Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9TDI] turbina w 1z

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 06 lis 2007, 17:26

wiesz nie wiem bo sa różne rodzaje gwiżdżenia.ja jak za słabo zacisnołem opaske przez co miałem nieszczelność nie było żadnego gwiżdżenia tylko takie lekkie syczenie...to jaki jest powód gwiżdzenia turbiny gdy silnik jest zimny a jak się zagrzeje to prawie nic nie słychać przynajniej tak jest u mnie??

Awatar użytkownika
MAKLER
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 291
Rejestracja: 26 lut 2007, 10:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: MAKLER » 06 lis 2007, 18:06

ja nie wiem, ja tylko napisałem to czego dowiedziałem się od kolegów z forum

Awatar użytkownika
jasiekddd
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:02
Lokalizacja: Biała Podl

Post autor: jasiekddd » 06 lis 2007, 19:31

u mnie ledwo słychac cale turbo a o gwizdzie nie ma mowy wiec nie powinno gwizdac

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 06 lis 2007, 19:42

a u mnie gwizda już od kąd kupiłem samochód czyli od 2 lat i jest wszytko ok.wy sobie moze wyobrazacie ze jak ktos mowi ze gwizda to starsznie to słychac nie poprostu lekko słychać gwizdanie.natomiast głośno słychać gwizd jak silnik jest zimny.dziwne to jest ze jak się zagrzeje to przestaje.moze ktos wie czemu tak jest??

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 08 lis 2007, 19:53

u mnie jest tak samo jak silnik jest zimny to gwizd słychac przy 2tys obr. natomiast przy ciepłym silniku juz tego nie słychac

katalizator wytłuczony
EGR zaslepiony


-----------------------------------------------------------------------------------------------
zakupiony orginalny termostat w serwisie audi firmy BTT koszt około 90zl z oringiem
moze skonczy sie wkoncu problem z niedogrzanym silnikiem ( zeby sie nagrzał do wskazan około 85st potrzeba przejechac około 10km i cisnac do około 3tys obr)
w sobote wymiana i płukanie układu

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 08 lis 2007, 21:09

chyba u wiekszości tak jest.moze maja na to wpływ jeszcze nie rozgrzane elementy sam nie wiem...

wenon co do twojego podpisu to wystarczy termostat za 25 zł nie musi być za 90zł by cieszyć sie 90 stopniami ja mam taki tani i od prawie 2 lat jest 90 stopni.to tak na marginesie ;-)

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 09 lis 2007, 16:09

puł roku temu zmieniałem termostat na wahlera jakis czas było dobrze i znowu lipa wiec sie wk.......em poczytałem troche na AKP i zaryzykowałem termostat jaki poleca baskecik
zobaczymy czy ma rację.

pozdrawiam wszystkich

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 10 lis 2007, 09:06

ja też mam wahlera juz prawie dwa lata i nie narzekam.może trafiłeś na jakiś kiepski egzemplarz

dieselpower
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 27 sie 2007, 00:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: dieselpower » 11 lis 2007, 15:16

czytam posta o tym gwizdaniu i dochodze do wniosku ze u mnie tez "gwizda" ale tylko jak bardzo delikatnie jade moze wtedy tylko to slysze wtedy w pewnym zakresie obrotow okolo 2tys zaczyna delikatnie gwizdac bieze mi minimalnie olej i chyba nawet przez turbine ale tragedii niema moze gwizdze bo turbina pada? narazie jezdzi :lol:

joan.casrex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 31 lip 2007, 21:29

Post autor: joan.casrex » 12 lis 2007, 08:03

tak jest u mnie tez świszcze,tak przy przyspieszaniu.Należy sprawdzić węże,mogą być nieszczelności.TAkie świszczenie przy przyspieszaniu jest fajne i wiesz że turbo jeszcze żyje
Do prawdy !!!

dieselpower
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 27 sie 2007, 00:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: dieselpower » 12 lis 2007, 21:18

a to nie dziwne ze duzej liczbie osob swiszcze? :mrgreen:

nieświeć
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 27 kwie 2010, 13:07

[B4 1,9 TDI 1Z] turbina

Post autor: nieświeć » 08 gru 2010, 11:42

Witam. Czytałem duzo na forum na temat turbin i małej mocy silnika. Chodzi mim o wartość doładowania. W książce obsługa i naprawa jest podana wartość doładowania 0,5 - 0,65 bara. Wszyscy piszą że powinno być 0,85 - 09 bara. Skad się wzięła ta wartość. Podpiołem manometr który pokazuje 0,6 bara przy obrotach 2800-3000. Niby w porządku (według ksiązki) ale audi jest mułowate i osiągnąć ponad 3000 obrotów to wielka sztuka. Przepływka, kąt wtrysku, dawka sprawdzone. N75 sprawdałem, przy napieciu zmienia się przepływ w jego końcówkach. Czy możę ktoś wie przy jakich obrotach powinno być doładowanie.

ikswezsutram
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 07 maja 2009, 16:04
Lokalizacja: Chorzów/Bobowa

Post autor: ikswezsutram » 08 gru 2010, 11:49

0,6 bara to ja mam przy 2tyś obr

nieświeć
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 27 kwie 2010, 13:07

Post autor: nieświeć » 08 gru 2010, 13:18

[quote="ikswezsutram"]0,6 bara to ja mam przy 2tyś obr[/quote]
A poźniej ile?

ikswezsutram
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 07 maja 2009, 16:04
Lokalizacja: Chorzów/Bobowa

Post autor: ikswezsutram » 08 gru 2010, 13:31

a później to trzyma tak ok 0,9-1,0

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga