Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 ABK] Ciężko pali

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Vegeta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 21 paź 2012, 19:08

[ABK] Ciężko pali i gaśnie

Post autor: Vegeta » 28 paź 2015, 20:54

Witam. Znajomy ma problem ze swoją 80-tką. Sprawa polega na tym, że auto jak się nagrzeje to zaczyna przerywać do 3tys rpm, odkryłem, że pod odpięciu silnika krokowego jeździ normalnie na ciepłym i na zimnym. Jak wypne silnik krokowy to nie chce auto odpalić, lecz po wpięciu go ponownie zapala od strzała. Wie ktoś na czym problem polega? Autem sie nie da jeździć.... wymieniane było dosłownie wszystko...

mayster750
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 07 gru 2011, 17:22
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: mayster750 » 29 paź 2015, 10:33

Spróbujcie go podmienić od innego ABK np ze szrotu :)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 29 paź 2015, 12:04

Dobre, krokowy nie ma dużo do powiedzenie w temacie szarpania. Może ma jakieś zwarcie i obciąża za bardzo końcówke mocy w ECU.

Przekaźnik 30 był sprawdzany?

Grzegorz1237
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 26 kwie 2016, 17:18

[B4 2.0 ABK] Zgasł nie chce odpalić

Post autor: Grzegorz1237 » 26 kwie 2016, 17:23

Witam
Może mi ktoś pomóc zgasł podczas jazdy , (próbowałem jeszcze jak jechał bo na biegu odpalić ale nic z tego)nie chce odpalić pompka paliwa chodzi próbowałem na samym gazie awaryjnie go odpalić też nie iskra jest. Co sprawdzić domowym sposobem .
pozdrawiam

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 26 kwie 2016, 18:58

Zobacz w tym temacie jest opis diagnozowania: https://audi80.pl/topics77/faq-co-zr ... t98745.htm

Grzegorz1237
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 26 kwie 2016, 17:18

Post autor: Grzegorz1237 » 01 maja 2016, 23:50

Dzięki Kolego postaram się to sprawdzić i podam wynik dla innych

[ Dodano: 2016-05-01, 23:50 ]
Witam
Padł czujnik halla nie miał już potem wcale iskry.
pozdrawiam

piotrpanter
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 24 cze 2015, 14:55
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: piotrpanter » 05 maja 2016, 09:33

Witam, zacznijmy od tego, że posiadam silnik abk z zwykłą instalacją lpg (zapala na benzynie przy 1500 tys obrotów przełącza na gaz) Problem polega na tym, że auto ciężko pali. Nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły i żeby w ogóle zapalił muszę mu dodać gazu. Jedyną sytuacją kiedy odpali normalnie jest jego zgaszenie i zaraz ponowne odpalenie. Jeśli odczekam dłużej niż 3 minuty już dalej muszę kręcić i dodawać gazu. Najgorzej jest rano po dłuższym postoju wtedy gdy łapie" lubi telepać całym autem i gdy dodaje mu gazu sytuacja sie normuje choć czasem i z wysokich obrotów lubi spaść do zera. Jeśli już zapali jeździ prawie normalnie. Czasem lubi się zadławić na niskich i nawet zgasnąć. Ale tak to nie ma problemów. Podejrzewam uszkodzoną przepływkę. Lubił mi z niej strzelać, obecnie cisza. Mam też nieszczelną obudowę filtra powietrza. Czy wymiana przepływki i obudowy filtra może ten problem rozwiązać? Koszt kompletu to prawie 500 zł na allegro. Dlatego może coś jeszcze polecacie sprawdzić? Świece, kopułka, filtry wszystkie wymienione. Krokowiec pracuje, akumulator nowy, kręci jak szalony. Słyszałem też, że pasuje przepływka z vectry 2 2.0 i jest o połowe tańszy, czy to prawda? Dzięki za pomoc i wybaczcie chaotyczny post chciałem wypisać jak najwięcej szczegółow
Ostatnio zmieniony 02 sie 2016, 21:59 przez piotrpanter, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 maja 2016, 10:37


maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 05 maja 2016, 10:42

po objawach to wygląda jakby po zgaszeniu paliwo szło wężykiem z regulatora ciśniania albo gaz z parownika. I przez to musisz długo kręcić zanim przepchnie czyste paliwo i doleci powietrze.

piotrpanter
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 24 cze 2015, 14:55
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: piotrpanter » 05 maja 2016, 10:50

Rozumiem kolego, że proponujesz wymianę regulatora wraz z wężykiem i parownika?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 05 maja 2016, 11:56

Proponuje sprawdzenie czy w wężyku podciśnienia od regulatora ciśnienia paliwa nie pojawia się benzyna oraz sprawdzenie czy będzie lepiej odpalał jeśli przejedzie się 5-20km przed zgaszeniem na benzynie.

Opisane jest to w pierwszym liku który podał Pieter w punkcie 9.
:arrow: 9. Przy instalacji LPG we wszystkich silnikach może występować też zjawisko zalewania dolotu czystym gazem po zgaszeniu [...] Przy bardzo brudnym elektrozaworze może takie coś nastąpić nawet na nagrzanym silniku i parownik. Gdy to wystąpi trzeba długo kręcić rozrusznikiem. Wciśnięcie gazu do deski przyspiesza przeganianie czystego gazu.
Zalewanie może też odbyć się na samej benzynie. W silnikach z mechanicznym wtryskiem zgięta klapa przepływomierza, może nie opadać do końca tym samym nie odcinając wtrysku paliwa gdy silnik nie pracuje. W silnikach z elektronicznym wtryskiem (ABK, ADA) regulator ciśnienia paliwa może wypuszczać benzynę cienkim wężykiem podciśnienia do dolotu. Należy sprawdzić czy po kilkugodzinnym postoju w tej rurce nie zbiera się benzyna
W silnika na mono-wtrysku (1.8 PM, 2.0ABT) nie ma tej rurki ale tam regulator może puszczać paliwo bezpośrednio na przepustnicę.

piotrpanter
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 24 cze 2015, 14:55
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: piotrpanter » 05 maja 2016, 12:27

Jeśli chodzi o jazdę na benzynie to próbowałem - nic to nie zmienia. Po pracy sprawdzę ten wężyk. Rozumiem, że ma być suchutki?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 05 maja 2016, 13:10

Tak, nie powinno tam być ani kropli benzyny.

Awatar użytkownika
Zib3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 30 kwie 2016, 11:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Zib3l » 05 maja 2016, 21:32

Objaw słabego odpalania a nawet gaśnięcia po odpaleniu miałem też jak filtr paliwa przepuścił cały syf na układ (pękł czy ch wie co) i zabrudził się regulatro ciśnienia paliwa on tam ma takie siteczko i zalewało mi auto ciągle. Zanim doszedłem, że filtr przepuszcza syf to 3 dni minęły xD

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 maja 2016, 22:01

piotrpanter pisze:Podejrzewam uszkodzoną przepływkę. Lubił mi z niej strzelać, obecnie cisza.
tu też bym zajrzał

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl