Mocne 2.3 10V
Mocne 2.3 10V
cześć, Jestem Kamil, nie zaglądam tutaj często, ale śledze czasem poczynania kolegów i podpieram się pomocą forumowiczów.
mam audi 90b3 , silnik to 2.3 10V oznaczenie NG 136KM po przejsciu na elektroniczny wtrysk paliwa obecnie auto wystrojone nie wiem na ile, ale szczerze 1.8T AEB w serii nie daje rady (niedowiarków zapraszam na kreske)
Cały czas cos kręce, przerabiam , modze, wieksze wtryski, inny kąt zaplonu z początku sterowany podciśnieniem , obecnie za pomocą mapy
wieksza dawka paliwa, lekko przerobiony wydech
Ale szukam inspiracji dalej, Mianowicie wiem, że nie każdy sprzedaje patenty i nie ujawmnia sie publicznie, bo przebyta droga i czas przy modyfikacjach to rzecz święta i kosztuje nie tylko nerwy ale i pieniążki czy słyszał ktoś coś kiedyś o jakimś mocnym NG? nie chodzi mi o silnik doładowany, ale modyfikacje które pozwoliły na wyciśniecie z tego silnika jak najwięcej. docelowo, chce uderzyć w moc rzędu serii 7A, moze ciut mniej, Przecodził ktos ten temat? czy jest to w ogóle możliwe?
jeżeli jest ktoś chetny do podpowiedzi, zapraszam do komentowania
Pozdrawiam serdecznie Kamil
mam audi 90b3 , silnik to 2.3 10V oznaczenie NG 136KM po przejsciu na elektroniczny wtrysk paliwa obecnie auto wystrojone nie wiem na ile, ale szczerze 1.8T AEB w serii nie daje rady (niedowiarków zapraszam na kreske)
Cały czas cos kręce, przerabiam , modze, wieksze wtryski, inny kąt zaplonu z początku sterowany podciśnieniem , obecnie za pomocą mapy
wieksza dawka paliwa, lekko przerobiony wydech
Ale szukam inspiracji dalej, Mianowicie wiem, że nie każdy sprzedaje patenty i nie ujawmnia sie publicznie, bo przebyta droga i czas przy modyfikacjach to rzecz święta i kosztuje nie tylko nerwy ale i pieniążki czy słyszał ktoś coś kiedyś o jakimś mocnym NG? nie chodzi mi o silnik doładowany, ale modyfikacje które pozwoliły na wyciśniecie z tego silnika jak najwięcej. docelowo, chce uderzyć w moc rzędu serii 7A, moze ciut mniej, Przecodził ktos ten temat? czy jest to w ogóle możliwe?
jeżeli jest ktoś chetny do podpowiedzi, zapraszam do komentowania
Pozdrawiam serdecznie Kamil
głowica 7A odpada, ponieważ patrząc na budowę silnika jak i również sadzając głowe 7A na blok NG zmiejszysz stopien spreżania bodajże do stopnia 8:1 .Jarewa pisze:Moce 7A jest nieosiągalne chyba że na compresorze lub turbinie. A tak to szkoda zachodu porting głowicy większy wydech powiększenie ssacego to kupa szmalu. Ewentualnie spróbować dać glowice z 7A
a mi chodzi o wykorzystanie potencjału NG, ponieważ zagłębiając sie w jego temat i pracujac nad nim, jest wiele ciekawych rozwiązań, a wyrzucając zemste Boscha idzie wiele ugrać, i docelowo szukam osoby , która przeprowadzała zabiegi przy tym silniku
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
To jakie te zabiegi chcesz robić? Brakuje już u ciebie powietrza więc trzeba jakoś więcej dostarczyć.
Nikt NG nie rzezbil bardzo bo powoli te silniki wyginaja jak marmury. I coraz bardziej są kosztowne w naprawach. Więc każdy kto ma chce choć zdrowa serię i na długo bo to pancerniak o ile nie rzezbiony
Nikt NG nie rzezbil bardzo bo powoli te silniki wyginaja jak marmury. I coraz bardziej są kosztowne w naprawach. Więc każdy kto ma chce choć zdrowa serię i na długo bo to pancerniak o ile nie rzezbiony
tak , są na wymarciu, tylko i wyłacznie przez olewke właścicieli tych silników, gazowanie ich, i zmienianie oleju raz za czasu jak klawiatura zaczenie grać marsz porzebowy. Mam miejsce w okolicy gdzie jest cmentarz tych silnikow bo jest ich kilkanascie nie tylklo w 80/90 ale rowniez 100 c3/c4 i kazdy jeden mial gaz, ale w sumie ja sie ciesze, bo krokowcow kolektorow i przepustnic mam od groma z alternatorami itp wlacznie, a sam osobiscie na czesci rozebrałem tego trocheJarewa pisze:To jakie te zabiegi chcesz robić? Brakuje już u ciebie powietrza więc trzeba jakoś więcej dostarczyć.
Nikt NG nie rzezbil bardzo bo powoli te silniki wyginaja jak marmury. I coraz bardziej są kosztowne w naprawach. Więc każdy kto ma chce choć zdrowa serię i na długo bo to pancerniak o ile nie rzezbiony
co do modow, myslalem nad rozwierceniem przepustnicy , wrzuceniem ostrego wałka
noi stoczeniu koła zamachowego, ale nie mam nigdzie podtwierdzonego info czy kolo seryjnie było wyważone czy też nie, Bo nawet z tego co czytałem ksiażki nie sa zgodne
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
2.3 10v ma w sobie rezerwy, ale jak to w przypadku tuningu 2zaw/cyl , odbędzie się to kosztem dołu obrotów. ALE jeśli już, to polecam zrobić z NG -> MC. , kolektory turbiny p&p a i mając efi można to sensownie wysterować , pozbywając się kjeta. I w tym kierunku bym szedł. Silnik spokojnie zniesie i 200 km.
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg