[80 B4 1.9TDI] turbina w 1z
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Zaraz, zaraz, którędy Ci ten olej ucieka ? Czy przewodem powrotnym (spływem) z turbiny, czy tym przewodem, który zasila ją w olej ? Zasilający w każdej z turbawek jest przykręcany na gwintowany króciec więc tutaj nie ma żadnej śruby która mogłaby się ukręcić, jedynie można zerwać gwint w nakrętce na przewodzie, albo na samym króćcu :roll:
Zasilanie turbo w olej może też być na tzw. śrubie hydraulicznej, czyli taki sam patent jak przy doprowadzeniu paliwa do pompy wtryskowej i przy takim czymś nieszczelność może być jeśli miedziane podkładko uszczelki są do niczego :roll:
Zasilanie turbo w olej może też być na tzw. śrubie hydraulicznej, czyli taki sam patent jak przy doprowadzeniu paliwa do pompy wtryskowej i przy takim czymś nieszczelność może być jeśli miedziane podkładko uszczelki są do niczego :roll:
właśnie tak . przewód zasilający turbinę w olej składa się z elementu stalowego wkręcanego w korpus turbiny , i na to idzie nakrętka metalowa ( w środku jest baryłka) z tego przewodu zasilającego zawsze jak dam w palnik to leci olej a dzisiaj próbowałem to mocno dokręcić i urwałem gwint w korpusie turbiny bo nagwintowany króciec jest stalowy........ jutro sie okażę czy można nagwintować gniazdo od króćca i przykręcić to wszystko żeby nie lało.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
na tym zdjęciu ( też kradzionym widać ten przewód olejowy) właśnie w tym elemencie: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c9c ... 3fec0.html
prawdopodobnie zerwał mi się gwint, czy jest opcja jakiegoś bajpasa ?:)
prawdopodobnie zerwał mi się gwint, czy jest opcja jakiegoś bajpasa ?:)
Z tego wygląda że faktycznie urwałeś gwint, ale na króćcu. Tak to wygląda:nowosz pisze:prawdopodobnie zerwał mi się gwint,
Bajpasa to tam raczej żadnego nie zrobisz. Odkręć przewód zasilający, odkręć króciec (nie powinno być problemu) i go wymień.
Cena z aso: 045115677A KROCIEC 34.59 42.55
lub szrot <ok>
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Wygląda na to, że nie jest tak źle. Króciec do wymiany i do wymiany przewód doprowadzający olej do turbiny. Nie ma sensu przykręcać starego nawet jeśli gwint na nakrętce wygląda jako tako, bo to i tak może nie zapewnić należytej szczelności. Jakbyś tego króćća nie dostał w ASO i nie chciałoby Ci się polować na to na szrocie, to zagadaj z jakimś dobrym tokarzem i Ci wytoczy taki <ok>
witam , sprawa z turbiną została połowicznie załatwiona , ponieważ udało się wyciągnąć kruciec została wkręcona nowa śruba przelotowa , ale z węża dalej leci , tryska do góry przy dawaniu do pieca . Nowy wąż kosztuje 180zł w aso. Więc chyba będzie trzeba zainswestować... pozdrawiam i dziękuję za pomoc
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Już wiem co jest grane , stoi zawór upustowy (gruszka) i przez to jest tam kosmiczne ciśnienie , i to właśnie spaliny powodują wyciek... zmienię gruszkę i powinno być okej teraz pytanie: czy gruszka od 1.9 Tdi 110 Km będzie pasowała ?
Uważam że powinny być warsztaty poświęcone tylko i wyłącznie naszym niuńkom żeby świadczyć kompleksowe usługi pomocy naprawy itp itd pozdrawiam
Uważam że powinny być warsztaty poświęcone tylko i wyłącznie naszym niuńkom żeby świadczyć kompleksowe usługi pomocy naprawy itp itd pozdrawiam
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
=> Nowosz, ciśnienie doładowania nie ma nic wspólnego z ciśnieniem oleju, coś masz nieszczelne przy łączeniu przewodu z króćcem a nieruchome WG to zapewne wynik zablokowania się ośki zaworu upustowego a nie gruszki. Gruszka od AFN nie bedzie pasowała, bo tam jest turbo VNT sterowane podciśnieniowo a 1Z ma turbo z WG i sterowanie nadciśnieniem.
=> Arteriusz, jeśli zatkałeś odmę to nic dziwnego że stało się to co opisałeś, bo nie było odpowietrzenia skrzyni korbowej przez co ciśnienie znalazło sobie inne ujście niż odma. Teraz czeka Cię naprawa tych uszczelnień, które nie wytrzymały i zanim znów odpalisz silnik odetkaj odmę <zly>
=> Arteriusz, jeśli zatkałeś odmę to nic dziwnego że stało się to co opisałeś, bo nie było odpowietrzenia skrzyni korbowej przez co ciśnienie znalazło sobie inne ujście niż odma. Teraz czeka Cię naprawa tych uszczelnień, które nie wytrzymały i zanim znów odpalisz silnik odetkaj odmę <zly>
No to sam już nie wiem co mam robić , jedni mówią że gruszką , owszem cały czas jest zamknięta , gdy mechanik zaparł śrubokrętem o sztangę , drgnęła owszem mówił że to gruszka , więc sam już nie wiem trzeba by pewnie zdjąć gruszkę i ją obejrzeć , spróbuje dzisiaj tam pogrzebać. Ps. Może ktoś wie gdzie dostanę gruszkę w rozsądnej cenie ps na allegro szukałem ale nic nie znalazłem konkretnego do 90 km proszę o pomoc i pozdrawiam
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt: