[Audi A6 C5 sedan 1.9 TDI AVF] zakup nieplanowany
[Audi A6 C5 sedan 1.9 TDI AVF] zakup nieplanowany
Czas na założenie nowego tematu w związku z zakupem "nowego" auta.
Jak w tytule, był to zakup zupełnie nieplanowany tej generacji A6.
Trochę tych modeli już widziałem i wystarczająco mnie to zniechęciło, by zawracać sobie głowę C5'tką.
ALE...
Miałem świadomość, że z C4 będę musiał się prędzej, czy później rozstać i plan na kolejne auto zakładał kupno czegokolwiek w jak najlepszym stanie. Nie ważna marka/model, diesel, czy benzyna. Priorytet stan, no i oczywiście auto nie obciążone ryzykiem wad fabrycznych, których eliminowanie byłoby błędnym kołem.
Wyszło tak, że kupiłem... No właśnie... C5, na które nie zwracałem już uwagi, z racji bolączek wynikających z wieku tych modeli.
Pojawiła się taka w Lidzbarku Warmińskim, sprowadzona. Na zdjęciach piękna. Cena wysoka. Zajechałem tyko zobaczyć. Na miejscu poprosiłem sprzedawcę, by się nie gniewał, ale pomedytuję sobie z 30min przy aucie. Zajrzałem w każdy zakamarek, obleciałem miernikiem, odłączyłem kompa, przejechaliśmy się. Załatwiłem sobie jeszcze raport z DE.
Decyzja była tyko jedna. Na drugi dzień byłem już lawetą.
Panie i Panowie oto Audi A6 C5 1.9TDI AVF (131 KM / 310 NM). Rok 2002 z realnym przebiegiem 230 000 km. Samochód, który przestał gdzieś w garażu w ostatnich latach.
(w tym momencie kurtyna opada )
Dwa zdania na koniec.
Po wejściu do auta, czuć typowy zapach Audi z tamtych lat.
Jadąc ma się wrażenie jakby to było nowe auto.
Temat uzupełnię jeszcze o szczegóły, które zostały wykonane przy aucie po zakupie.
Jak w tytule, był to zakup zupełnie nieplanowany tej generacji A6.
Trochę tych modeli już widziałem i wystarczająco mnie to zniechęciło, by zawracać sobie głowę C5'tką.
ALE...
Miałem świadomość, że z C4 będę musiał się prędzej, czy później rozstać i plan na kolejne auto zakładał kupno czegokolwiek w jak najlepszym stanie. Nie ważna marka/model, diesel, czy benzyna. Priorytet stan, no i oczywiście auto nie obciążone ryzykiem wad fabrycznych, których eliminowanie byłoby błędnym kołem.
Wyszło tak, że kupiłem... No właśnie... C5, na które nie zwracałem już uwagi, z racji bolączek wynikających z wieku tych modeli.
Pojawiła się taka w Lidzbarku Warmińskim, sprowadzona. Na zdjęciach piękna. Cena wysoka. Zajechałem tyko zobaczyć. Na miejscu poprosiłem sprzedawcę, by się nie gniewał, ale pomedytuję sobie z 30min przy aucie. Zajrzałem w każdy zakamarek, obleciałem miernikiem, odłączyłem kompa, przejechaliśmy się. Załatwiłem sobie jeszcze raport z DE.
Decyzja była tyko jedna. Na drugi dzień byłem już lawetą.
Panie i Panowie oto Audi A6 C5 1.9TDI AVF (131 KM / 310 NM). Rok 2002 z realnym przebiegiem 230 000 km. Samochód, który przestał gdzieś w garażu w ostatnich latach.
(w tym momencie kurtyna opada )
Dwa zdania na koniec.
Po wejściu do auta, czuć typowy zapach Audi z tamtych lat.
Jadąc ma się wrażenie jakby to było nowe auto.
Temat uzupełnię jeszcze o szczegóły, które zostały wykonane przy aucie po zakupie.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
Re: [Audi A6 C5 sedan 1.9 TDI AVF] zakup nieplanowany
Wygląda ładnie. Gratulacje. Ja mam wyłożonego avf do allroada.
Re: [Audi A6 C5 sedan 1.9 TDI AVF] zakup nieplanowany
Dzięki. Nie ma jakichś fajerwerków, raczej standardowe wyposażenie, ale stan to rekompensuje. Od połowy kwietnia już dwóch przechodniów oglądało auto. Zamieniliśmy kilka zdań. Trzeci znajomy, który jeździ na codzień A4 B9, zaproponował, że odkupi ode mnie tą C5. Mówi, że ta jego to chiński plastik .
Z wyposażenia:
- Halogeny
- Abs, Esp
- Airbag (tych nie liczyłem)
- Płaskie wycieraczki szyby przedniej, dysze spryskiwaczy ogrzewane stosownie do temperatury powietrza
- Lusterka pełnowymiarowe
- Szyby termoizolacyjne w zielonym odcieniu
- Centralny zamek obsługiwany pilotem w kluczyku wraz z domykaniem i otwieraniem szyb.
- Aluminiowe listwy ozdobne
- Felgi Oem R16
- Oświetlenie przestrzeni wokół nóg
- Podłokietnik
- Regulowana kierowca w dwóch płaszczyznach
- Szyby elektryczne x4 + lusterka
- Immobiliser
- mały FIS
- Białe podświetlenie zegarów,
- Schowek po stronie pasażera z oświetleniem
- Klimatronik dwustrefowy
- Cupholdery przód i tył
- Oświetlenie wnętrza z wyłącznikiem czasowym, lampki do czytania, oświetlone lusterka, diody podświetlające klamki, podświetlenie regulacji nawiewów, oświetlenie bagażnika
- Koło zapasowe pełnowymiarowe
- Trzecie światło stop
- Światła ostrzegawcze (czerwone) we wszystkich drzwiach i klapie bagażnika + podświetlenie po otwarciu drzwi x4
- Radio Concert II + oem nagłośnienie, przód, tył i subwoofer w bagażniku.
Teraz rzeczy, które zostały zrobione po zakupie:
- Rozrząd komplet z pompą wody.
- Wymiana oleju na Liqui Moly 5W 40 (jak dobrze pamiętam) + filtry olejowy, paliwowy, powietrza, kabinowy.
- Wymiana przegubów zewnętrznych Meyle + mieszki plastikowe
- Wymiana termostatu Wahler
- Wymiana uszczelki pokrywy zaworów
- Wymiana popychaczy na wzmacniane Febi (choć moje miały dopiero przebarwienia, w sumie mogłem zostawić do następnej wymiany rozrządu)
- Wałek prawie idealny, weszły tylko nowe panewki Kobenschmidt + uszczelniacz wałka.
- Wymiana uszczelek pompowtrysków (profilaktycznie), nowe śruby i kapturki. Staraliśmy się by wszystko było Bosh'a.
- Przeszczepienie przewodu paliwowego od spodu auta (mój był uszkodzony) na przewód z benzyny. Trafił się w bardzo dobrym stanie.
- Założenie oryginalnego radia Concert II w stanie idealnym.
dzikx, co się stało z oryginalnym silnikiem?
Dodano po 38 minutach 29 sekundach:
*olej Liqui Moly TopTec 5W 30
Zrobiłem już kilka tysi i na bagnecie ubytku nie widać.
Z wyposażenia:
- Halogeny
- Abs, Esp
- Airbag (tych nie liczyłem)
- Płaskie wycieraczki szyby przedniej, dysze spryskiwaczy ogrzewane stosownie do temperatury powietrza
- Lusterka pełnowymiarowe
- Szyby termoizolacyjne w zielonym odcieniu
- Centralny zamek obsługiwany pilotem w kluczyku wraz z domykaniem i otwieraniem szyb.
- Aluminiowe listwy ozdobne
- Felgi Oem R16
- Oświetlenie przestrzeni wokół nóg
- Podłokietnik
- Regulowana kierowca w dwóch płaszczyznach
- Szyby elektryczne x4 + lusterka
- Immobiliser
- mały FIS
- Białe podświetlenie zegarów,
- Schowek po stronie pasażera z oświetleniem
- Klimatronik dwustrefowy
- Cupholdery przód i tył
- Oświetlenie wnętrza z wyłącznikiem czasowym, lampki do czytania, oświetlone lusterka, diody podświetlające klamki, podświetlenie regulacji nawiewów, oświetlenie bagażnika
- Koło zapasowe pełnowymiarowe
- Trzecie światło stop
- Światła ostrzegawcze (czerwone) we wszystkich drzwiach i klapie bagażnika + podświetlenie po otwarciu drzwi x4
- Radio Concert II + oem nagłośnienie, przód, tył i subwoofer w bagażniku.
Teraz rzeczy, które zostały zrobione po zakupie:
- Rozrząd komplet z pompą wody.
- Wymiana oleju na Liqui Moly 5W 40 (jak dobrze pamiętam) + filtry olejowy, paliwowy, powietrza, kabinowy.
- Wymiana przegubów zewnętrznych Meyle + mieszki plastikowe
- Wymiana termostatu Wahler
- Wymiana uszczelki pokrywy zaworów
- Wymiana popychaczy na wzmacniane Febi (choć moje miały dopiero przebarwienia, w sumie mogłem zostawić do następnej wymiany rozrządu)
- Wałek prawie idealny, weszły tylko nowe panewki Kobenschmidt + uszczelniacz wałka.
- Wymiana uszczelek pompowtrysków (profilaktycznie), nowe śruby i kapturki. Staraliśmy się by wszystko było Bosh'a.
- Przeszczepienie przewodu paliwowego od spodu auta (mój był uszkodzony) na przewód z benzyny. Trafił się w bardzo dobrym stanie.
- Założenie oryginalnego radia Concert II w stanie idealnym.
dzikx, co się stało z oryginalnym silnikiem?
Dodano po 38 minutach 29 sekundach:
*olej Liqui Moly TopTec 5W 30
Zrobiłem już kilka tysi i na bagnecie ubytku nie widać.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
Re: [Audi A6 C5 sedan 1.9 TDI AVF] zakup nieplanowany
Jak to 2,5 pompa odmówiła posłuszeństwa. Poprzedni właściciel zmienił trzy sterowniki jej.
Dodano po 3 minutach 30 sekundach:
Przed tym zrobił sprzęgło rozrząd. I po wymianie sterownika pompy robił ok 100km Sprzedana jako uszkodzona nie działająca. Mi się udało ją odpalić zmieniając czujnik obrotów pompy. I również zrobiłem niecałe 100km
Dodano po 2 minutach 34 sekundach:
Auto nie dawało żadnych objawów chodziło super miało moc. Podjeżdżasz pod sklep, gasisz i nie odpala. Błąd sterownika pompy.
Dodano po 3 minutach 7 sekundach:
Teoretycznie naprawia się je. Lutując tranzystor. Oraz są zakłady które naprawiają je za ok 400zl więc wysłałem. Ale pan stwierdził że mój padł całkiem ( czyli 4raz licząc 3 poprzedniego właściciela ) i może sprzedaći swój sprawny za ok 800.
Dodano po 1 minucie 6 sekundach:
Z roczną gwarancją. Tylko co mi po gwarancji jak auto bez objawów nie odpali mi gdzieś z 700km od domu...
Dodano po 2 minutach 20 sekundach:
Więc kupiłem passata B5 z afv w 6biegach by pasowało wszystko mi. Za 1800 i tak przełożyłem motor.
Dodano po 1 minucie 6 sekundach:
A v6 stoi w garażu i czeka na pomysły. Jej dźwięk jest nie do porównania z r4
Dodano po 3 minutach 30 sekundach:
Przed tym zrobił sprzęgło rozrząd. I po wymianie sterownika pompy robił ok 100km Sprzedana jako uszkodzona nie działająca. Mi się udało ją odpalić zmieniając czujnik obrotów pompy. I również zrobiłem niecałe 100km
Dodano po 2 minutach 34 sekundach:
Auto nie dawało żadnych objawów chodziło super miało moc. Podjeżdżasz pod sklep, gasisz i nie odpala. Błąd sterownika pompy.
Dodano po 3 minutach 7 sekundach:
Teoretycznie naprawia się je. Lutując tranzystor. Oraz są zakłady które naprawiają je za ok 400zl więc wysłałem. Ale pan stwierdził że mój padł całkiem ( czyli 4raz licząc 3 poprzedniego właściciela ) i może sprzedaći swój sprawny za ok 800.
Dodano po 1 minucie 6 sekundach:
Z roczną gwarancją. Tylko co mi po gwarancji jak auto bez objawów nie odpali mi gdzieś z 700km od domu...
Dodano po 2 minutach 20 sekundach:
Więc kupiłem passata B5 z afv w 6biegach by pasowało wszystko mi. Za 1800 i tak przełożyłem motor.
Dodano po 1 minucie 6 sekundach:
A v6 stoi w garażu i czeka na pomysły. Jej dźwięk jest nie do porównania z r4
Re: [Audi A6 C5 sedan 1.9 TDI AVF] zakup nieplanowany
Szkoda, że takie bolączki ma ten silnik, bo gdyby był dopracowany, to po r5 mógłby być godnym następcą. Sam przyznam, że ciężko przestawić się na dźwięk 4 cylindrowego diesla
-
OnlineSagitari
- Forum Audi 80
- Posty: 220
- Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
Re: [Audi A6 C5 sedan 1.9 TDI AVF] zakup nieplanowany
Rozmawiałem kiedyś z takim jednym gościem, który parę lat objeżdżał pozornie najgorszą opcję, czyli C5 z przeklinanym 2.5 V6 i multitronikiem. Twierdził, że w jego egzemplarzu to silnik był mocną stroną, a wszystko psuła cholerna skrzynia i to z powodu skrzyni sprzedał samochód
Dodano po 2 minutach 15 sekundach:
Jak się okazuje końcowe wypusty 2.5 V6 były wcale nie gorsze od pierwszych 3.0 TDI, sporo ludzi do dzisiaj sobie chwali te jednostki mimo fatalnej opinii rynkowej.
Dodano po 3 minutach 48 sekundach:
Co do auta na zdjęciach to wygląda na niespotykany stan, nawet nie będę pytał ile kosztowała. Podobny stan zachowania tej generacji widziałem, ale to było ponad 10 lat temu. Teraz te auta na ulicy nierzadko wyglądają gorzej od osiemdziesiątek. Mój braciak choruje na takiego sedana od lat, a ja mu mówię, że na co czekasz, sprzedałeś właśnie niezbyt chciane auto (rodem z Korei, wiesz, te wychwalane za "solidność") i czas spełniać marzenia, ale żona stoi w opozycji
Dodano po 2 minutach 15 sekundach:
Jak się okazuje końcowe wypusty 2.5 V6 były wcale nie gorsze od pierwszych 3.0 TDI, sporo ludzi do dzisiaj sobie chwali te jednostki mimo fatalnej opinii rynkowej.
Dodano po 3 minutach 48 sekundach:
Co do auta na zdjęciach to wygląda na niespotykany stan, nawet nie będę pytał ile kosztowała. Podobny stan zachowania tej generacji widziałem, ale to było ponad 10 lat temu. Teraz te auta na ulicy nierzadko wyglądają gorzej od osiemdziesiątek. Mój braciak choruje na takiego sedana od lat, a ja mu mówię, że na co czekasz, sprzedałeś właśnie niezbyt chciane auto (rodem z Korei, wiesz, te wychwalane za "solidność") i czas spełniać marzenia, ale żona stoi w opozycji
Re: [Audi A6 C5 sedan 1.9 TDI AVF] zakup nieplanowany
W kwocie 20k+ można wyłapać jeszcze naprawdę fajne sztuki. W porównaniu do aut nowych i innych 10-latków są to tak naprawdę groszowe sprawy biorąc pod uwagę całokształt tego, co otrzymujemy.
Uzupełniam wątek o nowe zdj. i informacje.
Przelakierowane zostały reflektory włącznie z przednimi błotnikami, które były wymieniane, ale brakowało im trochę połysku.
z czasem zakupię drugie i zrobię po swojemu.
Poszła jeszcze polerka przed urlopem tak dla własnej satysfakcji i położona powłoka kwarcowa.
Ogólnie auto jest już po kolejnej wymianie oleju, czyli ponad 10 000 km zrobione bezawaryjnie od zakupu.
Uzupełniam wątek o nowe zdj. i informacje.
Przelakierowane zostały reflektory włącznie z przednimi błotnikami, które były wymieniane, ale brakowało im trochę połysku.
z czasem zakupię drugie i zrobię po swojemu.
Poszła jeszcze polerka przed urlopem tak dla własnej satysfakcji i położona powłoka kwarcowa.
Ogólnie auto jest już po kolejnej wymianie oleju, czyli ponad 10 000 km zrobione bezawaryjnie od zakupu.
-
OnlineSagitari
- Forum Audi 80
- Posty: 220
- Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
Re: [Audi A6 C5 sedan 1.9 TDI AVF] zakup nieplanowany
Wydaje mi się, że teraz jest jeszcze dobry czas na zakup tych aut, bo to będzie ostatnie tak fajne A6. Ta linia nadwozia nie poddaje się upływowi czasu. Te kolejne generacje już nic ciekawego moim zdaniem nie wniosły. Wnętrze tych aut też nadal zachwyca (jak dla mnie dekory drewniane obowiązkowe w tym aucie). PS całe szczęście, że to manual.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
Re: [Audi A6 C5 sedan 1.9 TDI AVF] zakup nieplanowany
Z bolączek A6 to doły drzwi oraz przednie błotniki. W kombi ( jak każde ) klapa. Z wyposażeniem przeważnie 2.5 i benzyny v miały dość bogate. Co do silnika większość jak zawsze, jak kto dba to i ma. Znam ogryzki z 2.5 i ciągle jeżdżą. A jak długo ? Mój był już z końca bo motor bcz i sam był w dobrej kondycji. Ale nieszczęsna pompa odmówiła.
Dodano po 1 minucie 54 sekundach:
Skrzynie automatyczne przeważnie wysłużone i jak
każdym wiekowym aucie nie są pewnym elementem.
Dodano po 1 minucie 54 sekundach:
Skrzynie automatyczne przeważnie wysłużone i jak
każdym wiekowym aucie nie są pewnym elementem.
Re: [Audi A6 C5 sedan 1.9 TDI AVF] zakup nieplanowany
fajny kolor,miałęm kilka C5...pokusiłbym się o znalezienie boczka drzwi kierowcy,ta kratka była dosyć powszechna...najlepiej z angola,wiadomo ze będzie z lewej strony w lepszym stanie...miałem dosyć długo 2,5TDI,ten motor miał jednak fajny dzwięk...przedlifty miały słabsze wałki i pompe,polifty niby poprawione ale w pompie elementy plastykowe...ogólnie u mnie sporo tych samochodów jeszcze jeżdzi,mają po 400-500 nalotu i dalej są na chodzie