Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9TDI] turbina w 1z

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 30 sty 2012, 23:42

Zaraz, zaraz, którędy Ci ten olej ucieka ? Czy przewodem powrotnym (spływem) z turbiny, czy tym przewodem, który zasila ją w olej ? Zasilający w każdej z turbawek jest przykręcany na gwintowany króciec więc tutaj nie ma żadnej śruby która mogłaby się ukręcić, jedynie można zerwać gwint w nakrętce na przewodzie, albo na samym króćcu :roll:
Zasilanie turbo w olej może też być na tzw. śrubie hydraulicznej, czyli taki sam patent jak przy doprowadzeniu paliwa do pompy wtryskowej i przy takim czymś nieszczelność może być jeśli miedziane podkładko uszczelki są do niczego :roll:

nowosz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 09 lis 2010, 00:44
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: nowosz » 30 sty 2012, 23:52

właśnie tak . przewód zasilający turbinę w olej składa się z elementu stalowego wkręcanego w korpus turbiny , i na to idzie nakrętka metalowa ( w środku jest baryłka) z tego przewodu zasilającego zawsze jak dam w palnik to leci olej a dzisiaj próbowałem to mocno dokręcić i urwałem gwint w korpusie turbiny bo nagwintowany króciec jest stalowy........ jutro sie okażę czy można nagwintować gniazdo od króćca i przykręcić to wszystko żeby nie lało.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 30 sty 2012, 23:57

Pytanie, czy zerwałeś gwint, czy ułamał Ci się kawał czegoś i został w turbinie ?
Zerwać gwint w korpusie turbo nie będzie raczej łatwo, bo to nie jest aluminium ani jego stop (z alu albo jakiegoś stopu jest tylko obudowa strony zimnej turbo), więc może nie jest tak najgorzej.

nowosz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 09 lis 2010, 00:44
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: nowosz » 31 sty 2012, 00:17

na tym zdjęciu ( też kradzionym widać ten przewód olejowy) właśnie w tym elemencie: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c9c ... 3fec0.html



prawdopodobnie zerwał mi się gwint, czy jest opcja jakiegoś bajpasa ?:)

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 31 sty 2012, 08:06

nowosz pisze:prawdopodobnie zerwał mi się gwint,
Z tego wygląda że faktycznie urwałeś gwint, ale na króćcu. Tak to wygląda:
Obrazek
Bajpasa to tam raczej żadnego nie zrobisz. Odkręć przewód zasilający, odkręć króciec (nie powinno być problemu) i go wymień.
Cena z aso: 045115677A KROCIEC 34.59 42.55
lub szrot <ok>

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 31 sty 2012, 10:36

Wygląda na to, że nie jest tak źle. Króciec do wymiany i do wymiany przewód doprowadzający olej do turbiny. Nie ma sensu przykręcać starego nawet jeśli gwint na nakrętce wygląda jako tako, bo to i tak może nie zapewnić należytej szczelności. Jakbyś tego króćća nie dostał w ASO i nie chciałoby Ci się polować na to na szrocie, to zagadaj z jakimś dobrym tokarzem i Ci wytoczy taki <ok>

nowosz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 09 lis 2010, 00:44
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: nowosz » 31 sty 2012, 22:31

witam , sprawa z turbiną została połowicznie załatwiona , ponieważ udało się wyciągnąć kruciec została wkręcona nowa śruba przelotowa , ale z węża dalej leci , tryska do góry przy dawaniu do pieca . Nowy wąż kosztuje 180zł w aso. Więc chyba będzie trzeba zainswestować... pozdrawiam i dziękuję za pomoc :)

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 31 sty 2012, 23:01

Dziwna sprawa z tym wyciekiem, zrób dokładne foty, może coś wymyślimy :-)

nowosz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 09 lis 2010, 00:44
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: nowosz » 01 lut 2012, 13:47

Już wiem co jest grane , stoi zawór upustowy (gruszka) i przez to jest tam kosmiczne ciśnienie , i to właśnie spaliny powodują wyciek... zmienię gruszkę i powinno być okej :) teraz pytanie: czy gruszka od 1.9 Tdi 110 Km będzie pasowała ?


Uważam że powinny być warsztaty poświęcone tylko i wyłącznie naszym niuńkom :) żeby świadczyć kompleksowe usługi pomocy naprawy itp itd :) pozdrawiam

Awatar użytkownika
Arteriusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1172
Rejestracja: 13 cze 2010, 21:57
Lokalizacja: Raciąż

Post autor: Arteriusz » 01 lut 2012, 15:28

witam mam pytanie, czy przez zapchany przewod od wolnej odmy, moglomi uszczelkie wyzucic z pod pokrywy zaworow, i rozczelnic turbo, olej mi wyzucilo z silnika uszczelka pod pokrywa,i turbo polowe wciagnelo do wydechu, :cry:

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 01 lut 2012, 15:38

=> Nowosz, ciśnienie doładowania nie ma nic wspólnego z ciśnieniem oleju, coś masz nieszczelne przy łączeniu przewodu z króćcem a nieruchome WG to zapewne wynik zablokowania się ośki zaworu upustowego a nie gruszki. Gruszka od AFN nie bedzie pasowała, bo tam jest turbo VNT sterowane podciśnieniowo a 1Z ma turbo z WG i sterowanie nadciśnieniem.
=> Arteriusz, jeśli zatkałeś odmę to nic dziwnego że stało się to co opisałeś, bo nie było odpowietrzenia skrzyni korbowej przez co ciśnienie znalazło sobie inne ujście niż odma. Teraz czeka Cię naprawa tych uszczelnień, które nie wytrzymały i zanim znów odpalisz silnik odetkaj odmę <zly>

nowosz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 09 lis 2010, 00:44
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: nowosz » 01 lut 2012, 16:19

No to sam już nie wiem co mam robić , jedni mówią że gruszką , owszem cały czas jest zamknięta , gdy mechanik zaparł śrubokrętem o sztangę , drgnęła owszem :) mówił że to gruszka , więc sam już nie wiem trzeba by pewnie zdjąć gruszkę i ją obejrzeć , spróbuje dzisiaj tam pogrzebać. Ps. Może ktoś wie gdzie dostanę gruszkę w rozsądnej cenie :) ps na allegro szukałem ale nic nie znalazłem konkretnego do 90 km proszę o pomoc i pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Arteriusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1172
Rejestracja: 13 cze 2010, 21:57
Lokalizacja: Raciąż

Post autor: Arteriusz » 01 lut 2012, 17:35

nie zatkałem umyslnie :roll: no przeciesz wiem co moglo mnie spotkac, tylko mogl olej zatkac odpowietrzenie, dlatego sie pytam, a czy da rade zastapić T15 jakąś podobna? bez wiekrzych przerobek?

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 01 lut 2012, 17:40

P&P to nawet T2 nie podejdzie, przy każdej innej będziesz musiał coś przerabiać ;-)

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 01 lut 2012, 17:53

Arteriusz wiesz już może dokładnie w którym miejscu i jak zatkała Ci się odma ?
Olej sam z siebie chyba nie da rady zatkać odmy :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga