[B4 1.9TDI 1Z] opis wymiany łożyska kompresora klimatyzacji
[B4 1.9TDI 1Z] opis wymiany łożyska kompresora klimatyzacji
witam zauwarzyłem ze zaczyna mi juz leciec łożysko na kole od sprezarki klimatyzacji. i mam pytania z tym zwiazane:
1. jakie łożysko idzie do tego koła?
2. czy da sie jakos sciagnac samo koło bez wyciagania spreżarki?
3. bede musiał rozpinac układ czy jakos sie da to zrobic bez wyciagania kompresora, moze juz ktos to robił i podpowie,
4. jesli trzeba bedzie wyciagnac kompresor to czy musze odkrecic turbine aby odkrecic srubunki na kompresorze czy wystarczy wyciagnoc tylko rure od wydechu i juz bedzie dostep?
5. i jeszcze jedno pytanie czy srubunki na kompresorze sa aluminiowe czy metalowe bo jak aluminium to pewnie moze byc kłopot z ich odkreceniem zwarzywszy na długi okres narazenia na czynniki zewnetrzne. czesto przy aluminiowych srubunkach gwint sie w nich zrywa.
pozdrawiam i dziekuje z góry za pomoc
1. jakie łożysko idzie do tego koła?
2. czy da sie jakos sciagnac samo koło bez wyciagania spreżarki?
3. bede musiał rozpinac układ czy jakos sie da to zrobic bez wyciagania kompresora, moze juz ktos to robił i podpowie,
4. jesli trzeba bedzie wyciagnac kompresor to czy musze odkrecic turbine aby odkrecic srubunki na kompresorze czy wystarczy wyciagnoc tylko rure od wydechu i juz bedzie dostep?
5. i jeszcze jedno pytanie czy srubunki na kompresorze sa aluminiowe czy metalowe bo jak aluminium to pewnie moze byc kłopot z ich odkreceniem zwarzywszy na długi okres narazenia na czynniki zewnetrzne. czesto przy aluminiowych srubunkach gwint sie w nich zrywa.
pozdrawiam i dziekuje z góry za pomoc
Ostatnio zmieniony 14 lis 2007, 16:04 przez wenon, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 65
- Rejestracja: 25 lis 2006, 11:24
- Lokalizacja: Olsztyn
z prasa nie ma problemu mam w pracy.
kwestia tylko jak sciagnoc samo koło bez wyciagania całego kompresora, tam jest strasznie mało miejsca aby podejsc sciagaczem, ewentualnie wywale chłodnice i miejsce sie zrobi bo nie mam ochoty na wywalanie kompresora i napełnianie znowu układu czynnikiem.
jesli ktos wie jak dokładnie sciagnac koło ma jakis na to sposób bez wyciagania kompresora to prosze o pomoc.
całe koło kompletne z łożyskiem nowe kosztuje 200zł w euroklimie w warszawie na szyszkowej używane z nowym łożyskiem 150 łożysko samo około 70zł
[ Dodano: 2007-09-24, 18:24 ]
nikt wiecej nie wymieniał tego łożyska?
jak sciagnąć to koło bez wyciagania kompresora?
pomocy potrzebuje jakiejs porady.
[ Dodano: 2007-09-24, 18:26 ]
kazda informacjia jest na wage złota
pozdrawiam
kwestia tylko jak sciagnoc samo koło bez wyciagania całego kompresora, tam jest strasznie mało miejsca aby podejsc sciagaczem, ewentualnie wywale chłodnice i miejsce sie zrobi bo nie mam ochoty na wywalanie kompresora i napełnianie znowu układu czynnikiem.
jesli ktos wie jak dokładnie sciagnac koło ma jakis na to sposób bez wyciagania kompresora to prosze o pomoc.
całe koło kompletne z łożyskiem nowe kosztuje 200zł w euroklimie w warszawie na szyszkowej używane z nowym łożyskiem 150 łożysko samo około 70zł
[ Dodano: 2007-09-24, 18:24 ]
nikt wiecej nie wymieniał tego łożyska?
jak sciagnąć to koło bez wyciagania kompresora?
pomocy potrzebuje jakiejs porady.
[ Dodano: 2007-09-24, 18:26 ]
a mozesz porozmawiac z tym kolega i zapytac sie go jak wyciagnął to kołoirass1 pisze:Idzie łożysko wymienić bez wyciągania kompresora od przody ,mi szumiało i kolega wymienił łożysko kosztuje z skf około 160zł.
Śruby są metalowe i jak to w AUDI niema problemu z odkręceniem śrub
kazda informacjia jest na wage złota
pozdrawiam
witam zauwarzyłem ze zaczyna mi juz leciec łożysko na kole od sprezarki klimatyzacji. i mam pytania z tym zwiazane:
Mam pytanie: ciekawi mnie jakie objawy miałeś kończącego sie łożyska na sprężarce. U mnie ze sprężarki dochodzą jakieś trzaski. zastanawiam sie czy to łożysko czy jeszcze coś innego. Jak rozwiązałeś ten problem?? Dzieki za odpowiedź.
Mam pytanie: ciekawi mnie jakie objawy miałeś kończącego sie łożyska na sprężarce. U mnie ze sprężarki dochodzą jakieś trzaski. zastanawiam sie czy to łożysko czy jeszcze coś innego. Jak rozwiązałeś ten problem?? Dzieki za odpowiedź.
problemu jeszcze nie rozwiazałem
u mnie rzadnych trzasków nie ma tylko słychac jak szumi juz łożysko. ale nie wiem jak dokładnie sciagnac koło bez wyciagania sprezarki.
zdejmij pasek i pokrec kołem bedziesz słyszał czy to łożysko ewentualnie jak bedziesz krecił to na rece bedziesz miał wrażenie jakby cos przeskakiwało w łożysku oznacza to ze kulki sie wytarły w łożysku, robia sie kwadratowe.
zabiore sie za to dopiero po niedzieli i prawdopodobnie albo wyciagne sprezerke albo chłodnice.
ale mysle nad sprezarka i przy okazji wymienie w niej olej na nowy.
[ Dodano: 2007-09-25, 17:13 ]
jesli ktos chce wiedziec to obecnie łożyska w spreżarkach sa to łożyska
NACHI przynajmniej w spreżarkach do agregatów chłodniczych gdzie niczym kompresor sie nie rózni od tego stosowanego w osobówkach (moze tylko wydajnościa i mocowaniem)
http://www.rufus.pl/?p=productsList&iCa ... EA%BFarki) jesli ktos potrzebuje jakies nietypowe łożyska zapraszam na ta strone
u mnie rzadnych trzasków nie ma tylko słychac jak szumi juz łożysko. ale nie wiem jak dokładnie sciagnac koło bez wyciagania sprezarki.
zdejmij pasek i pokrec kołem bedziesz słyszał czy to łożysko ewentualnie jak bedziesz krecił to na rece bedziesz miał wrażenie jakby cos przeskakiwało w łożysku oznacza to ze kulki sie wytarły w łożysku, robia sie kwadratowe.
zabiore sie za to dopiero po niedzieli i prawdopodobnie albo wyciagne sprezerke albo chłodnice.
ale mysle nad sprezarka i przy okazji wymienie w niej olej na nowy.
[ Dodano: 2007-09-25, 17:13 ]
jesli ktos chce wiedziec to obecnie łożyska w spreżarkach sa to łożyska
NACHI przynajmniej w spreżarkach do agregatów chłodniczych gdzie niczym kompresor sie nie rózni od tego stosowanego w osobówkach (moze tylko wydajnościa i mocowaniem)
http://www.rufus.pl/?p=productsList&iCa ... EA%BFarki) jesli ktos potrzebuje jakies nietypowe łożyska zapraszam na ta strone
po co mam oddawac do warsztatu i bulic kase skoro mam olej pod czynnik r134 tak samo jak i mam sam czynnik.
pracuje w chłodnictwie tylko tyle ze nie robimy klimy w osobówkach, zajmuje sie chłodnictwem w transporcie,
a układu nie chce rozszczelniac bo wiem ze jest szczelny i wszystko działa jak nalezy
dlatego chciałbym sciagnac tylko samo koło bez wyciagania sprezarki podobno da sie to jakos zrobic tylko jak.
[ Dodano: 2007-10-05, 17:25 ]
hey wkoncu sie zabrałem za wymiane łożyska kompresora klimatyzacji.
nie było łatwo, trzeba było odkrecic poduszke przednia sciagnac pasek i najtrudniejsze zdjac koło. jesli ktos by sie do tego przymierzał służe radą ewentualnie zapraszam do siebie mam prase i moge wymienić łożysko bez rozpinania układu klimatyzacji.
rozebranie z wybiciem łożyska zajeło mi jakies 2h.
przy okazji wymieniłem pasek na nowy i rolke napinajaca.
koszty:
łożysko w euroklimie na szyszkowej w okolicach okecia 80zl po rabacie, prawie 100 bez
rolka w intertemie po rabacie 70 zł
pasek Gates 40
wcisniecie łożyska oczywiscie prasa i założenie wszystkiego spowrotem zaieło mi jakałś godzine.
pozdrawiam
pracuje w chłodnictwie tylko tyle ze nie robimy klimy w osobówkach, zajmuje sie chłodnictwem w transporcie,
a układu nie chce rozszczelniac bo wiem ze jest szczelny i wszystko działa jak nalezy
dlatego chciałbym sciagnac tylko samo koło bez wyciagania sprezarki podobno da sie to jakos zrobic tylko jak.
[ Dodano: 2007-10-05, 17:25 ]
hey wkoncu sie zabrałem za wymiane łożyska kompresora klimatyzacji.
nie było łatwo, trzeba było odkrecic poduszke przednia sciagnac pasek i najtrudniejsze zdjac koło. jesli ktos by sie do tego przymierzał służe radą ewentualnie zapraszam do siebie mam prase i moge wymienić łożysko bez rozpinania układu klimatyzacji.
rozebranie z wybiciem łożyska zajeło mi jakies 2h.
przy okazji wymieniłem pasek na nowy i rolke napinajaca.
koszty:
łożysko w euroklimie na szyszkowej w okolicach okecia 80zl po rabacie, prawie 100 bez
rolka w intertemie po rabacie 70 zł
pasek Gates 40
wcisniecie łożyska oczywiscie prasa i założenie wszystkiego spowrotem zaieło mi jakałś godzine.
pozdrawiam
nr katalogowego ci nie podam bo pudełko z łozyska wyzuciłem a to i tak jest uwarunkowane od firmy. kazda firma ma inny nr katalogowy
ale podam ci to co jest na łożysku starym
firma NSK 35BD6224DU
czyli wymiary 35x62x24mm
Ja sciagnałem pierwsze łożysko a potem podjechałem do sklepu ze starym i kupiłem nowe przy okazji wymieniłem pasek na nowy i rolke napinajaca aby miec juz wszystko z głowy.
najtrudniejsza rzecza jest sciagniecie tarczki dociskowej sprzegła elektromagnetycznego
radze ostrorznosci przy jej zdejmowaniu aby jej nie pokrzywic.
opisze po krutce jak wymienic łożysko.
1. odkrecamy srube M6 wału sprezarki która trzyma tarcze sprzegła najlepiej na właczonym zapłłonie właczyc klimatyzacjie wtedy bedzie właczone sprzeglo sprezarki i bez problemów odkrecimy srubke.
2. zdejmujemy pasek napedzajacy kompresor
3. musimy zdjac tarcze sprzegła do tego mozemy uzyc 2 płaskich srubokretów wbijamy srubokrety delikatnie po przeciwnych stronach miedzy tarczke a koło pasowe i delikatnie podwarzamy moze schodzic ze sporym oporem. nalezy uwarzac przy zdjejmowaniu bo moga byc tam podładki którymi reguluje sie odleglosc tarczy sprzegła od koła pasowego nie wolno ich zgóbic bo bedzie ciezko dobrac takie cieniutki podładeczki.
4. po zdjeciu tarczy sprzegła nalezy wyjac zabezpieczenie tzw. zegier odpowiednimi szczypcami
5. teraz musimy zdjac koło sprezarki do tego celu mozemy uzyc łapki podkładajac ja miedzy kompresor a koło pasowe raz z jednej raz z drugiej strony uwarzajac przy tym aby za głeboko nie włożyc łapki i przez przypadek nie zachaczyc o cewke sprzegła i jej nie pogiac.
6. jesli mamy juz sciagniete koło przy uzyciu prasy wybijamy stare łożysko i wciskamy nowe. nie polecam uzywania do tego młotka ale w ostatecznosci mozna jesli nie ma dojscia do prasy.
po wbiciu nowego łożyska nalezy zaklepac leko rant tak aby łożysko sie nie wysuneło (zdazaja sie takie przypadki)
7. zakładamy koło na sprezarke do tegu uzywamy małego młoteczka lub jakiegos narzedzia tak aby wbic koło
8. zakładamy zabezpieczenie
9. zakładamy tarczke sprzegła
10. zakrecamy srubke
11. zakładamy pasek
i tak mamy wymienione łożysko całosc zajmuje nam około 2 godzin
powodzenia
ale podam ci to co jest na łożysku starym
firma NSK 35BD6224DU
czyli wymiary 35x62x24mm
Ja sciagnałem pierwsze łożysko a potem podjechałem do sklepu ze starym i kupiłem nowe przy okazji wymieniłem pasek na nowy i rolke napinajaca aby miec juz wszystko z głowy.
najtrudniejsza rzecza jest sciagniecie tarczki dociskowej sprzegła elektromagnetycznego
radze ostrorznosci przy jej zdejmowaniu aby jej nie pokrzywic.
opisze po krutce jak wymienic łożysko.
1. odkrecamy srube M6 wału sprezarki która trzyma tarcze sprzegła najlepiej na właczonym zapłłonie właczyc klimatyzacjie wtedy bedzie właczone sprzeglo sprezarki i bez problemów odkrecimy srubke.
2. zdejmujemy pasek napedzajacy kompresor
3. musimy zdjac tarcze sprzegła do tego mozemy uzyc 2 płaskich srubokretów wbijamy srubokrety delikatnie po przeciwnych stronach miedzy tarczke a koło pasowe i delikatnie podwarzamy moze schodzic ze sporym oporem. nalezy uwarzac przy zdjejmowaniu bo moga byc tam podładki którymi reguluje sie odleglosc tarczy sprzegła od koła pasowego nie wolno ich zgóbic bo bedzie ciezko dobrac takie cieniutki podładeczki.
4. po zdjeciu tarczy sprzegła nalezy wyjac zabezpieczenie tzw. zegier odpowiednimi szczypcami
5. teraz musimy zdjac koło sprezarki do tego celu mozemy uzyc łapki podkładajac ja miedzy kompresor a koło pasowe raz z jednej raz z drugiej strony uwarzajac przy tym aby za głeboko nie włożyc łapki i przez przypadek nie zachaczyc o cewke sprzegła i jej nie pogiac.
6. jesli mamy juz sciagniete koło przy uzyciu prasy wybijamy stare łożysko i wciskamy nowe. nie polecam uzywania do tego młotka ale w ostatecznosci mozna jesli nie ma dojscia do prasy.
po wbiciu nowego łożyska nalezy zaklepac leko rant tak aby łożysko sie nie wysuneło (zdazaja sie takie przypadki)
7. zakładamy koło na sprezarke do tegu uzywamy małego młoteczka lub jakiegos narzedzia tak aby wbic koło
8. zakładamy zabezpieczenie
9. zakładamy tarczke sprzegła
10. zakrecamy srubke
11. zakładamy pasek
i tak mamy wymienione łożysko całosc zajmuje nam około 2 godzin
powodzenia
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Podepne sie pod temat. Może ktoś wie jaki jest objaw kończącego sie łożyka na kole klimatyzacji.
U mnie jest tak że jak mam wyłączona klime to jest cicho a jak włącze przy wysokich temperaturach to strasznie coś hałasuje ale tylko pod obciążeniem i tylko jak jest bardzo gorąco na zewnątrz.
Czy to łozysko ?
Jeśli tak to jakie to łożysko kupić ? Zanalazłem taki e-sklep http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/LOZYS ... fault.html
Dzięki za porady
U mnie jest tak że jak mam wyłączona klime to jest cicho a jak włącze przy wysokich temperaturach to strasznie coś hałasuje ale tylko pod obciążeniem i tylko jak jest bardzo gorąco na zewnątrz.
Czy to łozysko ?
Jeśli tak to jakie to łożysko kupić ? Zanalazłem taki e-sklep http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/LOZYS ... fault.html
Dzięki za porady
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 22 lip 2010, 19:19
Witam,
Mam problem z moją sprężarką, załącza się ale nie pompuje.
Co może być przyczyną?zawór rozprężający, czy raczej umarła sprężarka.
Dodam, że po wymianie chłodnicy i napełnieniu działała pięknie około 2 tygodnie.
Byłem na sprawdzeniu szczelności jeszcze raz i jest wszystko ok, czynnika nie ubyło a nie chłodzi,,,
Mam problem z moją sprężarką, załącza się ale nie pompuje.
Co może być przyczyną?zawór rozprężający, czy raczej umarła sprężarka.
Dodam, że po wymianie chłodnicy i napełnieniu działała pięknie około 2 tygodnie.
Byłem na sprawdzeniu szczelności jeszcze raz i jest wszystko ok, czynnika nie ubyło a nie chłodzi,,,