Audi 80 B3 2.0.16V 6A
Audi 80 B3 2.0.16V 6A
A wiec juz kiedys miałem Audi 80 wersje B2 oddałem ją na graty koledze.
Teraz histyoria zaczyna sie z B3 z ciekawa wersja bo dokładnie Color Edition z silnikiem 2.0 16v 137 kM.
Kupiłem go od dziadka który nie dbał o orginalne części był "rzemieślnikiem" sam przerabiał aparat zaplonowy?.
W aucie wymieniłem cała głowice jest ona od modelu Competition ACE jak wiadomo B3 ma 6A ale wszystko gra różnice są wałkach i może zawory inne.
Co do planów to gwinta i reszte w ori, myslalem nad modami silnika Turbo itp ale na razie moze wsadze elektroniczne wtryski bo te mechaniczne problem mam z ogarnięciem i auto ochodz jak chce brak wolnych obrotów.
Stara głowica pękła i silnik stracił cisnienie. Blok i tłoki jak i cylindry wyglądają jak by były po szliwie jedynie to co za uwazyłem po zmianie głowicy to czasem kontrolka cisnienia oleju sie zapala przy wyszych obrotach ale to chyba moja wina zlego oleju. jaki powinem lac do tego silnika ?
A tu z kolegi B4 ABT na dotarciu.
Na razie jestem w NL ale po powrocie wlatuja wtryski elekroniczne bo mechanika nawala.
i pytanie do znachorow jakie felgi najwieksze wejda zeby w miare jechalo nie tarlo i wygladalo chodzi mi o ET rozmiar i profil opony. Na razie nie bede gwintował zajme sie lakierem w planie jest pomalowanie jej na inny kolor.
Teraz histyoria zaczyna sie z B3 z ciekawa wersja bo dokładnie Color Edition z silnikiem 2.0 16v 137 kM.
Kupiłem go od dziadka który nie dbał o orginalne części był "rzemieślnikiem" sam przerabiał aparat zaplonowy?.
W aucie wymieniłem cała głowice jest ona od modelu Competition ACE jak wiadomo B3 ma 6A ale wszystko gra różnice są wałkach i może zawory inne.
Co do planów to gwinta i reszte w ori, myslalem nad modami silnika Turbo itp ale na razie moze wsadze elektroniczne wtryski bo te mechaniczne problem mam z ogarnięciem i auto ochodz jak chce brak wolnych obrotów.
Stara głowica pękła i silnik stracił cisnienie. Blok i tłoki jak i cylindry wyglądają jak by były po szliwie jedynie to co za uwazyłem po zmianie głowicy to czasem kontrolka cisnienia oleju sie zapala przy wyszych obrotach ale to chyba moja wina zlego oleju. jaki powinem lac do tego silnika ?
A tu z kolegi B4 ABT na dotarciu.
Na razie jestem w NL ale po powrocie wlatuja wtryski elekroniczne bo mechanika nawala.
i pytanie do znachorow jakie felgi najwieksze wejda zeby w miare jechalo nie tarlo i wygladalo chodzi mi o ET rozmiar i profil opony. Na razie nie bede gwintował zajme sie lakierem w planie jest pomalowanie jej na inny kolor.
Ostatnio zmieniony 28 cze 2016, 21:45 przez dzikuq, łącznie zmieniany 1 raz.
Proponuję zakupić jakiś nowszy słupek np: 1.8 16V ADL z Ibizy GTI albo ABFa ( nie wiem tylko czy mocowania łap będą te same jeśli ktoś to przerabiał niech podpowie ) silniki są młodsze, nie mają tak dużych przebiegów i pracują na elektronicznym wtrysku
dzikuq, Jełśi CIe interesuje mam dół z MK2 Gti 16V z 87r kod PL.
dzikuq, Jełśi CIe interesuje mam dół z MK2 Gti 16V z 87r kod PL.
keczy, znaczy mocowania na łapy sa inne mam rozumieć? Bo to że jest wyższy to nie ma nic do tego. Wiązka warto zmienić na DF2 albo DF1 ponieważ mechaniczne są już mocno wyeksploatowane. Ciężko teraz o poprawnie działający mechanizm... Co za tym idzie mechaniczne często "leją" PB do cylindrów > nieprzepalona mieszanka trafia do oleju przez pierścienie > dalej siadają panewki oczywiście pierwsze korbowe > wychodzi opinia ze 16V obraca panewa...
Przerabiałem te tematy, mam 16VG60 na DF1 i nie mam problemu z obracającą panewką
Przerabiałem te tematy, mam 16VG60 na DF1 i nie mam problemu z obracającą panewką
Mój już wywalił panewkę i to w trzecim 16v które mam. Po generalce dbam o max stan oleju, żeby nic nie odpływało spod smoka, co jest jedną z przyczyn siadania panewek. Wrzuciłem też pompę oleju z 1.8T. Dolewa za bardzo silnik powyżej 4000obr i chyba jedyną opcją będzie przerobienie na elektronikę. W ABF jest inna micha z tego co wiem i trzeba kombinować z poduchami żeby kolektor nie walił o maskę.