Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9TDI] turbina w 1z

martita8506
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 17 sty 2011, 23:50

Post autor: martita8506 » 28 paź 2011, 19:08

witam wszystkich pytanie odnośnie turbiny u mnie ledwo słychac cale turbo a o gwizdzie nie ma mowy wiec mozna tak jezdzic i pytanie odnośnie pompy wody przy gaszeniu słychac na kole dziwny dzwiek grzechotanie i pytanie rowniez tej pompy mozna tez jezdzic prosze o rade

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 28 paź 2011, 19:49

po pierwsze to że nie słychać turbo to nic nie znaczy,tak samo nic nie znaczy jak ją słychać.Jak dobrze pompuje i nie spala oleju to nie ma problemu a z tym grzechotaniem to sprawdź czy tez grzechota jak gasisz na wciśniętym sprzęgle <ok>

martita8506
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 17 sty 2011, 23:50

Post autor: martita8506 » 28 paź 2011, 20:06

Panie Łukasz sprawdzałem na sprzegle wiec ten sam dzwieg
Ostatnio zmieniony 28 paź 2011, 21:38 przez martita8506, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 28 paź 2011, 20:11

martita8506 pisze:pytanie odnośnie turbiny u mnie ledwo słychac cale turbo a o gwizdzie nie ma mowy wiec mozna tak jezdzic
Turbo ma pracować a nie gwizdać czy wydawać inne dźwięki, a to że pracuje pewnie czujesz przy ok. 2000 obrotów.
Martwiłbym się na Twoim miejscu jak bym je słyszał ;-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 28 paź 2011, 20:15

Piotrek jeśli pompa ci nie leje to ja bym jej nie ruszał.przy wymianie rozrządu ja wymienisz i będzie ok.A jak chcesz sprawdzić czy to ona hałasuje to najlepiej zrzuć z niej pasek i pokręć kółkiem i będziesz wiedział co jest grane...

martita8506
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 17 sty 2011, 23:50

Post autor: martita8506 » 28 paź 2011, 21:42

ok dziekuje za radę

rafax92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 24 sie 2010, 21:52
Lokalizacja: Cze-wa

Post autor: rafax92 » 28 lis 2011, 18:27

Witam forumowiczów :) Przeczytałem powyższe posty i stwierdziłem że gdybym się przejmował czy turbo mi gwiżdże to by mnie to nawet jarało ale ja mam o wiele gorzej i nie mogę dojść co to za przyczyna. Mi piszczy coś w turbo jakby sie coś tarło w niej ale jeżdże już tak z 2 mies i jest ok pompuje dobrze nic sie nie dzieje oprócz tego piszczenia które jest przeraźliwe ... co może być przyczyną? :-(

Awatar użytkownika
Arteriusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1172
Rejestracja: 13 cze 2010, 21:57
Lokalizacja: Raciąż

Post autor: Arteriusz » 28 lis 2011, 18:59

na ciepłym czy zimnym, i czy to napewno turbo, wiecej szczegułow
:roll:

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 28 lis 2011, 20:09

jak by ci coś w turbo tarło to tylko na chwilę i miałbyś po jeździe a nie dwa miesiące <ok>

rafax92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 24 sie 2010, 21:52
Lokalizacja: Cze-wa

Post autor: rafax92 » 29 lis 2011, 19:32

Witam. doszedłem co to był za dźwięk i z kąd dochodził :-P Rurka która idzie od EGR do kolektora ssącego poluzowała się przy kolektorze i z tąd te różne dźwięki :) wystarczyło dać nowe podkładki i dobrze przykręcić :) teraz auto hula jak trzeba :P Dzieki za odpowiedzi . Pozdrawiam :)

nowosz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 09 lis 2010, 00:44
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: nowosz » 30 sty 2012, 22:30

Witam kolegów , mam poważny problem z turbiną i wężem smarowania , mianowicie:

od pewnego czasu po dawaniu w palnik z węża smarującego leciał olej przy turbinie bałem się że turbina się zepsuję więc zmieniłem wąż na używany , aczkolwiek problem ustał na około 2 - 3 dni ostatnio wracałem i znowu przycisnąłem - zaczęło lecieć tak że osłona termiczna maski od dołu cała w oleju . Dzisiaj próbując dokręcić dobrze przewód wysoko ciśnieniowy od smarowania turbiny zerwał mi się gwint i śruba została w turbinie , nie chcę się dać ani dokręcić ani odkręcić........ co robić podobno może się udać przegwintowanie tego na większą średnicę proszę o pomocne komentarze cóż z tym począć ?

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 30 sty 2012, 22:40

Zdejmij turbosprężarkę z samochodu i zobacz co da się zrobić. Może po prostu uda Ci się wykręcić ten kikut śruby, który został w korpusie turbawki ? Istnieją nawet specjalne "wykrętaki" do tego celu. Taki "wykrętak" przypomina trochę gwintownik, tylko ma grubszy skok gwintu i lewy gwint. Dobierasz odpowiedni rozmiar wykrętaka, nawiercasz otwór w kikucie śruby (najlepiej idealnie na środku), wkręcasz wykrętak i wykręcasz nim kikut od śruby <ok>
Spływ oleju jest u Ciebie montowany na "kołnierz" i dwie śruby ? Może to wina uszczelki a nie samego spływu ?

nowosz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 09 lis 2010, 00:44
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: nowosz » 30 sty 2012, 23:15

Wiem Kolego :) muszę jutro sprężarkę wyjąć z samochodu jechać do magika i trzeba to przegwintować, bo jestem pewny że to gwint w sprężarce się zerwał bo śruba jest stalowa , a co do uszczelki to tam jest baryłka ze względu na to że jest tam wysokie ciśnienie . więc jedyne co do baryłka chyba do wymiany o ile można takową kupić proszę kolegów jeszcze o podanie numeru tego przewodu wysokociśnieniowego jak uda mi się wkręcić nagwintowaną śrubę na nowo to może bym przewód zmienił a nie znam numeru tejże części . jutro się okaże czy da się to naprawić.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 30 sty 2012, 23:24

Podaj jeszcze typ i producenta swojej turbosprężarki :-)
Spływ oleju masz przykręcany do turbawki za pomocą kołnierza i 2 śrub ?

nowosz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 09 lis 2010, 00:44
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: nowosz » 30 sty 2012, 23:34

o kurdę nawet nie wiem .............. cóż za wstyd!

nie zaglądałem z dołu jutro sobie zanotuję numery turbawki nawet nie wiem jaki model....

z góry to wygląda tak. http://imageshack.us/photo/my-images/85/imag0127ss.jpg/
, zdjęcie co prawda zapożyczone od kolegi z tematu o cieknących przewodach (mam nadzieje że się nie obrazi) ta śruba mi się obraca i leci z nakrętki pod samym egrem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga