[B4 2.3 NG GAZ] Droga bestii jest długa i trudna
[B4 2.3 NG GAZ] Droga bestii jest długa i trudna
.
[center][/center]
Oto pchany potrzebą kupna swojego pierwszego Audi 80 znalazłem grata z silnikiem NG. O samochód nie dbano, wiec kupując go, nieświadomie skazałem się na solidną renowację. Lecz za niewielkie pieniądze mam swoje wymarzone A80, a silnik (ale nie podzespoły) w świetnym stanie.
Mam go od 22.04.2014 i oto wszystkie zmiany, jakie w nim zaszły. Cena zakupu to 2100 zł.
+ Silnik NG 2.3 benz+LPG - 133 KM
+ Skórzana tapicerka z przodu
+ Klimatyzacja
+ Alufelgi
+ Elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka
+ Centralny zamek
+ Hamulce tarczowe na obu osiach
23.04.2014 Wymiana oleju, filtra oleju, filtra powietrza 258131 km
28.04.2014 Wymieniono kompletny rozrząd, pompę wody i termostat. Zlikwidowano wyciek benzyny (!). 258515 km
30.04.2014 Wymiana przedniej szyby. Czyszczenie skór siedzeń kierowcy i pasażera
2.05.2014 Wymiana kopułki, palca, kabli zapłonowych i świec. Naprawa dziurawego przewodu gazu (!) oraz izolacji kabla plusowego zaraz obok (!!) :lol: . Wymiana linki otwierania maski. Poprawa elektryki. Czyszczenie silnika krokowego. Uzupełnienie i malowanie atrap w zderzaku. Wymiana tunelu środkowego. Śrubki, przewody, odkurzanie.
10.05.2014 Wymiana uszczelki pokrywy zaworów, kompletna wymiana uszczelnień wtrysków i czyszczenie kanalików w głowicy przy wtryskach, czyszczenie przepustnicy, wymiana atrapy chłodnicy na ori. Polerowanie mechaniczne maski, dachu i tylnej klapy. Uzupełnienie płynu do wspomagania (z uszczelniaczem) 259030 km
21.05.2014 Rejestracja na rybnickie blachy
09.06.2014 Pełna regeneracja rozrusznika, korekty w układzie elektrycznym
12.07.2014 Wymiana przednich amortyzatorów, prawego sworznia wahacza, gumek stabilizatora i lewej końcówki drążka kierowniczego. Regeneracja tylnych hamulców. Wymiana dwu-pinowego czujnika temperatury. Zmiana oświetlenia w bagażniku na LED czyli z ledwo widocznej żarówki 5 W na super oświetlony bagażnik za 1,8 W
13.07.2014 Ustawienie zbieżności oraz wyważanie alufelg
1.08.2014 Wymiana butli gazowej i parownika na nowe, poprawki w układzie chłodzenia. Regulacja układu LPG.
20.08.2014 Wymiana czujnika 4-pin
10.11.2014 Czyszczenie okładu chłodzenia odpowiednim preparatem, wymiana całego płynu (wody z płynem) na nowy i czyszczenie zbiorniczka retencyjnego.
19.12.2014 Montaż górnej pokrywy chłodnicy. Uzupełnienie kilku detali pod maską
03.01.2015 Wymiana poduszki skrzyni biegów. Wymiana lewego wahacza i łożyska koła. Nowe klocki hamulcowe z przodu.
06.04.2015 Wymiana i smarowanie czopa i gniazda kulistego manetki zmiany biegów na używane ori. Podmiana czujnika 2-pin nie-ori na oryginalny. Nowy zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego. Nowe kable zapłonowe i świece. Wymiana filtra powietrza, filtra oleju i oleju na 10w40 półsyntetyk. Nowa prawa listwa zderzaka przedniego.
19.06.2015 Wymiana prawej poduszki silnika na używaną ori.
20-23.07.2015 Usunięcie przecieku wody obok skrzynki bezpieczników do kabiny, ściągnięta podłoga, suszenie, czyszczenie.
10-25.09.2015 Przód: nowe przewody hamulcowe, nowy miedziany przewód lewy, nowe tarcze hamulcowe ATE, nowe klocki hamulcowe, pełna regeneracja przednich hamulców: czyszczenie, malowanie utwardzoną farbą, reperaturki smary słowem WSZYSTKO łącznie z odpowietrzeniem; Czyszczenie lewego przegubu, nowy smar i guma na przegubie. Nowe poliuretanowe tuleje wahaczy ze smarem. Nowe świece BOSH. Uzupełnienie oleju w skrzyni biegów. 286334 km
07.01.2016 Wymiana oleju (Motul 10W40) i filtra oleju (Mann). Wymiana obydwu filtrów fazy ciekłej LPG. 288215 km
15-17.03.2016 Wymiana nagrzewnicy.
12.04.2016 Regeneracja tylnych hamulców i mechanizmów hamulca ręcznego. Nowe przewody hamulcowe z tyłu.
15.09.2016 Podmiana zepsutego przekaźnika migaczy na używany ori. Wymiana czujnika 2-pin na nowy EPS. Wymiana oleju - Motul 10W40 - 299776 km
10.11.2016 Nowy komplet 4 łożysk tyłu, nowe tarcze i klocki hamulcowe z tyłu, nowy przegub przedni lewy .
05.05.2017 Wymiana klapy bagażnika (ori nie malowana).
12.06.2017 Wymiana na nowe: tuleje wahaczy poliuretanowe, poduszki kolumny mcpersona, amortyzatory Sachs.
[center][/center]
Oto pchany potrzebą kupna swojego pierwszego Audi 80 znalazłem grata z silnikiem NG. O samochód nie dbano, wiec kupując go, nieświadomie skazałem się na solidną renowację. Lecz za niewielkie pieniądze mam swoje wymarzone A80, a silnik (ale nie podzespoły) w świetnym stanie.
Mam go od 22.04.2014 i oto wszystkie zmiany, jakie w nim zaszły. Cena zakupu to 2100 zł.
+ Silnik NG 2.3 benz+LPG - 133 KM
+ Skórzana tapicerka z przodu
+ Klimatyzacja
+ Alufelgi
+ Elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka
+ Centralny zamek
+ Hamulce tarczowe na obu osiach
23.04.2014 Wymiana oleju, filtra oleju, filtra powietrza 258131 km
28.04.2014 Wymieniono kompletny rozrząd, pompę wody i termostat. Zlikwidowano wyciek benzyny (!). 258515 km
30.04.2014 Wymiana przedniej szyby. Czyszczenie skór siedzeń kierowcy i pasażera
2.05.2014 Wymiana kopułki, palca, kabli zapłonowych i świec. Naprawa dziurawego przewodu gazu (!) oraz izolacji kabla plusowego zaraz obok (!!) :lol: . Wymiana linki otwierania maski. Poprawa elektryki. Czyszczenie silnika krokowego. Uzupełnienie i malowanie atrap w zderzaku. Wymiana tunelu środkowego. Śrubki, przewody, odkurzanie.
10.05.2014 Wymiana uszczelki pokrywy zaworów, kompletna wymiana uszczelnień wtrysków i czyszczenie kanalików w głowicy przy wtryskach, czyszczenie przepustnicy, wymiana atrapy chłodnicy na ori. Polerowanie mechaniczne maski, dachu i tylnej klapy. Uzupełnienie płynu do wspomagania (z uszczelniaczem) 259030 km
21.05.2014 Rejestracja na rybnickie blachy
09.06.2014 Pełna regeneracja rozrusznika, korekty w układzie elektrycznym
12.07.2014 Wymiana przednich amortyzatorów, prawego sworznia wahacza, gumek stabilizatora i lewej końcówki drążka kierowniczego. Regeneracja tylnych hamulców. Wymiana dwu-pinowego czujnika temperatury. Zmiana oświetlenia w bagażniku na LED czyli z ledwo widocznej żarówki 5 W na super oświetlony bagażnik za 1,8 W
13.07.2014 Ustawienie zbieżności oraz wyważanie alufelg
1.08.2014 Wymiana butli gazowej i parownika na nowe, poprawki w układzie chłodzenia. Regulacja układu LPG.
20.08.2014 Wymiana czujnika 4-pin
10.11.2014 Czyszczenie okładu chłodzenia odpowiednim preparatem, wymiana całego płynu (wody z płynem) na nowy i czyszczenie zbiorniczka retencyjnego.
19.12.2014 Montaż górnej pokrywy chłodnicy. Uzupełnienie kilku detali pod maską
03.01.2015 Wymiana poduszki skrzyni biegów. Wymiana lewego wahacza i łożyska koła. Nowe klocki hamulcowe z przodu.
06.04.2015 Wymiana i smarowanie czopa i gniazda kulistego manetki zmiany biegów na używane ori. Podmiana czujnika 2-pin nie-ori na oryginalny. Nowy zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego. Nowe kable zapłonowe i świece. Wymiana filtra powietrza, filtra oleju i oleju na 10w40 półsyntetyk. Nowa prawa listwa zderzaka przedniego.
19.06.2015 Wymiana prawej poduszki silnika na używaną ori.
20-23.07.2015 Usunięcie przecieku wody obok skrzynki bezpieczników do kabiny, ściągnięta podłoga, suszenie, czyszczenie.
10-25.09.2015 Przód: nowe przewody hamulcowe, nowy miedziany przewód lewy, nowe tarcze hamulcowe ATE, nowe klocki hamulcowe, pełna regeneracja przednich hamulców: czyszczenie, malowanie utwardzoną farbą, reperaturki smary słowem WSZYSTKO łącznie z odpowietrzeniem; Czyszczenie lewego przegubu, nowy smar i guma na przegubie. Nowe poliuretanowe tuleje wahaczy ze smarem. Nowe świece BOSH. Uzupełnienie oleju w skrzyni biegów. 286334 km
07.01.2016 Wymiana oleju (Motul 10W40) i filtra oleju (Mann). Wymiana obydwu filtrów fazy ciekłej LPG. 288215 km
15-17.03.2016 Wymiana nagrzewnicy.
12.04.2016 Regeneracja tylnych hamulców i mechanizmów hamulca ręcznego. Nowe przewody hamulcowe z tyłu.
15.09.2016 Podmiana zepsutego przekaźnika migaczy na używany ori. Wymiana czujnika 2-pin na nowy EPS. Wymiana oleju - Motul 10W40 - 299776 km
10.11.2016 Nowy komplet 4 łożysk tyłu, nowe tarcze i klocki hamulcowe z tyłu, nowy przegub przedni lewy .
05.05.2017 Wymiana klapy bagażnika (ori nie malowana).
12.06.2017 Wymiana na nowe: tuleje wahaczy poliuretanowe, poduszki kolumny mcpersona, amortyzatory Sachs.
Ostatnio zmieniony 02 sie 2017, 15:01 przez szychu, łącznie zmieniany 38 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 180
- Rejestracja: 27 lut 2013, 19:33
Na benzynie chodzi gorzej, niż na gazie - jeśli chodzi o gaśnięcie. Potrzebuje dłuższej "rozgrzewki". Na średnio ciepłym silniku mam wahania obrotów ale po rozgrzaniu chodzi raczej równo na każdym paliwie. Pedał pod stopą perfekcja :] Zaplanowałem szereg naprawoskars1434 pisze:Dbaj a będzie długo jeździć. A na benzynie dobrze ci ona chodzi czy nie bardzo?
EDIT: Samochód nie potrzebuje już rozgrzewki, by nie gasnąć
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2014, 07:59 przez szychu, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 180
- Rejestracja: 27 lut 2013, 19:33
Mi też na benzynie nie trzymałą obrotów, to wywaliłem tą klapke spiętrzającą i kompensację i teraz na zimnym elegancko trzyma, oczywiście na ciepłym też elegancko, a i tak jakby mocy jej przybyło tylko że cały czas z samego gazu ją palę, no i oczywiście spalanie mocno w dół spadło, dlatego jeżeli na benzynie nie jeździsz ja bym zrobił tak jak napisałem a napewno odczujesz różnicę
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
- enzoo
- Audi 80 Klub
- Posty: 974
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
- Imię: Mirosław
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Legnica
powiem Ci że NG i gaz to bardzo temat ciężki, jeden gazownik to mi powiedział ze to nie ma prawa bytu i za to się nie bierze a drugi że najważniejsze to nie mieć miejsc ciągnięcia lewego powietrza i na bierząco wymieniać świece kable i filtr no i radził mi abym zamontował blosa najpierw planuje posprawdzać czy nie bierze mi lewego powietrza bo akurat na benzynie mi zajebiście chodzi a na gazie jest zmulony nie raz tak zmulony że trzeba ponownie go odpalać i nie raz pomaga no i pali 16-18 no ale zobaczymy jak pouszczelniam wszystko a najlepiej mi ten ostatni radził żebym silnik najlepiej sobie wymienił na tego 7a
Coś w tym jest :] A moze to tylko sprawa czyszczenia i regulacji.enzoo pisze:gazownik to mi powiedział ze to nie ma prawa bytu
Wymieniam w ten weekend.enzoo pisze:na bierząco wymieniać świece kable i filtr
Mój pierwszy bak z nogą praktycznie w podłodze to było jakoś 15.5 l. Ale trochę w tym błędu pomiaru; drugi bak da dokładniejszy wynik.enzoo pisze: no i pali 16-18
Edit: Obecnie pali 13 l gazu ale mocy mam prawie jak na benzynie (styczeń 2015)
Ostatnio zmieniony 08 sty 2015, 23:03 przez szychu, łącznie zmieniany 1 raz.
Po ostatnich pracach przy silniku jest znaczna poprawa. Silnik odpala zimny szybko, jak należy. Ciepły jeszcze ma problem z zapłonem i trzyma 1,5 tyś obrotów co spowodowane jest prawdopodobnie wadliwymi czujnikami temperatury - te już zamówiłem obydwa Amortyzatory też już czekają w pokoju, do poprawek dochodzi dziura zaraz za kolektorem wydechowym... wstawienie prawej poduszki pod silnik... Samochód tanio kupiony, wymaga wiele pracy. Ale ten komfort, kiedy się wie, co jest wymienione, naprawione jest niezastąpiony!
EDIT: Czujniki temperatury wymienione, obroty spadły, amortyzatory wymienione
EDIT: Czujniki temperatury wymienione, obroty spadły, amortyzatory wymienione
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2014, 07:58 przez szychu, łącznie zmieniany 2 razy.