[B4 2.0 ABT] Popychacze zaworow
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 04 mar 2017, 12:27
[B4 2.0 ABT] Popychacze zaworow
Witam, podczas składania głowicy zauważyłem że 5 szklanek po wycisniesciu oleju miękko,, chodzą", a 2 są bardzo twarde,praktycznie nie da się ich wcisnac. To znaczy że są już zużyte? Da radę je jakoś ogarnąć? A jesli wymieniać to można wymienić 2 albo 3? Przed rozebraniem nie było słychać popychacze, jedynie nie równo chodził, szarpala.
Ostatnio zmieniony 10 mar 2017, 17:36 przez damianekstn, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jak długo leżały to mógł z nich olej wycieknąć i dlatego są miękkie.
Do sprawdzenia ich jest nawet procedura.
Trzeba rozgrzać silnik do 90 stopni.
Trzymać rozgrzany silnik na obrotach przez 5 minut.
Zdjąć pokrywę ustawić wałek tak aby krzywka była do góry na popychaczu, który chce się sprawdzać (zawór nie może być otwarty.
popychać czymś miękkim popychacz w dół badając luz, nie pamiętam jaki luz jest dopuszczalny ale jest w książkach sam naprawiam.
[ Dodano: 2017-03-10, 18:02 ]
I też nie odpalaj zaraz po wsadzeniu popychaczy, bo jeśli któryś się rozszedł poza silnikiem to spowoduje szkody przy próbie odpalenia.
Do sprawdzenia ich jest nawet procedura.
Trzeba rozgrzać silnik do 90 stopni.
Trzymać rozgrzany silnik na obrotach przez 5 minut.
Zdjąć pokrywę ustawić wałek tak aby krzywka była do góry na popychaczu, który chce się sprawdzać (zawór nie może być otwarty.
popychać czymś miękkim popychacz w dół badając luz, nie pamiętam jaki luz jest dopuszczalny ale jest w książkach sam naprawiam.
[ Dodano: 2017-03-10, 18:02 ]
I też nie odpalaj zaraz po wsadzeniu popychaczy, bo jeśli któryś się rozszedł poza silnikiem to spowoduje szkody przy próbie odpalenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 04 mar 2017, 12:27
Nie chodzi mi o te miękkie bo sam spowodowane że takie są w tylko o te twarde. Pewien człowiek mi powiedział że przy składaniu trzeba wycisnąć z nich olej żeby były miękkie. I właśnie mam problem z dwoma które pomimo wycisniesciu oleju nie stają się miękkie. A może tak jest prawidłowo że są twarde i się tym nie przejmować?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 04 mar 2017, 12:27
A ja mam trochę inne pytanie. U mnie jak silnik się już trochę rozgrzeje, to popychacze zaczynają cykać. Zdjąłem pokrywę rozrządu i okazało się, że są twarde jak kamień, mogę nimi obracać jak krzywka jest skierowana ku górze, ale luzu w żadną stronę nie ma. Czy to oznacza, że trzeba zrobić generalny remont głowicy, czy może wymienić wałek bo już jest wytarty? Na zimnym silniku jest cisza.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Według serwisówki Auto do B3/B4 i książki Dietera Korpa do B3 procedura owszem wygląda tak samo, ale wyraźnie jest zastrzeżone, że:maciek889 pisze:Jak długo leżały to mógł z nich olej wycieknąć i dlatego są miękkie.
Do sprawdzenia ich jest nawet procedura.
Trzeba rozgrzać silnik do 90 stopni.
Trzymać rozgrzany silnik na obrotach przez 5 minut.
Zdjąć pokrywę ustawić wałek tak aby krzywka była do góry na popychaczu, który chce się sprawdzać (zawór nie może być otwarty.
popychać czymś miękkim popychacz w dół badając luz, nie pamiętam jaki luz jest dopuszczalny ale jest w książkach sam naprawiam.
[ Dodano: 2017-03-10, 18:02 ]
I też nie odpalaj zaraz po wsadzeniu popychaczy, bo jeśli któryś się rozszedł poza silnikiem to spowoduje szkody przy próbie odpalenia.
- obroty mają wynieść ok. 2500
- po podanym czasie klekotanie ma umilknąć
Dopiero, gdy odgłos popychacza jest słyszalny - odkręcamy pokrywę zaworów.