie ma sie czym katować, poprzeni własciciel napewno nie czekał az wirnik wychamuje i schłodzi sie turbo, ja wychodze z załozenia ze jak ma sie uwalić to sie uwali, w paru autach miałem podkrecone ciśnienie powyżej 1.5bara pałowalem nigdy na nic nie czekałem silnki miały najechane po 250-300tys i nigdy nic sie nie stało, dla przykładu mój TDI obecnie ma doładowanie prawie 1.5bara przejechałem tak juz 30tys nie zwracajac uwagi na nic i zero jakiśkolwiek objawów ubocznych, wg mnie bardziej liczy sie dobry oleji i czysty filt wtedy turbo bedzie zyło tyle ile nalezy. A co do schłodzenia turbo sprezarki wystarcza po max agresywnej jedzidzi od 20s-2min. Pewnie powiecie ze jestem morderca, ale ja wychodze z zalozenia ze popsuje to zasadze lepsze-mocniejsze - powód do nowych modów <ok> A jesli jeszcze chodzi o czekanie to wiadomo najlepiej jest poczekac i przed jazda i po jezdzie, ale wg mnie pałowanie na zimnym motorze ma o wiele wieksze skutki uboczne jak nie poczekanie po poałowaniu i raczej na tym wolałbym sie skupić.
Witam. Ja mam podobny problem a mianowicie w mojej 80tce 1Z przy sprzyspieszaniu słychac /jak dla mnie/ zbyt głosny świst turbiny. Słyszałem prace innych silników 1Z i mój wybitnie głosno daje znac że ma turbine. Poza tym mam problemy z kopceniem na wolnych obrotach czuc i widac dymek a szczegulnie wieczorem w swietle reflektorów. W kabinie przy szybszej jezdzie czuć smrodek spalin, układ wydechowy sprawdzałem i jest szczelny. Co do brania oleju to na 10000 dolewam 0.5L, kąt zapłonu był sprawdzany i był OK wtryski też i jeszcze nie są tragiczne. Co jest z tym silnikiem?
... Np u mnie w AAZ po podkręceniu ciśnienia turbodoładowania jak jada i wcisnę mocniej to pięknie świszcze i słychać że auto przynajmniej jeździ :mrgreen:
Jeżeli nie ma nieszczelności to niech sobie świszcze jeżeli jest wszystko ok to po co szukać dziury w całym, lepiej zostawić jeżeli jest wszystko szczelne :mrgreen: A jeżeli gdzieś jest nieszczelność to zrobić i gitara :mrgreen:
Jeżeli nie ma nieszczelności to niech sobie świszcze jeżeli jest wszystko ok to po co szukać dziury w całym, lepiej zostawić jeżeli jest wszystko szczelne :mrgreen: A jeżeli gdzieś jest nieszczelność to zrobić i gitara :mrgreen:
- penki00 (usunięty)
- Forum Audi 80
- Posty: 115
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:02
- Lokalizacja: Tychy
[1.9TDI 1Z] Awaria turbiny.
Witam was mam ogromny problem ze swoją niunią i prosze was o porade byłem dzisiaj u mechanika i okazało sieże pada mi turbina poniewaz jest sraszny wyciek oleju z pod turbiny olej ten dostał się również do alternatora do radził mi umyć cały silnik żeby nie doprowadzić do awarii alternatora nie wiem jaki jest powód tej awarii czy mozna jakoś temu zapobiec prosze was o porade
Proszę zapoznać się z regulaminem forum i stosować tagi w nazewnictwie tematów, nastepnym razem watek poleci do kosza, Mod.
Proszę zapoznać się z regulaminem forum i stosować tagi w nazewnictwie tematów, nastepnym razem watek poleci do kosza, Mod.
Ostatnio zmieniony 30 gru 2008, 17:09 przez Osa22, łącznie zmieniany 2 razy.
Pod maskę bardzo często zaglądam bo lubie jak jest wszystko sprawne a to stało się z dnia na dizeń no może przesadzam ale wszystko stało się bardzo szybko wstałem rano i zauważyłem wielką plame oleju pod samochodem zajrzałem pod maskę no i tam zobaczyłem plamę oleju który znajdował się pod samą turbiną no dobrze nie orientujecie się jaka szła najmocniejsza turbina do b4 moja niunia jest z 94 roku ??