Witajcie!
Ostatnio zdarzyło się, że chciałem pojechać do pracy i niestety samochód nie odpalił. Zdarza się że odpala z wciśniętym pedałem gazu, ale dosłownie obroty wzrosną i momentalnie spadają do zera. Czyli zdaje się że iskra jest. Zwłaszcza, że jakieś 5000 km temu zostały wymienione przewody a jakieś 10000 km temu świece wraz z kopułką i palcem. Sprawdziłem czy paliwo dochodzi do gaźnika i wychodzi na to, że tak ponieważ odłączyłem wąż od gaźnika doprowadzający paliwo i podczas kręcenia silnikiem benzyna wlewała się do butelki. I teraz pytanie. Jaki element w gaźniku jest odpowiedzialny za taki stan rzeczy?
Dzięki z góry i pozdrawiam
[B3 1.6 PP] Nie odpala, prośba o pomoc w diagnozie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Masz obrotomierz? Spada on do zera jak silnik jeszcze się kręci czy spada równo ze spadkiem obrotów silnika. W komputerze cyka przekaźnik gdy znika sygnał obrotów.
Niżej masz opis diagnozowania czujnika halla z mojego poradnika( https://audi80.pl/topics77/faq-co-zr ... t98745.htm ) :
Lepiej sprawdź czy na pewno jest bo może to hall zdechł.zylka pisze:Czyli zdaje się że iskra jest.
Niżej masz opis diagnozowania czujnika halla z mojego poradnika( https://audi80.pl/topics77/faq-co-zr ... t98745.htm ) :
Czujnik Halla w większości silników można zdiagnozować w następujący sposób (ta metoda nie zadziała w silnikach ADA, ABC, AAH, 7A, NM bo w nich nie jest on czujnikiem bezpośrednio odpowiedzialnym za generowanie iskry i wtrysku paliwa):
a. Zdjąć wtyczkę z czujnika na aparacie zapłonowym. Zdejmować ostrożnie dobrze dociskając zabezpieczenie, bo gniazdo łatwo ułamać.
b. Wziąć kawałek cienkiego przewodu, jeden koniec podłączyć do środkowego pinu zdjętej wtyczki a drugi koniec pozostawić "w powietrzu"
c. Włączyć zapłon
d. Dotykać i puszczać wolny koniec przewodu (tego podłączonego do śrokowego pinu wtyczki halla) do masy lub minusowej klemy na akumulatorze.
e. Podczas dotykania i puszczania kabla powinna przeskoczyć iskra. Powinno być ją słychać w kopułce nawet bez zdejmowania przewodów zapłonowy. Można zdjąć środkowy przewód z rozdzielacza i położyć go na metalowej części silnika (patrz punkt 1). Jeśli w tym momencie iskra się pojawi to winny będzie czujnik Halla albo słaby styk jego kostki. Albo też zasilanie samego czujnika, tutaj przyda się miernik. Na włączonym zapłonie na pomiarze do 20V dotknąć skrajnych styków (1 i 3), odczyt na włączonym zapłonie powinien wynosić 12V
Dobrze też sprawdzić ośka aparatu się kręci, bo może zerwał się rozrząd albo aparat się wysunął.
Czujnik Halla można zdiagnozować w ten sposób tylko w silnikach ABT, ABK, ACE oraz silnikach B3 z gaźnikiem, mechanicznym wtryskiem oraz jednopunktowym wtryskiem (PM).
Silnik gaśnie razem z obrotami na obrotomierzu, ale na gazie chodzi bez problemu. A właściwie gasł, bo ostatnio zmieniłem gaźnik na oryginalny. Na początku był taki sam problem, że moment po odpaleniu gasł. Kilka takich odpaleń i zaczął pracować już dłużej. Po przerzuceniu na gaz nie było problemu. Jak dojechałem do domu z Krakowa zmieniłem znów na gaźnik który miałem na początku i teraz chodzi bez problemu. Najgorsze są usterki które pojawiają się okresowo. Dzięki za podpowiedzi, ale nie wiem czy jest póki co sens się zagłębiać w temat, gdyż uruchamia się teraz i bez problemu pracuje.
Jeszcze raz dzięki.
[ Dodano: 2016-09-27, 07:38 ]
Jeszcze raz dzięki.
[ Dodano: 2016-09-27, 07:38 ]
Komputer sterujący pracą gaźnika, który jest umieszczony za schowkiemaudikom pisze:A gdzie tam jest komputer i jaki .
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Trzeba było od razu pisać że masz gaz i na gazie dobrze pracuje.
Zobacz czy ta klapka na górze gaźnika (przesłona wstępna) się przymyka podczas odpalania. Nawet niech ktoś inny odpala a ty palcem możesz próbować ją przymykać. Nawet niektórzy bardzo zdesperowani łapią tą przesłonę klamerką do bielizny na czas odpalania i rozgrzewania silnika.
Zobacz czy ta klapka na górze gaźnika (przesłona wstępna) się przymyka podczas odpalania. Nawet niech ktoś inny odpala a ty palcem możesz próbować ją przymykać. Nawet niektórzy bardzo zdesperowani łapią tą przesłonę klamerką do bielizny na czas odpalania i rozgrzewania silnika.
Dziwna sprawa. Póki co muszę dać sobie spokój, bo jest dobrze. A jeśli mowa o tej klapce to też jest dość średnio, bo mikser od gazu blokuje trochę tą przesłonę wstępną i nie ma ona pełnego ruchu. W każdym razie na pewno jest przymknięta przez to trochę.
Poważnie zastanawiam się nad zmianą gaźnika na ten z polskiego Fiata, ale póki co szukam materiału na kryzę.
Poważnie zastanawiam się nad zmianą gaźnika na ten z polskiego Fiata, ale póki co szukam materiału na kryzę.